180 Slovencev se je vrnilo iz Hurgade, a brez incidentov na letalu ni šlo (FOTO)
Pisali smo o neljubem dogodku iz počitniškega mesta Hurgada, od koder bi moralo okoli 180 Slovencev poleteti v Ljubljano v nedeljo zgodaj zjutraj, a so jim letalo vseskozi prestavljali do danes do 3. ure zjutraj, ko so se naposled le vkrcali. Slovenci so danes srečno in varno pristali na Brniku, a pot je bila vse prej kot lahka. Kot so nam sporočili bralci, ni šlo vse po načrtu, na letalu je vladala zmeda.
Aleš in Boris sta nam pisala, kako se je zapletalo s prevozom v Slovenijo.
»Ob vrnitvi smo imeli let planiran v nedeljo ob 5. uri zjutraj, nakar so nam ga prestavili na 13. uro, nato na 19.15, da bi nas na koncu le obvestili, da je polet prestavljen na torek ob 3.15 zjutraj. V nedeljo zvečer smo se tako vrnili v sobe in podaljšali bivanje. Predstavniki agencije ETI na lokaciji niso imeli nikakršnih informacij o odpovedanem letu. Danes zjutraj smo se tako spet pripravili na let ob 3.15, a smo čakali na boardingu eno uro, češ da letalo ni bilo pripravljeno. Vkrcali smo se ob 4.20, v letalu smo sedeli brez klime in vode vse do 6.45, ko je letalo torej po treh urah in pol čakanja naposled poletelo. Osebje letalske družbe Red Sea Airlines ni poznalo vzroka za čakanje, a menda pilota nista imela dovoljenja za let, zato smo čakali na druga dva,« je zapisal Boris.
Bralec Aleš nam je napisal, da so bile razmere v letalu, ko so čakali na vzlet, kaotične. »Ni šlo brez incidentov, razburjenja ...« Dodal je, da se je prava drama šele začela na letalu.
»Začelo se je povsem običajno s prevozom od hotela do letališča, oddajo prtljage, varnostne kontrole, skratka, nič nenavadnega. Ko je bilo vse to za nami, smo čakali na vkrcavanje, in tu se je začela prava drama. Sporočili so nam, da letalo ni očiščeno, zato smo vkrcavanje začeli z enourno zamudo. Ko smo se končno posedeli na svoja mesta, smo kmalu po zvočniku zaslišali obvestilo, da se bo polet prestavil za pol ure. Takih obvestil je bilo nekaj. Sprva je bil razlog, da kontrolni stolp ne dovoli vzleta, kasneje naj ne bi delovala klimatska naprava s polno močjo ... Nekaj potnikom nam je bilo slabo, ker klima res ni delovala na polno. Prosili smo osebje, če lahko povečajo moč klime, da bi bilo v letalu vsaj malo hladneje, ampak smo naleteli na gluha ušesa. Malo pozneje je ena izmed potnic doživela panični napad, tako da so jo pospremili na zunanje stopnice, kjer je pihal veter, da bi si vsaj malo opomogla. Za njo smo odšli tudi nekateri drugi potniki, da smo se lahko vsaj nadihali svežega zraka. Spraševali smo se, zakaj nas ne napotijo nazaj v čakalnico, kjer je klima, in nas vkrcajo, ko bo jasno, kdaj bo let. Glavni razlog za zamudo pa naj bi bilo čakanje dodatnega osebja in dveh pilotov. Ko so prišli, smo se lahko spet posedli na svoja mesta in končno odleteli proti domu.«
V turistični agenciji Eti Slovenija obžalujejo, da je prišlo do takšnega zapleta, a potovanja z letali so lahko tudi nepredvidljiva. Dejali so, da so potnikom omogočili podaljšanje bivanja v hotelih in da gostje ne bodo imeli dodatnih stroškov za nastanitev, prehrano in pijačo. Kljub temu pa nekateri gostje ostajajo razburjeni in jih zanima, kakšne so njihove pravice.
Agenciji ETI potovanja, d.o.o, vodilnega organizatorja potovanj v Egipt, smo poslali naslednja vprašanja:
*Koliko ljudi je bilo zaradi tega prizadetih – Lj- Egipt?
*Kaj to pomeni za že plačane dopuste, povrnete kakšen delež?
*Potnikom pripada odškodnina? Če da, kolikšna?
*Zakaj je let sploh odpadel? Piše, da je prišlo do nepredvidenega
izpada poleta. Kaj to pomeni?
*Kaj je s potniki, ki so se odločili, da so pot v Hurgado vseeno
plačajo z drugim prevoznikom? Jim bo agencija vrnila dodatne stroške
letalskih kart ali ne?
*So bile kakšne odpovedi zaradi prestavitve leta in ali so v tem
primeru bili potniki upravičeni do povračila celotnega aranžmaja?
*Koliko let že organizirate poletne počitnice v Egipt oziroma v
tujino z letalom? Se vam je takšna tehnična težava v preteklosti
zgodila?
»V primeru izpada ali zamude leta imajo potniki pravice, ki so urejene
z evropskimi uredbami in konvencijami. Vsako zahtevo za odškodnino
bomo obravnavali individualno in v skladu z zakonodajo.
Do zamude leta je prišlo zaradi nepredvidenega tehničnega razloga.
V primeru potnikov, ki so se odločili za drugo letalsko družbo, se
bomo v agenciji skladno s predpisi posvetovali s pravno službo in o
možnostih obvestili potnike.
V primeru odpovedi rezervacije zaradi zamude imajo potniki v skladu z
Zakonom o varstvu potrošnikov pravico do povračila celotnega zneska
aranžmaja. Potnikom, ki so svoje potovanje stornirali so kupnine že
bile nakazane, oz. bodo vrnjene v naslednjih dneh, skladno z
zakonskimi roki.
Kot vodilni organizator potovanj v Egipt smo na slovenskem trgu
prisotni že deveto leto. V preteklosti do takšne ekstremne zamude ni
prišlo. Zavedamo se pomena počitnic in potnikom zagotavljamo, da
bomo v prihodnje še bolj prizadevni za kakovostno izvedbo potovanj,« so podali v odgovor.
Ste tudi vi opazili kaj zanimivega? Pošljite nam fotografijo ali videoposnetek.