PREVOZNIKI
Gori rdeči alarm: grozijo z državljansko nepokorščino
Zahtevajo, da se njihove težave začnejo reševati.
Odpri galerijo
LJUBLJANA – Slovenski prevozniki imajo dovolj pogovarjanja o njihovih težavah, zato od vlade in resornega ministrstva zahtevajo takojšnje ukrepe, ki bi jim omogočili normalno poslovanje, sicer sledi državljanska nepokorščina, so opozorili prevozniki iz Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije (OZS) in Gospodarske zbornice Slovenije (GZS).
»Imamo osem tisoč prevozniških podjetij, ki zaposlujejo 35 tisoč oseb, ta sektor pa ustvari sedem odstotkov GDP. Vsak dan dobivamo klice prevoznikov iz vse Slovenije, ki so nezadovoljni in nas pozivajo, da moramo ukrepati. Če naše zahteve ne bodo izpolnjene v najkrajšem mogočem času, ne izključujemo najbolj skrajnih ukrepov, kot je državljanska nepokorščina,« je odločen Peter Pišek, predsednik Sekcije za promet pri OZS.
Prevozniki opozarjajo tudi na dolgotrajno čakanje na mejnih prehodih in pred predorom Karavanke. Ocenjuje, da je pozitivno le, da so ustanovili vladno delovno skupino, ki se bo ukvarjala s pretočnostjo mejnih prehodov in slovenskih cest ter z izgradnjo predora Karavanke. Na vprašanje o zaporah lokalnih cest za tovorni promet in peticijah, ki jih podpisujejo župani in občani, pa Pišek odgovarja: »Če bomo prevozniki implementirali cene, ni problema. Če so vsi pripravljeni plačati več, bomo zelo hitro našli kompromis. Oziroma bomo spet pri nelojalni konkurenci, vedno se bo namreč našel nekdo, ki je pripravljen peljati za manj.«
Tudi spodbud za slovenske prevoznike ni, so kritični v sekcijah. »Evropske države pomagajo prevoznikom z različnimi spodbudami. V Sloveniji nam je bilo pred dvema letoma marsikaj obljubljeno, ampak nič se ne zgodi. Spodbude pa potrebujemo za nove tehnologije in tehnološka vozila z opremo, ki je sodobna in primerna času. Mi predlagamo rešitve, odziva pa ni,« je poudaril Milan Slokar, predsednik Sekcije za prevoz blaga pri GZS.
Prevoznik Boštjan Rojko pa je opozoril na probleme pri zaposlovanju voznikov: »Več kot dva meseca čakamo na enotno delovno dovoljenje. Postopki so namreč zelo dolgi. V Nemčiji in na Madžarskem imajo to rešeno v enem tednu. Kader lahko dobimo le iz tujih držav, saj ga v Sloveniji ni. Dobivamo ga iz BiH, Srbije in drugih držav bivše Jugoslavije.«
»Imamo osem tisoč prevozniških podjetij, ki zaposlujejo 35 tisoč oseb, ta sektor pa ustvari sedem odstotkov GDP. Vsak dan dobivamo klice prevoznikov iz vse Slovenije, ki so nezadovoljni in nas pozivajo, da moramo ukrepati. Če naše zahteve ne bodo izpolnjene v najkrajšem mogočem času, ne izključujemo najbolj skrajnih ukrepov, kot je državljanska nepokorščina,« je odločen Peter Pišek, predsednik Sekcije za promet pri OZS.
Slamnata podjetja
Med ključnimi težavami prevoznikov je nelojalna konkurenca. »V sektorju gori rdeči alarm. Nelojalna konkurenca nas ta trenutek najbolj uničuje, saj hromi in šibi gospodarsko vejo. Vsa slamnata podjetja so taka, ki v Sloveniji registrirajo dejavnost, potem pa s tem mečejo slabo luč na vse prevoznike. V letu 2017 se je v Sloveniji registriralo več kot 400 slamnatih podjetij. Pred dvema letoma smo prišli do rešitev, zakonodaja pa se še ni odprla in spremenila, da bi se rešil ta problem. Na Štajerskem in Celjskem je 200 podjetij registriranih na enem naslovu. Nadzora pa ni,« opozarja Pišek, ki poziva vlado in resorno ministrstvo, da takoj preprečita to početje.Prevozniki opozarjajo tudi na dolgotrajno čakanje na mejnih prehodih in pred predorom Karavanke. Ocenjuje, da je pozitivno le, da so ustanovili vladno delovno skupino, ki se bo ukvarjala s pretočnostjo mejnih prehodov in slovenskih cest ter z izgradnjo predora Karavanke. Na vprašanje o zaporah lokalnih cest za tovorni promet in peticijah, ki jih podpisujejo župani in občani, pa Pišek odgovarja: »Če bomo prevozniki implementirali cene, ni problema. Če so vsi pripravljeni plačati več, bomo zelo hitro našli kompromis. Oziroma bomo spet pri nelojalni konkurenci, vedno se bo namreč našel nekdo, ki je pripravljen peljati za manj.«
Tudi spodbud za slovenske prevoznike ni, so kritični v sekcijah. »Evropske države pomagajo prevoznikom z različnimi spodbudami. V Sloveniji nam je bilo pred dvema letoma marsikaj obljubljeno, ampak nič se ne zgodi. Spodbude pa potrebujemo za nove tehnologije in tehnološka vozila z opremo, ki je sodobna in primerna času. Mi predlagamo rešitve, odziva pa ni,« je poudaril Milan Slokar, predsednik Sekcije za prevoz blaga pri GZS.
Zaposlujejo voznike iz bivše Jugoslavije
Prevoznik Peter Mirt, ki se ukvarja z avtobusnimi prevozi, je opozoril, da vse države ščitijo svoje prevoznike in omejujejo tuje, pri nas pa je ravno obratno. Kot dodatno težavo je izpostavil dolge čakalne dobe na mejnih prehodih, staro infrastrukturo ter neučinkovit javni potniški promet.Prevoznik Boštjan Rojko pa je opozoril na probleme pri zaposlovanju voznikov: »Več kot dva meseca čakamo na enotno delovno dovoljenje. Postopki so namreč zelo dolgi. V Nemčiji in na Madžarskem imajo to rešeno v enem tednu. Kader lahko dobimo le iz tujih držav, saj ga v Sloveniji ni. Dobivamo ga iz BiH, Srbije in drugih držav bivše Jugoslavije.«
Predstavitvene informacije
Komentarji:
22:45
Trumpinator