AVTOMOBILI IN KAVA

FOTO: Na kavo z milijonskim športnikom

Srečanje prestižnih, posebnih in seveda zelo dragih super športnih avtomobilov Cars & Coffee v Piranu je pritegnilo množico obiskovalcev.
Fotografija: Aljoša Tušek in Vili Pustotnik pred prototipom slovenskega super športnika tushek TS 900 apex, ki pospeši v 2,5 sekunde do 100 km/h.
Odpri galerijo
Aljoša Tušek in Vili Pustotnik pred prototipom slovenskega super športnika tushek TS 900 apex, ki pospeši v 2,5 sekunde do 100 km/h.

Marsikateri voznik na avtocesti od Gorenjske proti Obali je bil v nedeljo začuden, ko je mimo njega švignila neobičajno dolga karavana prav posebnih športnih avtomobilov. Namenjeni so bili na Tartinijev trg v Piran, kjer se je odvijal avtomobilski šov Cars & Coffee. To je bil že tretji tak dogodek pri nas, ki privabi tako domače kot tuje lastnike različnih prestižnih in redkih športnih avtomobilov. Na srečanjih se družijo in izmenjujejo izkušnje ter poglede na ta avtomobilistični butični svet. Obenem ponudijo radovednežem in avtomobilističnim zanesenjakom priložnost, da si ogledajo lepotce zvenečih znamk, poklepetajo z njihovimi lastniki, pokukajo pod pokrove njihovih motorjev in morda celo sedejo vanje.

Začelo se je v ZDA

Starodobni kabrio rolls-royce corniche, letnik 1964
Starodobni kabrio rolls-royce corniche, letnik 1964
Avtomobilska srečanja Cars & Coffee so pravi spektakli. Fenomen se je po besedah predstavnika Cars & Coffee Slovenija, Ljubljančana Martina Baldaufa, začel v ZDA pred nekaj desetletji. Tam so se na večjih parkiriščih sprva spontano začeli srečevati lastniki določenih znamk in tipov avtomobilov ter tudi predelanih posebnežev. S časom so določili redne termine srečanj, kjer so izmenjevali mnenja in izkušnje o vozilih ter se seveda ob svojih lepotcih družili.

»Ljudje pridejo, pokažejo svoj avto, sploh če je nekoliko poseben, in poklepetajo ter se zabavajo. Pred kakimi 15 leti je fenomen iz ZDA pljusknil tudi v Evropo, najprej v Italijo. V ZDA so srečanja poimenovali Cars & Coffee. Nihče ne ve, zakaj tako ime, a očitno gredo dobri avti dobro skupaj z dobro kavico. In Italijani so znani po tem, da imajo izvrstno kavo in dobre avtomobile. Pa smo rekli, zakaj ne bi tudi v Sloveniji organizirali kaj takega – lepi avtomobili, kavica in malo kulinarike. Prvi shod pod tem imenom, ki je privabil 100 vozil, je bil predlani, na lanskem nas je bilo nekoliko manj, letos se je zbralo 85 avtomobilov,« je v Piranu povedal Martin Baldauf.

Dama iz Milana se je pripeljala s 720 konjskimi močmi –mclaren 720 S.
Dama iz Milana se je pripeljala s 720 konjskimi močmi –mclaren 720 S.
Najprej na jagenjčka

Srečanja potekajo praviloma brez pretiranih formalnosti. Prijave zbirajo na svoji spletni strani in letos so bili veseli, da jih je bilo ravno prav. Napotili so se namreč v Piran, kjer jim je občina dovolila uporabo za promet dokaj strogo zaprtega Tartinijevega trga. Če bi jih bilo več, bi bilo to za to mestece kaj hitro preveč. Pred tem so se srečali na Gorenjskem. Ta del dogajanja je bil zaprt za javnost oziroma namenjen le druženju lastnikov avtomobilov in predajanju kulinaričnim užitkom, med katerimi je kraljeval jagenjček. In čeprav organizatorji javnosti prizorišča niso želeli razkriti, se je kmalu razvedelo, da je bilo to na Brdu pri Kranju.
Tam je po vzoru italijanskih shodov potekal zasebni del dogodka, saj se nekateri udeleženci ne želijo izpostavljati s svojimi redkimi, po 100.000 evrov in več vrednimi lepotci, zaradi česar jih ni bilo v Piran, kjer je bil dogodek javen.

Slovenci se pri prestižnejših avtih najraje spogledujemo s porscheji, beemveji, mercedes-benzi.
Slovenci se pri prestižnejših avtih najraje spogledujemo s porscheji, beemveji, mercedes-benzi.
V popoldanskih urah se je na Tartinijevem trgu zbralo okrog 3000 radovednežev. Med avtomobili, ki so kradli poglede in izvabljali vzdihe občudovanja, jih je bila petina tujih registracij, prednjačile so italijanske, nemške, hrvaške in srbske. Kot smo lahko opazili, se Slovenci pri prestižnežih nagibamo predvsem k porschejem, beemvejem, mercedesom, audijem, najde pa se tudi kakšen ferrari, lamborghini ali maserati.

Izjemni tushek

Največ pozornosti je zbudil s slovenskega vidika zanimiv model super športnika tushek TS 900 apex. Kot sta povedala direktor firme Tushek Supercars Vili Pustotnik in konstruktor tega avta Aljoša Tušek, gre za prototip vozila s posebno hibridno tehnologijo. Poganja ga sklop 4,1-litrskega bencinskega motorja FSI V8 z močjo 505 kilovatov in dvojni elektromotor, od katerih vsak poganja svoje kolo, s skupno močjo 480 kilovatov. Sistemska moč hibridnega pogona je skoraj en megavat (1340 konjev) in 1600 njutonmetrov navora. Do 100 kilometrov na uro avto teoretično pospeši v 2,5 sekunde in lahko doseže hitrost 380 kilometrov na uro. Avto je, razen bencinskega motorja, v celoti narejen v Sloveniji in plod slovenskega znanja. Narejen je iz karbonskih kompozitnih materialov. »Jeseni bomo začeli proizvodnjo in naredili jih bomo samo 36. Računamo, da se bo model izdeloval pet let, cena pa bo od 1,2 milijona evrov naprej,« napoveduje Pustotnik.

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije