TRADICIJA
Hibridne kočije čez mejo
Dvorec Rakičan in Univerza v Mariboru se bosta lotila razvijanja hibridnih kočij; električni motor bo pomagal konjem.
Odpri galerijo
Slovenija in Avstrija si že stoletja delita zgodovino in tradicijo, kamor spadajo konji, jahanje in kočijaštvo. Z novim projektom čezmejnega sodelovanja in s sofinanciranjem iz sredstev Evropskega sklada za regionalni razvoj bodo v Rakičanu revitalizirali kočijaško tradicijo, seveda z modernim pridihom in v skladu s sodobnimi turističnimi smernicami trajnostnih produktov in pristne izkušnje, pri čemer bodo upoštevali slovenske in avstrijske turistične prednosti, kot sta naravna (Natura 2000) ter kulturna dediščina (gradovi), in jih ponudili na popolnoma nov in kreativen način.
V osrčju projekta je razvoj inovativnih kočij, v katere bo vgrajen električni motor s shranjevalnikom energije, ki bo konjem omogočil lažjo vleko, kakor tudi oblikovanje daljših in bolj razgibanih turističnih poti za več oseb. Ponudba bo prilagojena letnim časom in velikosti skupin, prav tako bodo gostom na voljo različne tematske poti z različnimi zgodbami in doživetji.
V Rakičanu se bodo v sodelovanju z Univerzo v Mariboru tako lotili razvijanja hibridnih kočij – te bodo poganjali konji in električni motor z baterijo –, ki bodo ponujale novo izkušnjo. Direktor Raziskovalno-izobraževalnega središča (RIS) Dvorec Rakičan Robert Celec je poudaril prednosti tovrstnih prevoznih sredstev: »Kočija bo lahko prevažala več ljudi, premagovala večje razdalje in bo bolj prijazna do konj, saj bodo ti manj obremenjeni. Največ napora bodo imeli na začetku in pri zaustavljanju ter manevriranju, na ravninskem delu pa bo večino opravil motor.«
S hibridnimi kočijami bodo obiskovali kulturno in naravno dediščino čezmejnega prostora, nekaj tras je že predvidenih. »Ena bo povezala Gorenjsko in avstrijsko Koroško, druga turistična pot naj bi povezala Pomurje z Gradiščanskim, dve pa sta bolj tematsko obarvani in se osredotočata ena na naravno, druga na kulinarično dediščino,« je nanizal Celec.
Kaj bo ljudi najbolj pritegnilo, bodo ugotavljali sproti, v začetku pa bodo na voljo tri kočije, ena na slovenski strani in dve na avstrijski. Hibridne kočije bodo lahko vozile približno 25 potnikov, prvič predvidoma poleti 2020.
Hibridne kočije bodo lahko vozile približno 25 potnikov, prvič predvidoma poleti 2020.
V osrčju projekta je razvoj inovativnih kočij, v katere bo vgrajen električni motor s shranjevalnikom energije, ki bo konjem omogočil lažjo vleko, kakor tudi oblikovanje daljših in bolj razgibanih turističnih poti za več oseb. Ponudba bo prilagojena letnim časom in velikosti skupin, prav tako bodo gostom na voljo različne tematske poti z različnimi zgodbami in doživetji.
V Rakičanu se bodo v sodelovanju z Univerzo v Mariboru tako lotili razvijanja hibridnih kočij – te bodo poganjali konji in električni motor z baterijo –, ki bodo ponujale novo izkušnjo. Direktor Raziskovalno-izobraževalnega središča (RIS) Dvorec Rakičan Robert Celec je poudaril prednosti tovrstnih prevoznih sredstev: »Kočija bo lahko prevažala več ljudi, premagovala večje razdalje in bo bolj prijazna do konj, saj bodo ti manj obremenjeni. Največ napora bodo imeli na začetku in pri zaustavljanju ter manevriranju, na ravninskem delu pa bo večino opravil motor.«
1,175.816,90 evra je skupna vrednost projekta.
S hibridnimi kočijami bodo obiskovali kulturno in naravno dediščino čezmejnega prostora, nekaj tras je že predvidenih. »Ena bo povezala Gorenjsko in avstrijsko Koroško, druga turistična pot naj bi povezala Pomurje z Gradiščanskim, dve pa sta bolj tematsko obarvani in se osredotočata ena na naravno, druga na kulinarično dediščino,« je nanizal Celec.
Kaj bo ljudi najbolj pritegnilo, bodo ugotavljali sproti, v začetku pa bodo na voljo tri kočije, ena na slovenski strani in dve na avstrijski. Hibridne kočije bodo lahko vozile približno 25 potnikov, prvič predvidoma poleti 2020.