CENE NAVZDOL
»Dizelski avtomobili tudi v Sloveniji kmalu brez vrednosti«
Na nekaterih območjih mest bodo prepovedali uporabo dizelskih vozil.
Odpri galerijo
LJUBLJANA – Nemci bodo, tako se zdi, na nekaterih območjih mest zaprli vstop dizlom. Mnogi zato pričakujejo upadanje cen vozil na omenjeni pogon in njihovo (pre)prodajo v vzhodne države ter tiste, kjer nimajo tako strogih pravil. Verjetno se jih utegne več znajti tudi v Sloveniji. Pri tistih, ki vztrajajo v nenehnem boju za boljši jutri, smo preverili, ali se tudi v Sloveniji pripravlja kakšna podobna pobuda.
Pri društvu Focus so za drugačno taktiko. Po njihovem mnenju so bolj smiselni ukrepi omejevanja vožnje z avtomobili ne glede na to, kaj jih napaja: »Najučinkovitejši ukrepi gredo v smeri oteževanja vožnje z avtomobilom. Zapiranje mestnih središč, omejevanje hitrosti ipd. Eden izmed najučinkovitejših ukrepov je omejevanje parkiranja v mestih, ki pomembno poslabša uporabniško izkušnjo vožnje z avtomobilom. V teh okoliščinah bo uporabnik resneje razmislil o uporabi trajnostnih načinov mobilnosti, kot so uporaba javnega potniškega prometa, uporaba kolesa in pešačenje.«
»Seveda slovenski trgovci pridno vabijo z akcijami, s popusti, staro za novo in ne vem, s čim še, a vsem svetujemo globok premislek, naj se pametno odločijo, kaj bodo vozili v prihodnje oziroma ali se jim splača danes kupovati avtomobil, ko je težko najti cenovno uporabno električno alternativo. Električna infrastruktura pa ne more več biti opravičljiv argument. Vsem pa mora biti jasno, da imajo tisti, ki bivajo za Bežigradom ali v središču Ljubljane oziroma ob prometnicah, enako pravico do zdravja in čistega okolja kot tisti, ki biva v zdravem okolju podeželja,« zaključi Bernard.
Konec starih dizlov?
»Kar je dovolj, je dovolj. Na razpolago imamo vse argumente za podobne ukrepe kot v Nemčiji. Tožbe so v pripravi, saj je tudi Slovenija dolžna spoštovati zakone EU,« je jasen Vojko Bernard iz Alpe Adria Green. Dodaja, da se večina slovenski imetnikov dizelskih vozil ne zaveda resnosti posledic ukrepov, ki stopajo v veljavo v Nemčiji. »Identične tožbe kot v Nemčiji so pripravljene za Češko, Avstrijo, Švico. Masa vsaj šest milijonov avtomobilov Euro 3, 4 in 5 je samo v Nemčiji neprodajna. To avtomatsko pomeni, da bodo dizelski avtomobili tudi v Sloveniji kmalu brez vrednosti, ne glede na to, za kateri dizel gre,« je jasen Bernard.»Ljubiteljem dizlov v globok premislek: kako boste prišli v službo ali bolnišnico ob nezgodi oziroma po opravkih v mesto, če vaš dizelski avtomobil ne bo imel dostopa? Točno to vprašanje roji trenutno po glavi ne samo nemškim meščanom, ampak tudi vsem tistim, ki se dnevno vozijo v evropska mesta,« izpostavlja Vojko Bernard iz Alpe Adria Green.
Pri društvu Focus so za drugačno taktiko. Po njihovem mnenju so bolj smiselni ukrepi omejevanja vožnje z avtomobili ne glede na to, kaj jih napaja: »Najučinkovitejši ukrepi gredo v smeri oteževanja vožnje z avtomobilom. Zapiranje mestnih središč, omejevanje hitrosti ipd. Eden izmed najučinkovitejših ukrepov je omejevanje parkiranja v mestih, ki pomembno poslabša uporabniško izkušnjo vožnje z avtomobilom. V teh okoliščinah bo uporabnik resneje razmislil o uporabi trajnostnih načinov mobilnosti, kot so uporaba javnega potniškega prometa, uporaba kolesa in pešačenje.«
Kupiti dizla ali ne?
V tem društvu pričakujejo vse ostrejšo politiko o zmanjševanju izpustov v EU: »Proizvajalci bodo morali dizelskim in bencinskim avtomobilom dodajati vedno nove tehnologije, da bodo zadostili omejitvam, kar bo prav tako podražilo te avtomobile.« Ob tem pa izpostavljajo, da se do leta 2030 pričakuje izenačenje cen električnih vozil s konvencionalnimi vozili, ki bodo ob upoštevanju nizkih stroškov za gorivo in subvencij za nakup električnih vozil postala zanimiva tudi za slovenskega potrošnika. Sprašujejo se, ali bo ta v novih okoliščinah še vedno razmišljal o nakupu dizelskega avtomobila.»Severnoevropske države so že pred leti spoznale problematiko teh vozil in se preusmerjajo v bencinske motorje ali hibridne oziroma celo električne,« pravi Vojko Bernard iz Alpe Adria Green.
»Seveda slovenski trgovci pridno vabijo z akcijami, s popusti, staro za novo in ne vem, s čim še, a vsem svetujemo globok premislek, naj se pametno odločijo, kaj bodo vozili v prihodnje oziroma ali se jim splača danes kupovati avtomobil, ko je težko najti cenovno uporabno električno alternativo. Električna infrastruktura pa ne more več biti opravičljiv argument. Vsem pa mora biti jasno, da imajo tisti, ki bivajo za Bežigradom ali v središču Ljubljane oziroma ob prometnicah, enako pravico do zdravja in čistega okolja kot tisti, ki biva v zdravem okolju podeželja,« zaključi Bernard.