LETO 2018

Gorenje z več deset milijonov evrov izgube

»V prvi polovici leta je poslovanje potekalo v skladu z načrtovano dinamiko, v drugem polletju pa je nanj zelo neugodno vplivala negotovost partnerjev glede razpleta strateškega procesa, zato se je tudi precej poslabšalo,« so pojasnili v Gorenju.
Fotografija: Proizvodnja v Valjevu (arhivska fotografija). FOTO: Jože Suhadolnik, Delo
Odpri galerijo
Proizvodnja v Valjevu (arhivska fotografija). FOTO: Jože Suhadolnik, Delo

VELENJE – Skupina Gorenje, ki je lani za novega lastnika dobila kitajsko korporacijo Hisense, je lani ustvarila 1,184 milijarde evrov prihodkov od prodaje, kar je 1,7 odstotka manj kot predlani. Skupina je po predlanskem dobičku lani ustvarila 37,3 milijona evrov čiste izgube, so iz Gorenja danes sporočili prek spletne strani Ljubljanske borze. »V prvi polovici leta je poslovanje potekalo v skladu z načrtovano dinamiko, v drugem polletju pa je nanj zelo neugodno vplivala negotovost partnerjev glede razpleta strateškega procesa, zato se je tudi precej poslabšalo,« so pojasnili v Gorenju. Največji padec so zabeležili pri industrijskih poslih, saj so kupci zaradi omenjenega razloga postali zelo previdni pri sklepanju poslov z Gorenjem. Brez tega padca bi v osnovni dejavnosti dosegli rast prihodkov v primerjavi z lanskoletnimi.

Skupina je tako pod črto lani poslovala negativno. Upoštevaje še vpliv enkratnih in izrednih dogodkov bi bila čista izguba še nekoliko višja, in bi sicer znašala 111,2 milijona evrov. Večino prihodkov ali 91 odstotkov je skupina lani ustvarila v osnovni dejavnosti gospodinjskih aparatov. Rast je dosegla predvsem na trgih vzhodne Evrope, to je na Madžarskem, v Ukrajini, Bolgariji in na Češkem ter na trgih, kjer prodaja izdelke blagovne znamke Asko.

Manj prihodkov je skupina Gorenje ustvarila v zahodni Evropi, kjer je občutila vpliv močne konkurence. Zaradi nižje prodaje na trgih zahodne Evrope je na rezultat poslovanja zelo neugodno vplival tudi nespremenjen obseg fiksnih stroškov, ki jih po njihovih navedbah na kratek rok ni bilo mogoče prilagoditi nižji dinamiki prodaje.

Več iz te teme:

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije