POTNIKI BENTIJO
Ugled Slovenije načet: »Kdo nam bo povrnil živce, čas, denar?«
Potovanje z Adrio Airways je postala nočna mora potnikov.
Odpri galerijo
LJUBLJANA – Ne mine dan, da ne bi kdo od potnikov opozoril na nedoslednosti pri izvajanju letalskega prevoza Adrie Airways. Pisali smo že o zamudah, združevanju letov, vmesnih postankih, potnikih, ki čakajo na let in niso obveščeni, kdaj bodo na cilj sploh prišli.
Bralec Leopold je v 14 dneh doživel na letu z Adrio številne nevšečnosti. Besedilo objavljamo nelektorirano.
»Let iz Franfurta odpovedan. Seveda te nihče od Adrie nikoli ne pokliče, tako, da se moraš iz tujine mučiti sam in izvedeti, da je let malo spremenjen, ni čisto odpovedan - karkoli že to pomeni. Skratka let je bil 20 minut prej, vendar je šel v Zurich, namesto v Ljubljano, in šele od tam v Ljubljano. To se dogaja vsak teden, kot da bi se vozili z avtobusom, pa ne bi vedeli, kje ustavi. /.../ Večja je možnost zadetka na loteriji, kot pa da bi z Adrijo pravočasno prispel na cilj. Tako zamujamo sestanke, odpovedi poslov, poslovne partnerje rajši napotujemo v Zagreb ali Trst, saj jim ne upamo rezervirati leta z Adrijo. Po odpovedi leta se vsuje 70 ljudi na okence, kjer delata dva- si predstavljate kaos. Nadaljevanju zgodbe ne boste verjeli, pa je vseeno res. Čez par dni: Nemški poslovni partner odhaja domov v Berlin in potuje na relaciji Ljubljana-Munchen. Kaj kmalu me pokliče, da ima let Ljubljana -Munchen dve uri in pol zamude ??? Seveda je moral prespati v Munchenu, saj je zamudil nadaljevalni let. Z Adrio se ne vozi več,« piše bralec Leonard, ki se sprašuje, »kdo bo potnikom povrnil vso poslovno škodo, ki nam jo povzročate, čas - ki naj bi bil zlato, živce, ki jih zgubljamo zaradi vas?/.../ Z varčevanjem nad vsako razumno mejo škodujete ugledu in nam vsem državljanom Slovenije. Tujci so se nas začeli izogibati zaradi vas, ki niste sposobni zagotavljati nemotenega pretoka ljudi in kapitala, skladno z uredbami EU.«
Zaradi rasti števila potnikov in po globalnih napovedih pa pričakujejo tudi vse večje število nerednosti v letalskem prometu. »Povečano število nerednosti beležijo praktično vse letalske družbe po svetu, saj število potnikov nenehno narašča, tako tudi število letov in letal, ki izvajajo operacije, medtem ko se marsikje infrastruktura letališč temu povečanemu prometu še ni prilagodila.«
»Razloge za nerednosti (zamude in odpovedi) gre iskati deloma v restrikcijah zračnega prometa, vremenskih težavah, nabranih zamudah iz prejšnjih letov, razlogi pa so lahko povsem tehnične narave, pojasnjujejo iz Adrie, ki je v lasti nemškega sklada 4K Invest.
O očitkih, da potniki niso pravočasno obveščeni o spremembah leta, pa odgovarjajo: »Potnike o nerednostih obveščamo s sistemi in načini, ki so nam na voljo. Tudi na tem področju intenzivno delamo na tehnoloških rešitvah, ki bodo rezultirale v boljši obveščenosti potnikov. Sicer pa že zdaj potnike v primeru nepravilnosti obvestimo takoj, ko zagotovo vemo, da leta ne bomo mogli izvesti oziroma da bo pri izvedbi prišlo do zamude ali združitve. Združitev letov vnaprej ne planiramo, so posledica okoliščin, ki jih nikakor nismo mogli predvideti.«
Bralec Leopold je v 14 dneh doživel na letu z Adrio številne nevšečnosti. Besedilo objavljamo nelektorirano.
»Let iz Franfurta odpovedan. Seveda te nihče od Adrie nikoli ne pokliče, tako, da se moraš iz tujine mučiti sam in izvedeti, da je let malo spremenjen, ni čisto odpovedan - karkoli že to pomeni. Skratka let je bil 20 minut prej, vendar je šel v Zurich, namesto v Ljubljano, in šele od tam v Ljubljano. To se dogaja vsak teden, kot da bi se vozili z avtobusom, pa ne bi vedeli, kje ustavi. /.../ Večja je možnost zadetka na loteriji, kot pa da bi z Adrijo pravočasno prispel na cilj. Tako zamujamo sestanke, odpovedi poslov, poslovne partnerje rajši napotujemo v Zagreb ali Trst, saj jim ne upamo rezervirati leta z Adrijo. Po odpovedi leta se vsuje 70 ljudi na okence, kjer delata dva- si predstavljate kaos. Nadaljevanju zgodbe ne boste verjeli, pa je vseeno res. Čez par dni: Nemški poslovni partner odhaja domov v Berlin in potuje na relaciji Ljubljana-Munchen. Kaj kmalu me pokliče, da ima let Ljubljana -Munchen dve uri in pol zamude ??? Seveda je moral prespati v Munchenu, saj je zamudil nadaljevalni let. Z Adrio se ne vozi več,« piše bralec Leonard, ki se sprašuje, »kdo bo potnikom povrnil vso poslovno škodo, ki nam jo povzročate, čas - ki naj bi bil zlato, živce, ki jih zgubljamo zaradi vas?/.../ Z varčevanjem nad vsako razumno mejo škodujete ugledu in nam vsem državljanom Slovenije. Tujci so se nas začeli izogibati zaradi vas, ki niste sposobni zagotavljati nemotenega pretoka ljudi in kapitala, skladno z uredbami EU.«
Leti bodo še bolj neredni
V Adrii se ne ne strinjajo, da s svojimi odpovedmi in združevanji letov škodujejo gospodarstvu, nasprotno, menijo, da se bo »glede na potrebe in navade ljudi, dostopnost letenja in prednosti, ki jih letalski prevoz nudi, rast števila potnikov nadaljevala«.Adria Airways največ nerednosti beleži na največjih letališčih v svoji mreži letenja, to so Amsterdam, Frankfurt, München, Pariz in Bruselj.
