Hvalijo se, da dijaki in študenti odslej zastonj, dejansko pa ne
Ministrstvo je pripravilo revolucionarno rešitev za dijake in študente, dejansko pa se ne bodo vozili zastonj.
Odpri galerijo
Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je sredi oktobra napovedala spremembo zakona o prevozih v cestnem prometu in s tem novih ugodnosti na področju javnega potniškega prometa, poslanci pa so potrdili, da bo ta s 1. februarjem stopil v veljavo. In kaj prinaša? Na prvi pogled gre za res izjemno ugodnost za dijake in študente s statusom športnika. Toda podatkov, koliko je takšnih, ministrstvo za šolstvo in šport ter Olimpijski komite Slovenije (OKS) sploh nimata. Brane Dmitrovič z OKS nam je povedal: »Podatkov žal nimamo, ker nam zakon o športu tega ne nalaga oziroma nam ostala zakonodaja o varstvu podatkov to celo preprečuje.«
»S spremembo zakona smo med drugim vzpostavili pogoje za uveljavitev brezplačne uporabe medkrajevnega potniškega prometa za upokojence. Mladi registrirani in kategorizirani športniki s statusom dijaka ali študenta pa bodo subvencionirano vozovnico lahko uporabili tudi za prevoz na vadbe in tekme. Omogočili bomo tudi prevoze gibalno oviranim študentom in invalidom,« so se oktobra pohvalili na ministrstvu za infrastrukturo.
Pa poglejmo, koliko polnejša bo dejansko ostala denarnica športnika študenta ali dijaka. Mesečno, polletno ali letno vozovnico za medkrajevni promet za v šolo ali na trening bodo še naprej plačevali kot doslej (torej ni brezplačna vozovnica). Dejstvo je namreč, da se dnevno večinoma vozijo na isto lokacijo za obisk pouka ali treninga. Bodo pa imeli brez doplačila na voljo t. i. vozovnico Slovenija za, kot so napisali na ministrstvu, »za potovanje na treninge, tekme in druge aktivnosti« – vendar to le za
Ministrstvo takole konkretizira zastonj prevoz za dijake in študente športnike: »Registrirani športnik, ki je imel doslej vozovnico za relacijo Domžale–Ljubljana je za to vozovnico plačal mesečno 25 evrov, kolikor je cena za subvencionirano vozovnico, in dodatnih 10 evrov, če je želel imeti kombinacijo medkrajevne vozovnice Domžale–Ljubljana z vozovnico za mestni promet v Ljubljani. Za osnovno vozovnico bo tako kot doslej plačal enak znesek, dobil pa bo 'vozovnico Slovenija', s katero se bo lahko peljal na kateri koli relaciji v Sloveniji.« Gre torej za medkrajevne linijske prevoze v notranjem avtobusnem in železniškem prometu, krajevni promet (torej znotraj mest) pa ni v pristojnosti ministrstva. »Dijaki in študenti imajo že doslej pravico, da z minimalnim doplačilom (10 evrov v Ljubljani in 5 evrov v Mariboru dobijo tudi mestno vozovnico). Za mestni promet na Jesenicah, v Kranju, Murski Soboti, Novem mestu in Kopru upravičenci do subvencionirane vozovnice za medkrajevni prevoz dobijo mestno vozovnico brez doplačila.«
»S spremembo zakona smo med drugim vzpostavili pogoje za uveljavitev brezplačne uporabe medkrajevnega potniškega prometa za upokojence. Mladi registrirani in kategorizirani športniki s statusom dijaka ali študenta pa bodo subvencionirano vozovnico lahko uporabili tudi za prevoz na vadbe in tekme. Omogočili bomo tudi prevoze gibalno oviranim študentom in invalidom,« so se oktobra pohvalili na ministrstvu za infrastrukturo.
V evidenci Olimpijskega komiteja Slovenije Združenja športnih zvez je 51.468 registriranih športnikov. V evidenci se ne vodijo podatki ali izpolnjujejo pogoje za status dijaka ali študenta, zato ni podatkov koliko registriranih športnikov bo lahko uveljavijo pravico do vozovnice Slovenija.
Vir: MZI
Koliko bodo privarčevali dijaki in študenti športniki?
Pa poglejmo, koliko polnejša bo dejansko ostala denarnica športnika študenta ali dijaka. Mesečno, polletno ali letno vozovnico za medkrajevni promet za v šolo ali na trening bodo še naprej plačevali kot doslej (torej ni brezplačna vozovnica). Dejstvo je namreč, da se dnevno večinoma vozijo na isto lokacijo za obisk pouka ali treninga. Bodo pa imeli brez doplačila na voljo t. i. vozovnico Slovenija za, kot so napisali na ministrstvu, »za potovanje na treninge, tekme in druge aktivnosti« – vendar to le za V evidenci Olimpijskega komiteja Slovenije Združenja športnih zvez je 51.468 registriranih športnikov. V evidenci se ne vodijo podatki ali izpolnjujejo pogoje za status dijaka ali študenta, zato ni podatkov koliko registriranih športnikov bo lahko uveljavijo pravico do vozovnice Slovenija.
Vir: MZI
medkrajevne prevoze. Dejansko bodo športniki privarčevali bolj malo, saj se na tekme po navadi peljejo skupaj s svojimi trenerji.
Plačati mora enak znesek, dobil pa bo vozovnico Slovenija.
Ministrstvo takole konkretizira zastonj prevoz za dijake in študente športnike: »Registrirani športnik, ki je imel doslej vozovnico za relacijo Domžale–Ljubljana je za to vozovnico plačal mesečno 25 evrov, kolikor je cena za subvencionirano vozovnico, in dodatnih 10 evrov, če je želel imeti kombinacijo medkrajevne vozovnice Domžale–Ljubljana z vozovnico za mestni promet v Ljubljani. Za osnovno vozovnico bo tako kot doslej plačal enak znesek, dobil pa bo 'vozovnico Slovenija', s katero se bo lahko peljal na kateri koli relaciji v Sloveniji.« Gre torej za medkrajevne linijske prevoze v notranjem avtobusnem in železniškem prometu, krajevni promet (torej znotraj mest) pa ni v pristojnosti ministrstva. »Dijaki in študenti imajo že doslej pravico, da z minimalnim doplačilom (10 evrov v Ljubljani in 5 evrov v Mariboru dobijo tudi mestno vozovnico). Za mestni promet na Jesenicah, v Kranju, Murski Soboti, Novem mestu in Kopru upravičenci do subvencionirane vozovnice za medkrajevni prevoz dobijo mestno vozovnico brez doplačila.«