Pasji avtomobilski boks z udobjem in varnostjo za dva (FOTO)
Malokateri narod je tako zavzet za prometno varnost kot Skandinavci – vsaj tako se zdi, ko spremljamo inovacije tamkajšnje avtomobilske industrije. Recimo strojni inženir, Šved Nils Bohlin je bil tisti, ki je leta 1959 patentiral sodobni tritočkovni varnostni pas. Ker je služboval v švedskem Volvu, so bili ti avti prvi serijsko opremljeni z njim.
Zato se nam ni zdelo nič nenavadnega, da eni izmed najvarnejših avtomobilskih transportnih boksov za pse prihajajo iz Švedske. Mimsafe je švedska znamka, katere izdelki so testirani po varnostnih standardih SPCT (Safe Pet Crate Test, varnostni preizkus kletk za živali) na švedskem inštitutu Rise. Med drugim se ponašajo z zmečkljivo cono, ki v primeru trka zaščiti tako potnike kot psa. Tokrat smo preizkušali njihov boks variocage original double v velikosti L+, ki je namenjen za prevoz dveh štirinožcev.
Izdelan iz kovine
Avtoboksi variocage so v celoti izdelani iz kovine, zato so v primerjavi s kovinsko-plastičnimi boksi bistveno težji. Ko gre za model double L+, je bistveno lažje, če ga prenašata in v avto nameščata dve osebi. Lahko ga prenašamo tudi sami, a bomo zaradi njegovih velikih mer skoraj gotovo trčili ob katero oviro. Velikost L+ namreč pomeni širino 990 mm, višino 690 mm, globina kletke pa je prilagodljiva v razponu od 810 do 1030 mm. Globino enostavno nastavimo s pomočjo nekaj vijakov, ki jih lahko upravljamo brez uporabe orodja.
Mimsafe je na našem trgu edina blagovna znamka, katere transportne kletke za pse so varnostno preizkušene.
Zunanje mere zahtevajo dovolj velik prtljažni prostor. Velikoprostorci, mestni terenci, kombiji in karavani bodo načeloma dovolj prostorni. Katera kletka je pravšnja za avto, lahko hitro preverimo v bazi vozil na spletni strani Mimsafe oziroma slovenskega uvoznika. Mi smo ga preizkušali v Citroënovem berlingu in Fordovi kugi – v oba smo ga namestili brez težav. Dodajmo še, da so boksu priloženi štirje pasovi za pritrditev na sidrišča v prtljažnem prostoru in toplo priporočamo njihovo uporabo. Vsekakor priporočamo še nakup zaščite za odbijač, saj pasji kremplji hitro pustijo praske na laku.
Zasilni izhod
Variocage original double ima dvoje vrat s ključavnico, odpiranje pa je zaradi vgrajenega hidravličnega blažilnika varnejše, saj ni skrbi, da bi se nepričakovano zaprla ali pa se preveč odprla in poškodovala lak na vozilu. Na vratih je tudi predal za shranjevanje povodca ali druge pasje potrebščine. Na sredi kletke je predelna stena, ki jo po potrebi odstranimo, če želimo psu ponuditi razkošnejši prostor. So pa mnenja, ali je preveč prostora za psa tudi varno, različna.
Značilnosti in cena
Pasji boks za do dva psa z oznako mimsafe variocage original double L+ je širok 99 in visok 69 centimetrov, dolg ali globok pa je zaradi prilagodljivosti od 81 do 103 centimetre. Ima tudi predelno steno in zasilni izhod. Njegova maloprodajna cena je 860 evrov, zastopnik je podjetje Makapo, d. o. o., iz Cerkelj na Gorenjskem. Obstajajo tudi manjše različice za enega psa oziroma še večji boksi za velike pse, kot so doge ali hrti. Kupite jih lahko v spletni trgovini omenjenega podjetja (www.mimsafe-avtoboksi.si) ali v trgovini Pasji.net v ljubljanskem BTC in Mariboru.
V boks položimo še gumijasto podlogo in odejo, oboje ima v svoji ponudbi tudi Mimsafe. Nemška ovčarka Ronja se ni nad udobjem nič pritoževala, tudi ko smo v sosednjem predelku prevažali njeno pasjo prijateljico. Še bolj pa je bila vesela, ko smo umaknili predelno steno in je imela na voljo ves prostor. Mimsafovi transportni boksi pa imajo še eno posebnost, in sicer zasilni izhod na zadnji strani, ki ga odpremo tako, da brez uporabe orodja odvijemo štiri vijake. Ta pride prav, če se nam izprazni akumulator ali se nam kdo zaleti v zadnji del avta in ne moremo odpreti prtljažnih vrat.
evrov stane najmanjši enojni, največji 1294 evrov.
Mimsafe transportni boksi niso poceni; za takšnega dvojnega, ki smo ga imeli na preizkusu, moramo odšteti 860 evrov. A če pomislimo, da nas bo naš kosmati prijatelj spremljal najmanj 10 let, da je boks izdelan kot tank in bo zelo verjetno služil še naslednjemu kužku, moramo na pridobitev gledati kot na naložbo. Če dodamo še, da kletka med vožnjo zaradi vgrajenih gumijastih vložkov na kritičnih stikih prav nič ne škripa, kar je pogosto pri cenejših izdelkih, je to še ena točka za Švede.