Javnega prevoza ni. Do koliko potnih stroškov sem upravičen?
Sindikati se zavzemajo, da bi zaposlenim v javnem sektorju izplačevali 30-odstotno kilometrino.
Odpri galerijo
Potem ko so predstavniki zaposlenih v javnem sektorju pred dnevi opozorili, da se javnim uslužbencem, katerih pot na delo je vezana na javni prevoz, v času epidemije obetajo znižana povračila potnih stroškov, sindikati v zasebnem sektorju pritožb na ta račun ne beležijo. Tudi v gospodarstvu sicer te stroške urejajo kolektivne pogodbe.
Kot so pojasnili na ministrstvu za delo, zakon o delovnih razmerjih v zvezi z vprašanji o povračilih stroškov na delo in z njega tako v javnem kot v zasebnem sektorju napotuje na ureditev v kolektivnih pogodbah. Kolektivne pogodbe poleg višine stroška prevoza urejajo tudi potrebno razdaljo in vprašanje povračila, če delavec ne more uporabljati javnega prevoza.
Pri povračilu stroška prevoza je tako treba izhajati iz ureditve, kot jo določa kolektivna pogodba podjetja, ki zavezuje delodajalca v konkretnem primeru. Če te kolektivne pogodbe ni, pa mora delodajalec po mnenju stroke upoštevati ureditev v kolektivni pogodbi dejavnosti ali v primerljivi kolektivni pogodbi na ravni dejavnosti, so še poudarili na ministrstvu.
V času izrednih razmer, ko prihod na delo ni mogoč z javnim prevozom, naj bi tako delodajalec delavcem povrnil stroške prihoda in odhoda z dela v obliki kilometrine.
»Do zdaj nismo prejeli informacije, da bi prihajalo do kršitev določb kolektivnih pogodb v zvezi z izplačili stroškov prevoza na delo,« je dejal Medik. Tudi pritožb zaradi ureditve ali morebitnih nižjih izplačil ni omenil.
V času epidemije bi tako tisti zaposleni, ki so do zdaj prejemali potne stroške v višini cene javnega prevoza, zdaj, ko je javni promet ustavljen, prejeli nižje povračilo stroškov, od 24. marca naprej je to le osem centov na prevoženi kilometer. Hkrati pa nimajo nobene druge možnosti, kot voziti se na delo z osebnim vozilom ali s taksijem.
Vprašanje višine potnih stroškov se je odprlo z zaprtjem javnega prometa 16. marca.
Kot so pojasnili na ministrstvu za delo, zakon o delovnih razmerjih v zvezi z vprašanji o povračilih stroškov na delo in z njega tako v javnem kot v zasebnem sektorju napotuje na ureditev v kolektivnih pogodbah. Kolektivne pogodbe poleg višine stroška prevoza urejajo tudi potrebno razdaljo in vprašanje povračila, če delavec ne more uporabljati javnega prevoza.
Pri povračilu stroška prevoza je tako treba izhajati iz ureditve, kot jo določa kolektivna pogodba podjetja, ki zavezuje delodajalca v konkretnem primeru. Če te kolektivne pogodbe ni, pa mora delodajalec po mnenju stroke upoštevati ureditev v kolektivni pogodbi dejavnosti ali v primerljivi kolektivni pogodbi na ravni dejavnosti, so še poudarili na ministrstvu.
Navadno določeno v odstotku
Izvršni sekretar Zveze svobodnih sindikatov Slovenije (ZSSS) za teritorialno organiziranje Boštjan Medik je povedal, da je povračilo potnih stroškov v kolektivnih pogodbah v gospodarstvu večinoma »določeno v višini oziroma odstotku cene javnega prevoza, če javni prevoz ni na voljo, pa v obliki kilometrine, ki se določi v znesku na prevoženi kilometer«.V času izrednih razmer, ko prihod na delo ni mogoč z javnim prevozom, naj bi tako delodajalec delavcem povrnil stroške prihoda in odhoda z dela v obliki kilometrine.
»Do zdaj nismo prejeli informacije, da bi prihajalo do kršitev določb kolektivnih pogodb v zvezi z izplačili stroškov prevoza na delo,« je dejal Medik. Tudi pritožb zaradi ureditve ali morebitnih nižjih izplačil ni omenil.
Nekaj več kot 8 centov za kilometer
Sindikat zdravstva in socialnega varstva Slovenije je medtem nedavno opozoril, da imajo javni uslužbenci po veljavni ureditvi v kolektivni pogodbi primarno pravico do povrnitve potnih stroškov v višini javnega prevoza. Če ta ni mogoč, je v skladu z ureditvijo v kolektivni pogodbi določena kilometrina v višini osmih odstotkov cene neosvinčenega 95-oktanskega bencina.V času epidemije bi tako tisti zaposleni, ki so do zdaj prejemali potne stroške v višini cene javnega prevoza, zdaj, ko je javni promet ustavljen, prejeli nižje povračilo stroškov, od 24. marca naprej je to le osem centov na prevoženi kilometer. Hkrati pa nimajo nobene druge možnosti, kot voziti se na delo z osebnim vozilom ali s taksijem.
Kaj pa uporaba osebnega vozila v službene namene?
V tej luči si želijo izkoristiti v kolektivni pogodbi predvideno možnost dogovora o uporabi osebnega vozila v službene namene, saj bi tako zaposlenemu pripadala 30-odstotna kilometrina.Vprašanje višine potnih stroškov se je odprlo z zaprtjem javnega prometa 16. marca.