Matjaž Omladič
Fontana piv je zgodba o uspehu
Idejni oče čisto posebne fontane v Žalcu, iz katere namesto vode teče pivo in je edinstvena v svetu, je podjetnik Matjaž Omladič.
Odpri galerijo
Fontana piv, ki so jo pred dvema letoma odprli v mestnem parku v Žalcu, je poklon hmeljarski dediščini Spodnje Savinjske doline in seveda tudi pivovarjem. Njena zgodba se je začela pisati pred štirimi leti, njen idejni oče pa je Matjaž Omladič, sicer direktor podjetja Novem Car Interior Design, del nemškega koncerna, v katerem izdelujejo okrasne dekorje iz lesa, karbona in aluminija za avtomobilsko industrijo.
Pred štirimi leti, ko je bil tudi predsednik Zveze turističnih društev žalske občine, se mu je porodila izvirna zamisel za fontano, ki je občino spodbudila, da je na arhitekturnem natečaju začela zanjo iskati idejne rešitve in med šestimi prispelimi predlogi izbrala arhitekturni koncept podjetja RC Planiranje. Že leto pozneje so se začele priprave na projekt, gradnja se je začela aprila 2016, že septembra pa so fontano piv Zeleno zlato ob občinskem prazniku odprli. Do danes so prodali že 122.000 pivskih vrčkov, obiskovalci pa so spili 67.000 litrov piva, zvarjenega iz savinjskega hmelja. Do konca letošnje sezone se bo na šestih pipicah zamenjalo že 33 vrst piv 25 slovenskih pivovarjev.
»V podjetje Novem Car Interior Design so pogosto prihajali tuji poslovni partnerji, ki so želeli Žalec in Slovenijo malo bolje spoznati. Pogosto sem se moral zato preleviti v turističnega vodnika,« pravi Omladič, ki je vedel, da je Slovenija že prepoznavna turistična destinacija, to pa bi lahko postal tudi Žalec. »Ideje, ki so prispele na arhitekturni razpis, ki ga je objavila občina, so bile dobre, a je vsem manjkalo nekaj, ob čemer bi rekli, to je to. Nekega dne sem s prijatelji sedel ob kavici, pa je nekdo omenil, da bi lahko postavili pipo, iz katere bi teklo pivo. Temu smo se najprej smejali, doma pa sem se še naprej poigraval s to mislijo in prišel na idejo, da to ne bi bila pipa, ampak fontana. Kakšnih pet mesecev sem razmišljal, kako bi fontana funkcionirala in kako bi preprečili vsesplošno popivanje ter dostop do alkohola mladoletnim. In tako počasi gradil idejo o kontroliranem prostoru točenja, vrčkih in spominski kodi, ki bi omogočala natočiti v vrček točno določeno količino piva. Gregorja Turnška, takrat še študenta, danes že arhitekta na Finskem, sem prosil, naj idejo izriše na papir, mi pa smo jo tudi predstavili, in šele takrat sem poslovni model z vsebino predstavil županu Janku Kosu in njegovi ekipi,« pripoveduje Omladič.
A vsi nad idejo niso bili navdušeni, nekateri, med njimi tudi svetniki, so izražali pomisleke. »Danes sem jim za to hvaležen, saj so nas njihovi pomisleki samo še bolj podžgali, da smo verjeli v projekt,« pravi Omladič, ki je vesel, da je fontana postala zgodba o uspehu. Še bolj pa, da večino tistih, ki so na začetku dvomili, danes videva ob fontani. Nanjo so ponosni tudi Žalčani, ki so se prelevili v lokalne turistične vodnike in vsakogar z veseljem usmerijo k njej.
A brez porodnih krčev ni šlo. »Najbolj me je skrbela tehnologija, saj izkušenj nismo imeli. Vse je bilo unikatno in samo v živo smo lahko preizkusili, kako bo to delovalo v praksi. Zdaj lahko povem, da smo še dan pred odprtjem stikali glave in razmišljali, kako preprečiti penjenje piva. Skrbelo me je tudi, da se katera od pip ne bi dvignila. Za dodaten strah pa je na odprtju poskrbel Tadej Toš, ki je hodil po fontani. Potem je povedal, da je pazil, da ni stopil na nobeno od pip, in na srečo se je res vse dobro končalo,« dogajanja na slovesnosti ne bo pozabil Omladič.
