ANKETA NEDELJSKI NOVIC

Cestninske postaje skoraj pozabljene, vinjete naj ostanejo

Fotografija: ni podpisa
Odpri galerijo
ni podpisa

»Več ko voziš in bolj umazano vozilo, ko imaš, več boš plačal« je osnovna logika Evropske komisije o prihodnjem sistemu plačevanja cestnin v EU, kar je slišati iz logov glavnega mesta EU. Sicer pa je sveženj predlogov posodabljanja evropske mobilnosti zajeten, in če bo šlo po načrtih Evropske komisije (s predlogi se bodo ukvarjali še v Svetu EU kot predstavništvu držav članic in Evropskem parlamentu), bi morali do leta 2027 povsod postopno ukiniti sistem, ki temelji na času, denimo s tedenskimi, mesečnimi ali letnimi vinjetami.
ni podpisa
ni podpisa

Namesto tega bi plačilo temeljilo na prevoženih kilometrih. Za tovornjake bi nov sistem veljal od leta 2023. Poleg tega je načrtovano, da bi vozila, ki onesnažujejo manj, dobila posebne ugodnosti. Lastniki vozil brez izpustov bi dobili 75-odstotni popust, predlaga Bruselj. Naša komisarka za promet Violeta Bulc ne skriva navdušenja, a do uresničitve je še daleč.

V sosednji Avstriji je že nekaj časa na voljo digitalna vinjeta. »Z njo smo dosegli ogromen uspeh. Tej inovaciji zaupa že 1,3 milijona strank,« pojasnjuje vodja storitve cestnin pri Asfinagu Ursula Zechner. Bomo tudi v raju na tej strani Alp pri digitalizaciji vinjet sledili avstrijskemu zgledu?
Pri Darsu pravijo, da so premišljeni uvedbi elektronskih vinjet naklonjeni, vendar morajo najprej preveriti, ali uvedba morebiti ne bi vplivala na manjše denarne prilive. Predvsem pa za začetek aktivnosti potrebujejo spremenjeno zakonodajo, ki bi uvedbo elektronskih vinjet sploh omogočala. Te pa še ni na vidiku.
ni podpisa
ni podpisa

Do konca januarja je še mogoče kupiti rožnato vinjeto (rožnate barve so bile že leta 2011) za leto 2019. Za voznike, ki se po slovenskih avtocestah in hitrih cestah vozijo brez vinjete, je zagrožena kazen od 300 do 800 evrov. 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije