NA HLADNO
Ghosn spet za zapahi
Nekdanjega velešefa Renaulta, Nissana in Mitsubishija so aretirali na podlagi novih obtožb, na Nissanovi skupščini delničarjev pa so ga dokončno odstavili kot člana upravnega odbora.
Odpri galerijo
Skupščina delničarjev Nissana je nekdanjega predsednika in izvršnega direktorja skupine Renault-Nissan-Mitsubishi Carlosa Ghosna včeraj odstavila še iz upravnega odbora Nissana, zadnjega položaja, ki ga je tehnično gledano še zasedal v koncernu.
Ghosn je bil po lanski aretaciji na podlagi obtožb o finančnih malverzacijah odstavljen (oziroma je sam odstopil) z vseh vodilnih položajev v družbi. V upravnem odboru Nissana ga je zamenjal novi predsednik Renaulta Jean-Dominique Senard.
Delničarji so iz sedemčlanskega upravnega odbora odstavili tudi Grega Kellyja, Ghosnovega najtesnejšega partnerja, ki je obtožen sodelovanja pri njegovih večdesetmilijonskih mahinacijah.
Skupščina delničarjev se je začela z opravičilom novega predsednika in izvršnega direktorja Nissana Hirota Saikava; z globokim simboličnim priklonom se je opravičil za škandal, ki je globoko pretresel Nissan in njegovo dvajsetletno partnerstvo s francoskim Renaultom. »Zelo težko se je sprijazniti s tem,« je dejal 4119 delničarjem, ki so se zbrali v Tokiu. »Priznati moramo, da je obstajal velik problem v našem korporativnem vodstvu. In ne bomo ga ignorirali, ampak se ga bomo lotili.«
Saikava je nato opisal obtožbe, ki bremenijo Ghosna, in orisal korake, ki jih je Nissan sprejel po njegovi aretaciji, da bi izboljšal nadzor nad vodenjem družbe in preprečil podobne škandale. Nissanov upravni odbor je Ghosna s položaja predsednika in direktorja odstavil že nekaj dni po aretaciji 19. novembra lani, a tako kot Kelly, ki je bil prav tako aretiran, je vsaj formalno obdržal položaj v odboru, od koder ga lahko odstavi le skupščina delničarjev.
Tako Ghosn kot Kelly zanikata, da bi storila kar koli nezakonitega. Toda njuni aretaciji sta dodobra pretresli zavezništvo med Renaultom in Nissanom pa tudi Mitsubishijem – govorilo se je celo o razpadu strateškega partnerstva.
Pri Renaultu so bili sprva precej skeptični do japonskih obtožb – Ghosna niso hoteli odstaviti, dokler se mu ne dokaže krivda; odstopil je sam, in to šele 24. januarja letos –, a v minulih mesecih so tudi sami postali sumničavi, ko so naleteli na nenavadne zneske, nakazane v tujino.
Škandal je pri Nissanu sprožil obsežno revizijo vodenja družbe. Z reformami se želijo izogniti koncentraciji moči v enem samem človeku, kakor se je to zgodilo v Ghosnovem primeru, ko je lahko zlorabil svoj položaj in preprečil drugim, da bi ga ustavili.
Hiroto Saikava je poudaril, da se to ne sme več ponoviti, in dodal, da bo Nissan zahteval odškodnino od Ghosna. Reforme naj bi bile pripravljene do redne junijske skupščine delničarjev.
Potem ko je tokijsko sodišče Carlosa Ghosna 6. marca po plačilu varščine v višini milijarde jenov (osem milijonov evrov) izpustilo iz pripora, kjer je preživel skoraj štiri mesece, so ga policisti prejšnji teden spet aretirali, tokrat na podlagi suma o zlorabi položaja oziroma prisvojitvi Nissanovih več milijonov evrov. Sodišče mu je pripor podaljšalo do 14. aprila.
Ghosn, ki je pred dnevi prek twitterja za 11. april napovedal tiskovno konferenco, na kateri da bo razkril vso resnico, je zadnjo aretacijo označil za »nezaslišano in pristransko«. Japonsko tožilstvo je pripravilo že tri obtožnice zoper njega, in sicer dve zaradi ponarejanja finančnih poročil, s katerim naj bi Nissan oškodoval za dobrih 70 milijonov evrov, tretja pa ga bremeni prerazporejanja sredstev in nakazovanja večmilijonskih zneskov poslovnemu partnerju v Omanu.
Če bo spoznan za krivega, mu grozita do 15 let zapora in globa, Nissan pa namerava od njega iztožiti še visoko odškodnino.
Ghosn je bil po lanski aretaciji na podlagi obtožb o finančnih malverzacijah odstavljen (oziroma je sam odstopil) z vseh vodilnih položajev v družbi. V upravnem odboru Nissana ga je zamenjal novi predsednik Renaulta Jean-Dominique Senard.
Delničarji so iz sedemčlanskega upravnega odbora odstavili tudi Grega Kellyja, Ghosnovega najtesnejšega partnerja, ki je obtožen sodelovanja pri njegovih večdesetmilijonskih mahinacijah.
Šefovo opravičilo
Skupščina delničarjev se je začela z opravičilom novega predsednika in izvršnega direktorja Nissana Hirota Saikava; z globokim simboličnim priklonom se je opravičil za škandal, ki je globoko pretresel Nissan in njegovo dvajsetletno partnerstvo s francoskim Renaultom. »Zelo težko se je sprijazniti s tem,« je dejal 4119 delničarjem, ki so se zbrali v Tokiu. »Priznati moramo, da je obstajal velik problem v našem korporativnem vodstvu. In ne bomo ga ignorirali, ampak se ga bomo lotili.«
Saikava je nato opisal obtožbe, ki bremenijo Ghosna, in orisal korake, ki jih je Nissan sprejel po njegovi aretaciji, da bi izboljšal nadzor nad vodenjem družbe in preprečil podobne škandale. Nissanov upravni odbor je Ghosna s položaja predsednika in direktorja odstavil že nekaj dni po aretaciji 19. novembra lani, a tako kot Kelly, ki je bil prav tako aretiran, je vsaj formalno obdržal položaj v odboru, od koder ga lahko odstavi le skupščina delničarjev.
Zanikanje
Tako Ghosn kot Kelly zanikata, da bi storila kar koli nezakonitega. Toda njuni aretaciji sta dodobra pretresli zavezništvo med Renaultom in Nissanom pa tudi Mitsubishijem – govorilo se je celo o razpadu strateškega partnerstva.
Pri Renaultu so bili sprva precej skeptični do japonskih obtožb – Ghosna niso hoteli odstaviti, dokler se mu ne dokaže krivda; odstopil je sam, in to šele 24. januarja letos –, a v minulih mesecih so tudi sami postali sumničavi, ko so naleteli na nenavadne zneske, nakazane v tujino.
4119
delničarjev se je udeležilo ene najbolj obiskanih Nissanovih skupščin v zgodovini.
delničarjev se je udeležilo ene najbolj obiskanih Nissanovih skupščin v zgodovini.
Škandal je pri Nissanu sprožil obsežno revizijo vodenja družbe. Z reformami se želijo izogniti koncentraciji moči v enem samem človeku, kakor se je to zgodilo v Ghosnovem primeru, ko je lahko zlorabil svoj položaj in preprečil drugim, da bi ga ustavili.
Hiroto Saikava je poudaril, da se to ne sme več ponoviti, in dodal, da bo Nissan zahteval odškodnino od Ghosna. Reforme naj bi bile pripravljene do redne junijske skupščine delničarjev.
Nove obtožbe
Potem ko je tokijsko sodišče Carlosa Ghosna 6. marca po plačilu varščine v višini milijarde jenov (osem milijonov evrov) izpustilo iz pripora, kjer je preživel skoraj štiri mesece, so ga policisti prejšnji teden spet aretirali, tokrat na podlagi suma o zlorabi položaja oziroma prisvojitvi Nissanovih več milijonov evrov. Sodišče mu je pripor podaljšalo do 14. aprila.
Ghosn, ki je pred dnevi prek twitterja za 11. april napovedal tiskovno konferenco, na kateri da bo razkril vso resnico, je zadnjo aretacijo označil za »nezaslišano in pristransko«. Japonsko tožilstvo je pripravilo že tri obtožnice zoper njega, in sicer dve zaradi ponarejanja finančnih poročil, s katerim naj bi Nissan oškodoval za dobrih 70 milijonov evrov, tretja pa ga bremeni prerazporejanja sredstev in nakazovanja večmilijonskih zneskov poslovnemu partnerju v Omanu.
Šef šefovCarlos Ghosn je konec devetdesetih let prejšnjega stoletja po uspešni karieri pri Michelinu prišel v Renault ter revitaliziral družbo, nato pa je s pomočjo strateškega partnerstva in z radikalnimi reformami pred propadom rešil tudi japonski Nissan. Oktobra 2016 se je uspešnemu zavezništvu pridružil Mitsubishi in Ghosn je postal šef vseh šefov. In čeprav je bil kot veliki vodja enega največjih avtomobilskih koncernov na svetu med najbolje plačanimi direktorji, to, kot kažejo obtožbe, očitno ni bilo dovolj ...
Če bo spoznan za krivega, mu grozita do 15 let zapora in globa, Nissan pa namerava od njega iztožiti še visoko odškodnino.