Najtežje pričakovana igra leta
Pa smo jo dočakali. Ta teden je izšla najtežje pričakovana igra leta: God of War Ragnarök, ki nadaljuje zgodbo o špartanskem bojevniku Kratosu in njegovem sinu Atreusu, črpa pa tako iz grške kakor iz nordijske mitologije. Bog vojne je silno priljubljena playstationova franšiza, ki se je doslej v vseh izdajah in različicah prodala v več kot 51 milijonih izvodov, in to še pred izidom Ragnaröka. Od tega se je samo prejšnja izdaja God of War iz leta 2018 za playstation 4 prodala v 23 milijonih izvodov. Sodeč po pričakovanjih in preigranem tudi Ragnarök ne bo ravno skromen ...
Somrak bogov
Najnovejši Bog vojne je izšel hkrati za aktualno Sonyjevo konzolo PS5, ki se je od splovitve pred dvema letoma prodala v 25 milijonih primerkov (številka bi bila višja, če ne bi bilo pandemije covida-19 in težav z dobavo računalniških čipov), in za prejšnjo konzolo PS4. Verzija za petico, ki sem jo imel čast že preizkusiti, je kajpak grafično še naprednejša in odlično kombinira divje spopade, reševanje ugank in filmsko podajanje zgodbe, ki je brezšivno povezano s samo igralnostjo. Kdor je igral prejšnjo igro iz leta 2018, se bo hitro znašel v zimskem okolju, za novince pa je pripravljena kratka obnova dosedanje zgodbe.
Nordijska mitologija
Igra se začne z zamišljenim Kratosom, ki se mu kmalu pridruži sin Atreus. Naša junaka po dogodkih iz prejšnje igre prebivata v Midgardu, kjer naj bi se, kakor pravi prerokba, po dolgi zimi (Fimbulwinter) začel konec sveta – Ragnarök oziroma somrak bogov. Kratos in Atreus bosta na dolgi poti po nordijskih deželah opravljala različne naloge, raziskovala svet in se spopadala s številnimi sovražniki ter odkrivala Atreusove korenine in usodo. In pri tem bosta srečala celo vrsto slovitih nordijskih bogov in polbogov.
Spektakularni spopadi
V igri nadziramo veličastnega Kratosa, ki ga večinoma gledamo od zadaj, v spopadih pa mu pomaga tudi mladi Atreus. Med raziskovanjem širnega sveta pobiramo razne predmete, s katerimi lahko tudi magično nadgradimo orožje in opremo, v bojih kombiniramo ščit, legendarno sekiro in rezili na verigah, seveda pa uporabimo tudi Kratosove silne pesti. Že spopadi z manj nevarnimi nasprotniki so divji in spektakularni, v dvobojih s šefi pa pogosto pozabimo zapreti usta. Ali pa se nehote ugriznemo v ustnice v krčevitem boju, ko z odličnim kontrolerjem dualsense, ki se nenehno trese in ponuja odlične povratne informacije, kombiniramo Kratosove udarce do končne zmage. Oziroma obglavljenja ali razkosanja. God of War nikoli ni bila ravno nežna igra.
Pred igralcem je najmanj 40 ur uživaškega igranja.
A ni vse v bojevanju
A samo klanje ni vse v Bogu vojne. Kratos se je že v prejšnjih igrah pokazal kot zanimiv večplasten junak, morda tudi antijunak, ki se zaveda in tudi kesa svojih dejanj iz preteklosti, ima številne dvome in pomisleke, hkrati pa zna s pridom izkoristiti svoj gnev. Po eni strani je neusmiljen klavec bogov, po drugi pa skrben oče, ki bi rad čim bolj zaščitil svojega odraščajočega sina, da bi bil pripravljen na spoznavanje samega sebe in na spopad s krutim svetom. Vse to odkrivamo skozi Kratosove pogovore z Atreusom in drugimi liki v igri, pri čemer človek nikakor ne more mimo Mimorja, govoreče glave, ki jo Kratos nosi za pasom, ki poleg številnih koristnih napotkov in zanimivih pogovorov poskrbi tudi za celo vrsto duhovitih vložkov. Igralci, ki so dali glasove junakom v igri, so res izvrstno opravili svoje delo, še posebno Christopher Judge z gromkim glasom Kratosa.
Super zvok in slika
Sama grafika je odlična: od realističnih gibov in grimas do senčenja in podrobnosti okolice, ki se med potovanjem po nordijskih deželah nenehno spreminja in postaja vedno bolj slikovita; PS5 je res dodelan gamerski strojček. Tudi zvok je nekaj posebnega, pa naj gre za male detajle, kot je hoja po škripajočem snegu, ali pa izjemno glasbo, ki spremlja igro in ki se razteza od nežnih melodij med potovanjem po naravi do orkestralnih eksplozij med spopadi z nevarnejšimi nasprotniki. Sama zgodba pa je itak poglavje zase.
milijonov izvodov prejšnje igre God of War je bilo prodanih od leta 2018.
Vrhunsko doživetje
God of War Ragnarök je igra, ki bo navdušila tako stare mačke, ki že poznajo Kratosa in njegove prejšnje dogodivščine, kakor novince v svetu Boga vojne. Slednji bodo morda malce prikrajšani ob določenih dialogih, kjer je dobro poznati ozadje zgodbe, a nič hudega: človek se hitro spozna z liki pa tudi s samim načinom bojevanja. Pa še nekaj je zelo verjetno: novi igralci se bodo po preigranem Ragnaröku zagotovo lotili vsaj še prejšnje igre iz leta 2018. Zdaj pa le sekiro v roke.