OBRATI

FOTO: Starodobniki na zimskem reliju

Mednarodna prireditev je bila speljana tudi po slovenskih cestah. Startnina za ta prestižni dogodek znaša kar 5000 evrov.
Fotografija: Na škofjeloškem Placu so bili starčki iz Anglije, Nemčije, Danske, Belgije, Češke, Avstrije in Nizozemske. FOTO: Špela Ankele
Odpri galerijo
Na škofjeloškem Placu so bili starčki iz Anglije, Nemčije, Danske, Belgije, Češke, Avstrije in Nizozemske. FOTO: Špela Ankele

Starodobni avtomobili so že nekajkrat gostovali v starodavni Škofji Loki. Tu so pred nekaj leti snemali odmeven oglas za Audi in takrat se je po mestnih ulicah zapeljal grdi avtomobilski raček iz starih časov in se ob Bohinjskem jezeru spremenil v prelepega A5. Na Placu, kakor Mestni trg imenujejo domačini, so se v preteklosti vozili tudi starodobniki, ki so jih za tuje avtomobilistične revije ovekovečili profesionalni fotografski aparati. A le malokrat je bilo v Škofji Loki v enem dnevu toliko oldtajmerjev, kot se jih je v vrsto postavilo ta teden, ko je po Sloveniji pot urezal mednarodni reli starodobnikov, imenovan Winter Trail.

Iz sedmih držav

Tridnevni dogodek v organizaciji mednarodne avtomobilske zveze FIA pripravljajo nizozemski ljubitelji starodobnikov. »Na reliju sodeluje 72 avtomobilov iz sedmih držav. Tu so vozniki iz Nizozemske, Anglije, Nemčije, Danske, Belgije, Češke in Avstrije,« je o pojavu starodobnikov na slovenskem asfaltu pojasnil soorganizator Ferdinand Poberžnik, ki je s Športnim društvom Omikron Plus iz Dražgoš poskrbel, da so se v Sloveniji starodobniki (in njihovi vozniki) počutili kar se da domače. Slovenskih voznikov na eni redkih zimskih starodobnih voženj v tem delu Evrope ni bilo – nemara tudi zato, ker je startnina znašala okroglih pet tisoč evrov.
So pa zato vozniki iz naštetih držav uživali v vijugah in izzivih slovenskih cest, ki so bile deloma poledenele in zasnežene. Svojo pot so stara vozila v začetku tedna začela v Münchnu, od koder so najprej krenili na Češko in nato pot podaljšali do Avstrije. Zatem so se vozniki vsaj 30 let starih vozil dotaknili še slovenskih cest in spoznali Ptuj ter si pot prek Škofje Loke podaljšali do Bleda. Približno polovica se jih je sredi tedna odločila za nočno vožnjo, zato je iz Škofje Loke krenila raziskovat nočne vijuge do Žirov, Idrije, Davče, Sorice in Bohinjske Bistrice.

Peljal tudi od Pekinga do Pariza

Med tistimi, ki so se odločili za nočno vožnjo, je bil tudi James O'Mahony. Irec je slovensko etapo opisal takole: »Na višeležečih cestah je še sneg, ponekod je precej poledenelo. Morda tudi zato, ker nimava pravih zimskih pnevmatik, je avto ponekod kar malo zdrsaval. Pa še cesto sva iskala, saj sva se izgubila in je bilo treba najti pravo pot.« Sogovornik je sicer pravi zaljubljenec v staro pločevino, saj ima doma poleg volva 122 (letnik 1964), s katerim se je pripeljal v Škofjo Loko, še enega starega lepotca, ki ga v požene v dir, ko so na sporedu hitrostne dirke.
Malo za volvom z irskimi registracijami je bil parkiran ford iz približno istega časovnega obdobja. A voznik, ki si je že med vožnjo do Placa svetil s čelno lučko, je bil preveč zaposlen s popravilom vozila, zato se ni dal motiti radovedni gorenjski sedmi sili. In smo šli naprej, do naslednjega v koloni starodobnih vozil. Tudi Francoz Ludovic Bois je v Škofjo Loko privijugal z volvom amazon (letnik 1969). Slovenske ceste je francoski ljubitelj starodobnikov, ki je s svojim volvom že dvakrat prevozil starodobni avtomobilistični izziv, speljan med Pekingom in Parizom, opisal kot precejšnji izziv: »Danes je vožnjo oteževala megla, veliko pa je bilo tudi snega. Vseeno je bilo super, predvsem zato, ker na cesti ni bilo prometa. Ravno to je za dogodke, kot je naš, zelo pomembno.« 

Več iz te teme:

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije