Ima izdelek, ki ste ga kupili, napako? To so vaše možnosti
Praznični dnevi so že daleč za nami, a pri nakupu daril se tudi zaplete in izdelek nima obljubljenih lastnosti. Na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) ugotavljajo, da se številni potrošniki še vedno znajdejo v zadregi pri uveljavljanju potrošniških pravic. Če kupljeni izdelek ni skladen s pogodbo, torej ima napako ali celo več napak, odgovornost za napake nosi prodajalec.
Prvih 30 dni izbirate vi, ne trgovec!
Ko potrošnik uveljavlja neskladnost izdelka, lahko prvih 30 dni po njegovi dobavi sam izbira med štirimi pravicami, ki jih določa Zakon o
varstvu potrošnikov. Zahteva lahko odpravo napake, zamenjavo blaga z novim, brezhibnim, vrnitev dela plačanega zneska v sorazmerju z napako ali vračilo plačanega zneska. Po poteku 30 dni od dobave izdelka pa mora potrošnik najprej zahtevati popravilo ali zamenjavo za nov izdelek, šele če to ni izpolnjeno v zakonsko predpisanem roku (30 dni, ki se ga lahko izjemoma podaljša za dodatih 15 dni), pa lahko potrošnik odstopi od pogodbe in zahteva vračilo celotne kupnine ali vrnitev dela plačanega zneska v sorazmerju z napako, pri čemer izdelek obrdži. Neskladnost lahko potrošnik uveljavlja pri nakupu katerega koli izdelka, če ne deluje, če nima lastnosti, ki bi jih moral imeti, ali kako drugače ni skladen s pogodbo.
Prodajalec svoje odgovornosti za neskladnost izdelka ne more omejiti ali izključiti z nobenim pogodbenim določilom, zato se ne pustite prepričati v nasprotno. O napaki morate prodajalca obvestiti v roku dveh mesecev od dneva, ko ste napako odkrili. Svoje pravice pa lahko uveljavljate v največ dveh letih od prevzema izdelka. Omenjeno velja tudi, če ste kupili rabljen izdelek. Prodajalec in potrošnik se sicer lahko dogovorita za krajši rok odgovornosti prodajalca, vendar ta rok ne sme biti krajši kot eno leto.
Prodajalec ne prizna napake, pa o tem niste prejeli odgovora v 8 dneh? Ukrepajte!
V primeru, da prodajalec napake ne priznava, mora podjetje pisno odgovoriti potrošniku na njegov zahtevek najpozneje v osmih dneh po
njegovem prejemu. V nasprotnem primeru se potrošnik lahko obrne na
Tržni inšpektorat RS, ki podjetju zaradi opustitve zakonske obveznosti
odgovora lahko izreče globo.
Če kupljeni izdelek ni skladen s pogodbo, torej ima napako ali celo več napak, odgovornost za napake nosi prodajalec.
Če vam izdelek ni všeč, nimate veliko možnosti
Če se zgodi, da vam izdelek ni všeč ali ste si premislili, ne gre za
neskladnost izdelka. Na ZPS poudarjajo, da je zmotno precej razširjeno prepričanje, da mora prodajalec v takšnem primeru vrniti denar ali pa zamenjati kupljeni izdelek, če ga vrnete v 8 dneh. Prodajalec ni dolžan
zamenjati brezhibnega izdelka, izstaviti dobropisa ali vrniti kupnine, razen če je to izrecno obljubil.