ANKETA NEDELJSKI NOVIC
Cestninske postaje skoraj pozabljene, vinjete naj ostanejo

Odpri galerijo
ni podpisa
D. V.
27.01.2019 ob 11:54
27.01.2019 ob 11:54
»Več ko voziš in bolj umazano vozilo, ko imaš, več boš plačal« je osnovna logika Evropske komisije o prihodnjem sistemu plačevanja cestnin v EU, kar je slišati iz logov glavnega mesta EU. Sicer pa je sveženj predlogov posodabljanja evropske mobilnosti zajeten, in če bo šlo po načrtih Evropske komisije (s predlogi se bodo ukvarjali še v Svetu EU kot predstavništvu držav članic in Evropskem parlamentu), bi morali do leta 2027 povsod postopno ukiniti sistem, ki temelji na času, denimo s tedenskimi, mesečnimi ali letnimi vinjetami.

Namesto tega bi plačilo temeljilo na prevoženih kilometrih. Za tovornjake bi nov sistem veljal od leta 2023. Poleg tega je načrtovano, da bi vozila, ki onesnažujejo manj, dobila posebne ugodnosti. Lastniki vozil brez izpustov bi dobili 75-odstotni popust, predlaga Bruselj. Naša komisarka za promet Violeta Bulc ne skriva navdušenja, a do uresničitve je še daleč.
V sosednji Avstriji je že nekaj časa na voljo digitalna vinjeta. »Z njo smo dosegli ogromen uspeh. Tej inovaciji zaupa že 1,3 milijona strank,« pojasnjuje vodja storitve cestnin pri Asfinagu Ursula Zechner. Bomo tudi v raju na tej strani Alp pri digitalizaciji vinjet sledili avstrijskemu zgledu?
Pri Darsu pravijo, da so premišljeni uvedbi elektronskih vinjet naklonjeni, vendar morajo najprej preveriti, ali uvedba morebiti ne bi vplivala na manjše denarne prilive. Predvsem pa za začetek aktivnosti potrebujejo spremenjeno zakonodajo, ki bi uvedbo elektronskih vinjet sploh omogočala. Te pa še ni na vidiku.

Do konca januarja je še mogoče kupiti rožnato vinjeto (rožnate barve so bile že leta 2011) za leto 2019. Za voznike, ki se po slovenskih avtocestah in hitrih cestah vozijo brez vinjete, je zagrožena kazen od 300 do 800 evrov.

ni podpisa
Namesto tega bi plačilo temeljilo na prevoženih kilometrih. Za tovornjake bi nov sistem veljal od leta 2023. Poleg tega je načrtovano, da bi vozila, ki onesnažujejo manj, dobila posebne ugodnosti. Lastniki vozil brez izpustov bi dobili 75-odstotni popust, predlaga Bruselj. Naša komisarka za promet Violeta Bulc ne skriva navdušenja, a do uresničitve je še daleč.
V sosednji Avstriji je že nekaj časa na voljo digitalna vinjeta. »Z njo smo dosegli ogromen uspeh. Tej inovaciji zaupa že 1,3 milijona strank,« pojasnjuje vodja storitve cestnin pri Asfinagu Ursula Zechner. Bomo tudi v raju na tej strani Alp pri digitalizaciji vinjet sledili avstrijskemu zgledu?
Pri Darsu pravijo, da so premišljeni uvedbi elektronskih vinjet naklonjeni, vendar morajo najprej preveriti, ali uvedba morebiti ne bi vplivala na manjše denarne prilive. Predvsem pa za začetek aktivnosti potrebujejo spremenjeno zakonodajo, ki bi uvedbo elektronskih vinjet sploh omogočala. Te pa še ni na vidiku.

ni podpisa
Do konca januarja je še mogoče kupiti rožnato vinjeto (rožnate barve so bile že leta 2011) za leto 2019. Za voznike, ki se po slovenskih avtocestah in hitrih cestah vozijo brez vinjete, je zagrožena kazen od 300 do 800 evrov.
Več iz te teme:
Priporočamo
Šok za turiste: 40 evrov za mizo, še preden naročiš! Velja tudi oranžno vremensko opozorilo
V hudih poplavah umrlo več kot sto ljudi, med njimi veliko otrok, ki so spali (VIDEO)
Poglejte, kako je bila slovenska predsednica videti v mladosti (FOTO)
Škorpijoni preplavljajo mesta: število pikov poraslo za 250 odstotkov
Komentarji:
22:45
Cepljenje mimo vrste
Priporočamo
Šok za turiste: 40 evrov za mizo, še preden naročiš! Velja tudi oranžno vremensko opozorilo
V hudih poplavah umrlo več kot sto ljudi, med njimi veliko otrok, ki so spali (VIDEO)
Poglejte, kako je bila slovenska predsednica videti v mladosti (FOTO)
Škorpijoni preplavljajo mesta: število pikov poraslo za 250 odstotkov