Zaradi rasti števila potnikov in po globalnih napovedih pa pričakujejo tudi vse večje število nerednosti v letalskem prometu. »Povečano število nerednosti beležijo praktično vse letalske družbe po svetu, saj število potnikov nenehno narašča, tako tudi število letov in letal, ki izvajajo operacije, medtem ko se marsikje infrastruktura letališč temu povečanemu prometu še ni prilagodila.«
»Nerednosti so del letalske industrije«
Kot pojasnjujejo, namesto da bi »zaradi nepredvidljivih okoliščin morali odpovedati let«, tega raje združijo, saj je »v tem primeru optimalnejša rešitev za potnika, ker ima kljub nekoliko podaljšanemu času potovanja v končni fazi manj nevšečnosti«.»Razloge za nerednosti (zamude in odpovedi) gre iskati deloma v restrikcijah zračnega prometa, vremenskih težavah, nabranih zamudah iz prejšnjih letov, razlogi pa so lahko povsem tehnične narave, pojasnjujejo iz Adrie, ki je v lasti nemškega sklada 4K Invest.
O očitkih, da potniki niso pravočasno obveščeni o spremembah leta, pa odgovarjajo: »Potnike o nerednostih obveščamo s sistemi in načini, ki so nam na voljo. Tudi na tem področju intenzivno delamo na tehnoloških rešitvah, ki bodo rezultirale v boljši obveščenosti potnikov. Sicer pa že zdaj potnike v primeru nepravilnosti obvestimo takoj, ko zagotovo vemo, da leta ne bomo mogli izvesti oziroma da bo pri izvedbi prišlo do zamude ali združitve. Združitev letov vnaprej ne planiramo, so posledica okoliščin, ki jih nikakor nismo mogli predvideti.«
Pravice letalskih potnikov:
kdaj velja zamuda leta:
• štiri ure za vse lete nad 3500 km
• tri ure za lete med 1500 km in 3500 km
• dve uri za lete znotraj EU, daljše od 1500 km
• dve uri za lete do 1500 km
pravice ob zamudi ali odpovedi leta:
• obroki hrane in osvežilni napitki, primerno čakalnemu času
• hotelska nastanitev skupaj s stroški prevoza na letališče in z njega
• dva krajša telefonska klica oziroma dve sporočili po elektronski pošti
• povračilo kupnine za vozovnico, če je zamuda daljša od petih ur, oziroma za dele, ki niso bili opravljeni ali ne služijo več namenu, in vrnitev na izhodiščno mesto odhoda
• odškodnina
odškodnina:*
• 250 evrov za lete do 1500 km
• 400 evrov za vse lete znotraj EU nad 1500 km in za druge lete nad 1500 kilometrov
• 600 evrov za lete nad 3500 km
• ob ponudbi alternativnega leta, ki ne presega zamud, je odškodnina lahko za polovico nižja
* Ne velja za izredne razmere ter ob pravočasnem obvestilu o spremembi in nadomestnem letu.
Vir: Adria Airways
kdaj velja zamuda leta:
• štiri ure za vse lete nad 3500 km
• tri ure za lete med 1500 km in 3500 km
• dve uri za lete znotraj EU, daljše od 1500 km
• dve uri za lete do 1500 km
pravice ob zamudi ali odpovedi leta:
• obroki hrane in osvežilni napitki, primerno čakalnemu času
• hotelska nastanitev skupaj s stroški prevoza na letališče in z njega
• dva krajša telefonska klica oziroma dve sporočili po elektronski pošti
• povračilo kupnine za vozovnico, če je zamuda daljša od petih ur, oziroma za dele, ki niso bili opravljeni ali ne služijo več namenu, in vrnitev na izhodiščno mesto odhoda
• odškodnina
odškodnina:*
• 250 evrov za lete do 1500 km
• 400 evrov za vse lete znotraj EU nad 1500 km in za druge lete nad 1500 kilometrov
• 600 evrov za lete nad 3500 km
• ob ponudbi alternativnega leta, ki ne presega zamud, je odškodnina lahko za polovico nižja
* Ne velja za izredne razmere ter ob pravočasnem obvestilu o spremembi in nadomestnem letu.
Vir: Adria Airways