ŽELEZNICA
Izteklo veliko kerozina, proga pa je vendarle spet odprta
Železniška proga Divača–Koper znova prevozna.
Odpri galerijo
LJUBLJANA – Po torkovem zaprtju železniške proge Divača–Koper zaradi iztirjenja tovornega vlaka pri Hrastovljah je proga ponovno odprta za promet. Iz Kopra je tako že odpeljal prvi vlak.
Železniška proga Divača–Koper je bila zaprta od torka popoldne, ko se je v predoru pri Hrastovljah iztirilo šest vagonov tovornega vlaka, ki je prevažal kerozin. Ena od cistern se je poškodovala in iz nje je izteklo okoli 10.000 litrov tega goriva.
Promet po železniški progi naj bi po prvotnih napovedih odprli že v petek, a so se po posvetu z Agencijo RS za okolje (Arso) in Geološkim zavodom Slovenije odločili za izkop dodatnega materiala, v katerem bi lahko bil kerozin.
Kot so danes sporočili iz Arsa, so Slovenske železnice pod strokovnim vodstvom agencije izvedle odstranitev onesnaženega materiala, kot jim je bilo naloženo v dopolnilni odločbi – skupaj so izkopali 160 kubičnih metrov materiala –, in s tem realizirale ukrepe za maksimalno zmanjšanje okoljske škode. Dopolnilni ukrepi so bili nujno potrebni, saj se je pri pregledu kraja nesreče našla še precejšnja količina materiala, onesnaženega s kerozinom, so še navedli v agenciji.
Če bi prišlo do pronicanja vode skozi strop ali stene predora na razdalji 50 metrov na vsako stran od onesnaženega odseka, bodo Slovenske železnice v skladu z usmeritvami Arsa in Geološkega zavoda Slovenije zagotovile, da se ta voda zajame in odvede iz predora, so še navedli pri Arsu.
Iztirjenje vlaka pri Hrastovljah in razlitje kerozina sta sicer poleg ohromitve železniškega prometa iz koprskega pristanišča razkrila ranljivost vodnih virov v Sloveniji. Zaradi izlitja kerozina bi bilo namreč lahko ogroženo vodno zajetje Rižane. V Rižanskem vodovodu, ki Obalo in njeno zaledje oskrbuje s pitno vodo, sicer ves čas analizirajo vzorce vode, tudi najnovejše analize pa kažejo, da je pitna voda neoporečna.
Železniška proga Divača–Koper je bila zaprta od torka popoldne, ko se je v predoru pri Hrastovljah iztirilo šest vagonov tovornega vlaka, ki je prevažal kerozin. Ena od cistern se je poškodovala in iz nje je izteklo okoli 10.000 litrov tega goriva.
Promet po železniški progi naj bi po prvotnih napovedih odprli že v petek, a so se po posvetu z Agencijo RS za okolje (Arso) in Geološkim zavodom Slovenije odločili za izkop dodatnega materiala, v katerem bi lahko bil kerozin.
Kot so danes sporočili iz Arsa, so Slovenske železnice pod strokovnim vodstvom agencije izvedle odstranitev onesnaženega materiala, kot jim je bilo naloženo v dopolnilni odločbi – skupaj so izkopali 160 kubičnih metrov materiala –, in s tem realizirale ukrepe za maksimalno zmanjšanje okoljske škode. Dopolnilni ukrepi so bili nujno potrebni, saj se je pri pregledu kraja nesreče našla še precejšnja količina materiala, onesnaženega s kerozinom, so še navedli v agenciji.
Če bi prišlo do pronicanja vode skozi strop ali stene predora na razdalji 50 metrov na vsako stran od onesnaženega odseka, bodo Slovenske železnice v skladu z usmeritvami Arsa in Geološkega zavoda Slovenije zagotovile, da se ta voda zajame in odvede iz predora, so še navedli pri Arsu.
Iztirjenje vlaka pri Hrastovljah in razlitje kerozina sta sicer poleg ohromitve železniškega prometa iz koprskega pristanišča razkrila ranljivost vodnih virov v Sloveniji. Zaradi izlitja kerozina bi bilo namreč lahko ogroženo vodno zajetje Rižane. V Rižanskem vodovodu, ki Obalo in njeno zaledje oskrbuje s pitno vodo, sicer ves čas analizirajo vzorce vode, tudi najnovejše analize pa kažejo, da je pitna voda neoporečna.
Predstavitvene informacije
Komentarji:
13:00
Pomagamo si s paro