NOVI UPRAVITELJ
Bodo zaprli letališče v Mariboru?
Državo bo upravljanje letališča letos stalo dodatnih 300.000 evrov, naslednje leto pa po ocenah 700 tisočakov.
Odpri galerijo
LJUBLJANA – Letališče Maribor bo po novem upravljala družba DRI, je danes sporočila ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek. Ne glede na to, Bratuškova pravi, da sprejeto še vedno ni zagotovilo, da bo letališče 16. julija odprto: »Sodelavci delajo vsak dan na tem, se maksimalno trudimo, a načelo zakonitosti je prvo, ki ga bomo upoštevali.«
Letališče Maribor je bilo oddano v 15-letni najem Kitajcem. Prej kot v dveh letih je bila pogodba prekinjena. Če so prej plačevali sto tisočakov, so zdaj želeli, da bi jim država plačevala, da letališče Maribor upravljajo. Ker ni časa, da bi izvedli razpis, so se odločili, da je edina zakonita možnost, če želijo obratovati po 15. juliju, da to prevzame država oziroma podjetje v stoodstotni državni lasti, to je DRI.
Gre za kratkoročno rešitev, na dolgi rok pa država tega nima namena upravljati: »Ko rešimo kratkoročni problem, bomo začeli z iskanje dolgoročne rešitve.« Najverjetnejši možnosti sta koncesijsko razmerje ali prodaja letališča.
Bratuškova je pojasnila še, zakaj je posredovala država: »Ker smo prepričani, da je letališče v tistem koncu Slovenije neka dodatna razvojna možnost. Kot drugo, tudi zato, ker ob zaprtju letališča grozi kazen Evropske komisije.«
Natančne višine kazni ni poznala, po ocenah ministrstva pa bi lahko znašala med petimi in desetimi milijoni evrov.
Letališče Maribor je bilo oddano v 15-letni najem Kitajcem. Prej kot v dveh letih je bila pogodba prekinjena. Če so prej plačevali sto tisočakov, so zdaj želeli, da bi jim država plačevala, da letališče Maribor upravljajo. Ker ni časa, da bi izvedli razpis, so se odločili, da je edina zakonita možnost, če želijo obratovati po 15. juliju, da to prevzame država oziroma podjetje v stoodstotni državni lasti, to je DRI.
Gre za kratkoročno rešitev, na dolgi rok pa država tega nima namena upravljati: »Ko rešimo kratkoročni problem, bomo začeli z iskanje dolgoročne rešitve.« Najverjetnejši možnosti sta koncesijsko razmerje ali prodaja letališča.
Bratuškova je pojasnila še, zakaj je posredovala država: »Ker smo prepričani, da je letališče v tistem koncu Slovenije neka dodatna razvojna možnost. Kot drugo, tudi zato, ker ob zaprtju letališča grozi kazen Evropske komisije.«
Natančne višine kazni ni poznala, po ocenah ministrstva pa bi lahko znašala med petimi in desetimi milijoni evrov.
Predstavitvene informacije
Komentarji:
20:47
Gospodarstvo razpada, ljudje jezni, cene bodo le rasle! To je scenarij za veliko evropsko državo
20:28
Morilec direktorja zavarovalnice soočen z obtožbami umora in terorizma, javnost na njegovi strani
19:52
Najbolj nevarno potovanje na svetu! Meja med kontinenti, ki jo premagajo le najpogumnejši (VIDEO)