Avtoceste samevajo: dobropis za kupljeno vinjeto so le sanje
Slovenci in Slovenke se gibamo znotraj svojih občin, vinjete v času koronakrize pa so neuporabne in neuporabljene.
Odpri galerijo
Do 29. februarja je Direkcija RS za avtoceste Republike Slovenije (Dars) za leto 2020 prodala za 93,4 milijona evrov vinjet, kar je za 3,1 milijona več kot v primerljivem obdobju lani. Od vseh prodanih vinjet jih je več kot 833 tisoč letnih, a teh Slovenci v zadnjem mesecu skorajda nismo mogli koristiti. Cena za letne imetnike osebnih avtomobilov je za leto 2020 110 evrov, mesečna stane 30 evrov.
Dars pa ne bo po vzoru na primer fitnes centrov ali pa učnih centrov za tuje jezike in drugih podaljšal veljavnosti vinjet za tiste, ki so plačali letno »članarino« za vožnjo po slovenskem avtocestnem križu, a se v zadnjem mesecu po njem praktično niso vozili.
Slovenci in Slovenke so od razglasitve pandemije bolj ali manj doma, vlada je tudi pozivala, da se delo opravlja od doma, če je to le mogoče.
»V veljavni zakonodaji nimamo nobene pravne podlage, da bi kar koli podaljševali v smislu veljavnosti ali vračali sorazmerni del neizkoriščene vinjete za čas, ko avtoceste niso smeli uporabljati. Gibanje na občino je omejeno za izletnike in nakupovalce, za vožnjo v službo in po drugih nujnih opravkih pa te omejitve ni.«
Če pa bo država odločila drugače, bodo ravnali v skladu s tem. Spomnimo, lani je Dars prodal skoraj 950 tisoč letnih vinjet, z vsemi vrstami trajanja vinjet pa je zaslužil 195 milijonov evrov.
Že bežen pogled pokaže, da so naše avtoceste skoraj prazne, o jutranjih in popoldanskih prometnih konicah na mestnih vpadnicah ni ne duha ne sluha.
V veljavni zakonodaji nimamo nobene pravne podlage, da bi kar koli podaljševali v smislu veljavnosti ali vračali sorazmerni del neizkoriščene vinjete.
Mnogi primeri v času koronakrize: podaljšali veljavnost letnih vstopnic
Dars pa ne bo po vzoru na primer fitnes centrov ali pa učnih centrov za tuje jezike in drugih podaljšal veljavnosti vinjet za tiste, ki so plačali letno »članarino« za vožnjo po slovenskem avtocestnem križu, a se v zadnjem mesecu po njem praktično niso vozili.Slovenci in Slovenke so od razglasitve pandemije bolj ali manj doma, vlada je tudi pozivala, da se delo opravlja od doma, če je to le mogoče.
»V veljavni zakonodaji nimamo nobene pravne podlage, da bi kar koli podaljševali v smislu veljavnosti ali vračali sorazmerni del neizkoriščene vinjete za čas, ko avtoceste niso smeli uporabljati. Gibanje na občino je omejeno za izletnike in nakupovalce, za vožnjo v službo in po drugih nujnih opravkih pa te omejitve ni.«
Odloča država
Če pa bo država odločila drugače, bodo ravnali v skladu s tem. Spomnimo, lani je Dars prodal skoraj 950 tisoč letnih vinjet, z vsemi vrstami trajanja vinjet pa je zaslužil 195 milijonov evrov.Že bežen pogled pokaže, da so naše avtoceste skoraj prazne, o jutranjih in popoldanskih prometnih konicah na mestnih vpadnicah ni ne duha ne sluha.