Sodijo kapitanu rečne križarke
Ukrajinec bi lahko preprečil trčenje. Po nesreči ni takoj ponudil pomoči.
Odpri galerijo
Kapitanu ladje, ki je odgovoren za najhujšo nesrečo na Donavi v več kot pol stoletja, sodijo zaradi povzročitve tragične nesreče iz malomarnosti.
Tožilstvo vztraja, da je imel Čaplinski kar precej časa, da bi pravočasno upočasnil plovilo in se ognil trčenju, kljub slabemu vremenu naj bi vidljivost usodnega dne znašala kar kilometer. Tožilstvo je kapitanu še pred procesom v zameno za priznanje krivde ponudilo milejšo kazen, in sicer devet let za zapahi in devet let prepovedi opravljanja poklica, a je Ukrajinec, ki naj bi izbrisal seznam telefonskih pogovorov in kratkih sporočil, ki jih je opravil po nesreči, ponudbo zavrnil, češ da se želi zagovarjati na sodišču kot nedolžen.
Spomnimo, zgodilo se je konec maja lani, ko je Juri Čaplinski z večjo rečno križarko v nalivu trčil v manjšo turistično ladjo Mermaid, na kateri so bili južnokorejski turisti in madžarska posadka. Reševalci so rešili le sedem od 35 ljudi na krovu, umrlo je 25 potnikov, dva člana posadke, trupla ene potnice pa nikoli niso našli. Čaplinski, kapitan iz ukrajinske Odese, po mnenju tožilstva med plovbo ni bil povsem osredotočen na dogajanje na reki in neugodne vremenske razmere. Štiriinšestdesetletnik, ki je imel do nesreče 40 let delovnih izkušenj, od tega 30 prav na nesrečni ladji Viking Sigyn, je zato odgovoren za grozljivo tragedijo, menijo. Morska deklica se je namreč potopila par sekund po silovitem trku, ki se je zgodil pod mostom, Čaplinski pa se prav tako ni nemudoma odzval na srhljive okoliščine in svoji posadki ni dal napotkov za reševanje. To so še dolgo oteževali neugodno vreme in močni tokovi, upanje, da bodo našli še žive potnike, je tako hitro usahnilo.
28 ljudi je umrlo v rečni tragediji.
Tožilstvo vztraja, da je imel Čaplinski kar precej časa, da bi pravočasno upočasnil plovilo in se ognil trčenju, kljub slabemu vremenu naj bi vidljivost usodnega dne znašala kar kilometer. Tožilstvo je kapitanu še pred procesom v zameno za priznanje krivde ponudilo milejšo kazen, in sicer devet let za zapahi in devet let prepovedi opravljanja poklica, a je Ukrajinec, ki naj bi izbrisal seznam telefonskih pogovorov in kratkih sporočil, ki jih je opravil po nesreči, ponudbo zavrnil, češ da se želi zagovarjati na sodišču kot nedolžen.