Ostaja pa razočaranje, da jim k tesnejšemu sodelovanju ni uspelo privabiti Pivovarne Laško Union, edine in največje pri nas. »Na začetku so sicer pokazali zanimanje, pozneje se je to izrodilo, a srčno upamo, da se bo s prihodom novega vodstva to spremenilo,« pravi Omladič, letošnji dobitnik prestižne nagrade Gospodarske zbornice Slovenije. Ta je povezana z njegovim uspešnim vodenjem podjetja Novem Car. »Ob prejemu nagrade sem dojel, da sem del krasnega tima, s katerim mi je uspelo napisati lepo zgodbo,« pravi Omladič, ki že išče nove izzive.
67.000 litrov piva, zvarjenega iz savinjskega hmelja, so doslej spili obiskovalci žalske fontane.
Pred štirimi leti, ko je bil tudi predsednik Zveze turističnih društev žalske občine, se mu je porodila izvirna zamisel za fontano, ki je občino spodbudila, da je na arhitekturnem natečaju začela zanjo iskati idejne rešitve in med šestimi prispelimi predlogi izbrala arhitekturni koncept podjetja RC Planiranje. Že leto pozneje so se začele priprave na projekt, gradnja se je začela aprila 2016, že septembra pa so fontano piv Zeleno zlato ob občinskem prazniku odprli. Do danes so prodali že 122.000 pivskih vrčkov, obiskovalci pa so spili 67.000 litrov piva, zvarjenega iz savinjskega hmelja. Do konca letošnje sezone se bo na šestih pipicah zamenjalo že 33 vrst piv 25 slovenskih pivovarjev.
Ideja ob kavi
Strah, ki je pri projektu sprva spremljal Matjaža Omladiča, sta zdaj zamenjali zadoščenje in predvsem zavedanje, da si je včasih preprosto treba upati. Pravijo, da pogumne spremlja sreča, in to bi brez dvoma lahko rekli tudi za projekt žalske fontane. Pred štirimi leti je namreč srečnež, doma iz Žalca, vplačal listek z dobitno kombinacijo v igri jackpot, kar je občinski proračun čez noč odebelilo za dobre štiri milijone evrov. »Res je bil jackpot tisti zadnji kamenček v mozaiku, ki je prispeval k temu, da smo idejo, ki je bila sicer že potrjena, projekt pa v teku, lahko realizirali,« pravi Omladič, ki je rasel v hmeljarski družini in je želel Žalcu dati nekaj, kar bi ga postavilo na piedestal v turistični ponudbi in bi bilo vezano na hmeljarsko dediščino.Poklon pivu
Prvi petek v avgustu je mednarodni dan piva, ki ga na pobudo Združenja slovenskih pivovarn tretje leto zaznamujemo tudi pri nas. Na ta dan se poklonijo pivovarjem, ki ga varijo, hmeljarjem ter lastnikom pivnic, barov, gostiln in restavracij, ki skrbijo, da je na koncu ta priljubljena pijača tudi primerno postrežena. V Sloveniji se po količini popitega piva uvrščamo na deveto mesto v Evropi, največ ga popijejo na Češkem, najmanj pa v Turčiji. V Sloveniji imamo poleg največje Pivovarne Laško Union s skoraj 200-letno tradicijo varjenja piva že več kot 80 malih pivovarn, katerih večina je v Združenju slovenskih pivovarn, ki si prizadeva v Sloveniji ustvariti do piva prijazno gospodarsko, a hkrati tudi družbeno odgovorno okolje.
»V podjetje Novem Car Interior Design so pogosto prihajali tuji poslovni partnerji, ki so želeli Žalec in Slovenijo malo bolje spoznati. Pogosto sem se moral zato preleviti v turističnega vodnika,« pravi Omladič, ki je vedel, da je Slovenija že prepoznavna turistična destinacija, to pa bi lahko postal tudi Žalec. »Ideje, ki so prispele na arhitekturni razpis, ki ga je objavila občina, so bile dobre, a je vsem manjkalo nekaj, ob čemer bi rekli, to je to. Nekega dne sem s prijatelji sedel ob kavici, pa je nekdo omenil, da bi lahko postavili pipo, iz katere bi teklo pivo. Temu smo se najprej smejali, doma pa sem se še naprej poigraval s to mislijo in prišel na idejo, da to ne bi bila pipa, ampak fontana. Kakšnih pet mesecev sem razmišljal, kako bi fontana funkcionirala in kako bi preprečili vsesplošno popivanje ter dostop do alkohola mladoletnim. In tako počasi gradil idejo o kontroliranem prostoru točenja, vrčkih in spominski kodi, ki bi omogočala natočiti v vrček točno določeno količino piva. Gregorja Turnška, takrat še študenta, danes že arhitekta na Finskem, sem prosil, naj idejo izriše na papir, mi pa smo jo tudi predstavili, in šele takrat sem poslovni model z vsebino predstavil županu Janku Kosu in njegovi ekipi,« pripoveduje Omladič.
