ODPOVEDUJEJO LETE
Adria iz ure v uro bliže propadu. Kako bomo leteli Slovenci?
Pripravili so zakonski predlog.
Odpri galerijo
LJUBLJANA – Adria Airways kot po tekočem traku odpoveduje lete, ostali so brez dveh letal. Z ministrstva za infrastrukturo so sporočili, da obžaluje situacijo, v kateri se je znašla Adria Airways, ki pa že od leta 2016 ni v državni lasti. Ministrstvo za infrastrukturo nima vzvodov za pomoč Adrii Airways: »Naša ključna skrb v tem trenutku je, da je zagotovljena maksimalna varnost njenih letalskih operacij.«
»V primeru prenehanja obratovanja Adrie Airways je naša odgovornost, da zagotovimo povezljivost Slovenije z zunanjim svetom tudi prek letalskih povezav, zato smo pripravili zakonski predlog, ki bo, če bo to seveda potrebno, omogočil subvencioniranje nekaterih letalskih linij,« so še dodali na ministrstvu in ob tem opozorili, da tudi za opravljanje letalske dejavnosti veljajo pravila prostega pretoka blaga in storitev ter varstva konkurence, zato lahko ministrstvo take linije kot pomembne opredeli in nato sofinancira samo v primeru, ko trg ne deluje.
»Morebitna vzpostavitev gospodarske javne službe na področju letalstva, s katero bi omogočali povezljivost Slovenije s svetom v primeru stečaja Adrie Airways, je zato zapleten in dolgotrajen postopek, ki ga mora odobriti Evropska komisija,« so pojasnili in dodali, če bodo v primeru stečaja Adrie drugi letalski prevozniki prevzeli povezave, ki jih Slovenija potrebuje, vzpostavitev gospodarske javne službe ne bo potrebna.
»V primeru prenehanja obratovanja Adrie Airways je naša odgovornost, da zagotovimo povezljivost Slovenije z zunanjim svetom tudi prek letalskih povezav, zato smo pripravili zakonski predlog, ki bo, če bo to seveda potrebno, omogočil subvencioniranje nekaterih letalskih linij,« so še dodali na ministrstvu in ob tem opozorili, da tudi za opravljanje letalske dejavnosti veljajo pravila prostega pretoka blaga in storitev ter varstva konkurence, zato lahko ministrstvo take linije kot pomembne opredeli in nato sofinancira samo v primeru, ko trg ne deluje.
»Morebitna vzpostavitev gospodarske javne službe na področju letalstva, s katero bi omogočali povezljivost Slovenije s svetom v primeru stečaja Adrie Airways, je zato zapleten in dolgotrajen postopek, ki ga mora odobriti Evropska komisija,« so pojasnili in dodali, če bodo v primeru stečaja Adrie drugi letalski prevozniki prevzeli povezave, ki jih Slovenija potrebuje, vzpostavitev gospodarske javne službe ne bo potrebna.