Franja si je v zrelih letih povrnila mladostniški zagon
Franja, največja ambasadorka ljubiteljskega kolesarstva v Sloveniji, se bo ta konec tedna predstavila že 43., vendar še ni izgubila mladostniškega zagona. V zrelih letih si ga je še povrnila, saj bo po petih letih spet tridnevni praznik, ki bo na naše ceste privabil več kot 6000 kolesark in kolesarjev.
Leta 2019 je Franja v svojem polnem sijaju štela šest različnih prireditev, nato pa jo je okrnila pandemija covida-19. Svoje so prispevale še prenove okoliških cest in pet let je bilo treba počakati, da se je v njen spored vrnila vožnja na čas Ljubljana–Domžale–Ljubljana (21,2 km). Ta bo jutri ob 16. uri odprla tridnevno dogajanje, v katerem bodo v soboto sledili Barjanka (77 km, start 8.00), družinsko-šolski maraton (25 km, 16.00) in otroški kolesarski izziv (1 km, 16.30), v nedeljo pa še veliki (154 km, 9.00) in mali (97 km, 10.30) maraton Franja.
»Na račun kronometra imamo spet bolj razširjen program in več skupnih prijav. Na velikem in malem maratonu je že več kot 3000 prijavljenih, kar je dobrih 500 več kot lani. Na Barjanki je prijavljenih skoraj 500, kar pomeni, da bo v soboto udeležba presegla to številko. Toliko jih na tej trasi še ni bilo. Na družinskem maratonu bo šla številka krepko čez 2000, dodati ji je treba še okoli 200 udeležencev prireditve za najmlajše v BTC. Za vožnjo na čas je prijavljenih 285 kolesark in kolesarjev, kar pomeni, da moramo ukrepati pri načinu starta. V mlajših tekmovalnih kategorijah in starejših pri amaterjih bomo morali startni interval skrajšati na 30 sekund, da bomo prireditev izpeljali v predvideni časovni zapori ceste od 16. do 21. ure. Nedvomno bo vse skupaj več kot 6000 udeleženk in udeležencev, med katerimi bo od 400 do 500 tujcev iz 35 držav. Vsem skupaj bo na srečo služilo tudi vreme,« je številke in razmere, ki na 43. Maratonu Franja BTC City zagotavljajo velik kolesarski praznik, razkril njegov direktor Gorazd Penko.
Sprememba v primerjavi z zadnjimi leti je še vrnitev družinsko-šolskega maratona na prvotno traso od BTC do Domžal in nazaj ter različna kraja starta in cilja Barjanke. Ta se bo začela na ljubljanskem Kongresnem trgu in se kot že pred leti končala v BTC.
»Avtomobile pustite v BTC, do starta v središču Ljubljane boste imeli manj kot štiri kilometre vožnje s kolesom. To ne bi smela biti težava za nikogar, ki se je odločil, da bo prekolesaril več kot 75 km,« tistim, ki s kolesi ne bodo šli že od doma, svetuje Penko, ki je v zadnjih tednih s sodelavci opravil pregled vseh tras, da bo ta konec tedna vse potekalo gladko.
Poskrbljeno za večjo varnost
»Trasa na Barjanki je malo spremenjena, ker smo na ogledu skupaj s policisti ugotovili, da v Sinji Gorici ni več mostu, ki je bil predviden na njej. Zato bo treba med Blatno Polico in Sinjo Gorico prekolesariti kakšen kilometer več. Zaradi gradnje avtocestnega priključka bomo tudi pozneje pri Logu - Dragomerju zavili čez avtocesto in na prvi makadamski odsek,« je o prilagoditvi trase Barjanke povedal Penko, ki je moral zaradi gradbišča na Vrhniški cesti, kjer so na velikem maratonu hitrosti običajno zelo velike, poskrbeti za dodatno varnost.
»V navezi smo s Kolektorjem, ki traso za veliko Franjo vedno zelo dobro uredi. Poslikali smo delovišče in ga objavili na spletni strani kot nevarno cono. Razmejevalce voznih pasov bodo za maraton odstranili, enako na Tržaški cesti pred viško gimnazijo,« je Penko predstavil dodatne ukrepe, med katere spada še oblazinjenje kovinskih stebrov za prometne znake na cestnih otočkih od starta do Dragomerja in v sklepnem delu maratona po ljubljanskih ulicah.
»Previdnost in spretnost pa nikakor ne bosta odveč, v kolesarstvu so se padci vedno dogajali in se tudi bodo,« udeležence k odgovornemu ravnanju poziva Penko.