Zaprli usta skeptikom
Po tistem se je vse odvijalo hitro. Projektna skupina je začela delati, čez palec so ocenili, da bi taka fontana stala 300.000 evrov, objavljen pa je bil tudi razpis, na katerem je bila izbrana današnja rešitev. Največja težava je bil denar, saj je bilo od jackpota na voljo le 160.000 evrov. »Zato sem idejo predstavil tudi vsem podjetnikom v občini in jim razložil, kako pozitiven učinek bi ta projekt lahko imel na naše gospodarstvo, in na ta način nam je uspelo z donacijami zbrati manjkajoči denar,« pove Omladič.A vsi nad idejo niso bili navdušeni, nekateri, med njimi tudi svetniki, so izražali pomisleke. »Danes sem jim za to hvaležen, saj so nas njihovi pomisleki samo še bolj podžgali, da smo verjeli v projekt,« pravi Omladič, ki je vesel, da je fontana postala zgodba o uspehu. Še bolj pa, da večino tistih, ki so na začetku dvomili, danes videva ob fontani. Nanjo so ponosni tudi Žalčani, ki so se prelevili v lokalne turistične vodnike in vsakogar z veseljem usmerijo k njej.
»Pri tem projektu si je žalski župan Janko Kos upal stopiti v neznano, čeprav je na ta račun slišal prenekatero pikro,« pravi Matjaž Omladič, ki se strinja, da je fontana piva njegov četrti otrok, ob njegovih dveh otrocih in žalskem Novem Caru.
A brez porodnih krčev ni šlo. »Najbolj me je skrbela tehnologija, saj izkušenj nismo imeli. Vse je bilo unikatno in samo v živo smo lahko preizkusili, kako bo to delovalo v praksi. Zdaj lahko povem, da smo še dan pred odprtjem stikali glave in razmišljali, kako preprečiti penjenje piva. Skrbelo me je tudi, da se katera od pip ne bi dvignila. Za dodaten strah pa je na odprtju poskrbel Tadej Toš, ki je hodil po fontani. Potem je povedal, da je pazil, da ni stopil na nobeno od pip, in na srečo se je res vse dobro končalo,« dogajanja na slovesnosti ne bo pozabil Omladič.
Brez največje pivovarne
Čeprav se ob fontani, ki ima izjemen obisk, zbirajo tudi turisti iz različnih držav, bi bil za Omladiča uspeh dosežen, če bi jim v Žalec uspelo privabiti vsaj desetino gostov, ki obiščejo Ljubljano, in jih tu zadržati vsaj dva dneva. Pa tudi sicer občino čaka še nekaj izzivov, saj denimo še vedno ni ustrezne gostinske ponudbe. »Ne vem, ali je problem v gostincih ali drugje, a menim, da bi se obiskovalci razveselili majhnih prigrizkov ali savinjskega lonca, po katerem bi iz kotla dišalo daleč naokoli,« razmišlja Omladič, ki preizkusi vsak nov okus piva, ki ga ponujajo.Ostaja pa razočaranje, da jim k tesnejšemu sodelovanju ni uspelo privabiti Pivovarne Laško Union, edine in največje pri nas. »Na začetku so sicer pokazali zanimanje, pozneje se je to izrodilo, a srčno upamo, da se bo s prihodom novega vodstva to spremenilo,« pravi Omladič, letošnji dobitnik prestižne nagrade Gospodarske zbornice Slovenije. Ta je povezana z njegovim uspešnim vodenjem podjetja Novem Car. »Ob prejemu nagrade sem dojel, da sem del krasnega tima, s katerim mi je uspelo napisati lepo zgodbo,« pravi Omladič, ki že išče nove izzive.