HUDE OBTOŽBE
Dušan Merc: Obljubil sem, da bom tiho, pa ne morem biti
Nekdanji ravnatelj je prepričan, da otroke po nepotrebnem obremenjujemo.
Odpri galerijo
Nekdanji ravnatelj OŠ Prule je pred časom izjavil, da se v pokoju ne bo več oglašal medijem, a mu, kot kaže, vest ni dala miru. V najnovejši številki glasila Ljubljana je Dušan Merc v kolumni odgovoril staršem, ki se sprašujejo, v katero šolo ali v kateri vrtec vpisati svojega otroka.
Nekdanji ravnatelj je tudi kritiziral sistem, saj da je preveč otrok s posebnimi potrebami. »Ali se nihče ne vpraša, da je nekaj narobe s sistemom, ne pa z otroki? /.../ Program je prebogat in prezahteven za mnoge povsem normalno zmožne otroke.« Ob tem dodaja marketinške laži o učenju tujega jezika v zgodnji fazi otrokovega razvoja. Te po njegovem mnenju škodujejo otrokom na vseh ravneh njihovega razvoja.
Merc zaključi, da je za otroka tako najpomembnejša primarna socializacija – odnos do okolja, samega sebe, do ljudi in družbe in dejstvo, da gre otrok rad v šolo in vrtec. »Vse s čimer obremenjujemo otroke po nepotrebnem, je družbena neumnost, ki spreminja šolski sistem v nakupovalno središče.«
Merc pravi, da je odgovor preprost: v tisto, kjer boste imeli najmanj logističnih težav, saj da so v osnovi vse osnovne šole dobre, razlika pa je v manjši pomanjkljivosti, ki je starši ne prepoznajo ali pa jo imajo v zmoti za kvaliteto. Dejal je, da so bistvo šole odnosi v razredu, kakšne vzgojitelje in učiteljice ima otrok v prvih letih šolanja. »Seveda se je treba izogibati šolam, kjer vladajo kaos, nered, nasilje in ostalo, česar otroku ne privoščimo. A skorajda še bolj se je treba izogibati institucijam, kjer je vse bleščeče in v popolnem redu – ta otroka ohromi, ga omejuje in pohabi. «
Nekdanji ravnatelj je tudi kritiziral sistem, saj da je preveč otrok s posebnimi potrebami. »Ali se nihče ne vpraša, da je nekaj narobe s sistemom, ne pa z otroki? /.../ Program je prebogat in prezahteven za mnoge povsem normalno zmožne otroke.« Ob tem dodaja marketinške laži o učenju tujega jezika v zgodnji fazi otrokovega razvoja. Te po njegovem mnenju škodujejo otrokom na vseh ravneh njihovega razvoja.
Merc zaključi, da je za otroka tako najpomembnejša primarna socializacija – odnos do okolja, samega sebe, do ljudi in družbe in dejstvo, da gre otrok rad v šolo in vrtec. »Vse s čimer obremenjujemo otroke po nepotrebnem, je družbena neumnost, ki spreminja šolski sistem v nakupovalno središče.«