Nasveti, kako porabiti manj goriva
V zadnjem času, ko so cene goriv poskočile v nebo, se pojavlja vprašanje, koliko lahko z načinom vožnje prispevamo k manjši porabi. Po mnenju strokovnjakov lahko prihranimo 5–10 odstotkov goriva. Ob že precej znanem nasvetu, da čim manjkrat sunkovito pospešujte in zavirajte, obstajajo še nekateri ukrepi, ki lahko bistveno vplivajo na količino porabljenega goriva.
Vožnja v mestu – najpomembnejše je speljevanje
Pri tovrstni vožnji lahko največ privarčujemo pri speljevanju, pravijo strokovnjaki, ki zato svetujejo vožnjo v gneči tako, da se čim manjkrat ustavite, bolje je namreč, da se zelo počasi premikate, kot da velikokrat speljujete. Bolje bo tudi, da pospešujete nežno in menjate v nizkih obratih. Če ima avto funkcijo premikanja v zastoju, jo uporabljajte.
Zaporedno pritiskanje na plin pred semaforjem in kasnejši start s cvilečimi pnevmatikami lahko porabo goriva povečata do 5-krat. Ogrevanje avta na mestu pa npr. po štirih minutah dvigne povprečno porabo za 0,14 litra.
Nemestna vožnja
Tukaj je dovoljeno odločnejše pospeševanje, vendar je treba zamenjati prestavo pri največ 2000 vrtljajih/minuto. Če vozite vozilo z avtomatskim menjalnikom, je treba pospeševati nežno in z malo plina. Tako bo vozilo prestavljalo v zelo nizkih vrtljajih.
Na regionalnih cestah in avtocestah priporočajo vožnjo s tempomatom, po možnosti s prilagodljivim. Tovrstna vožnja je bolj ustaljena, kar pomeni manjšo porabo goriva.
Kratke razdalje
Za kratke vožnje je primernejši bencinski kot dizelski motor. Obe vrsti motorja pa vozimo na enak način. Pri avtomobilih s sodobnim motorjem naj vozniki motorja ne ogrevajo na mestu, ampak naj takoj začnejo vožnjo, v prvih kilometrih pa nežno dodajajo plin.
Tlak v pnevmatikah
Če je tlak previsok, lahko privarčujete več goriva, vendar ostanete brez pravih informacij o podlagi s strani volanskega mehanizma, poleg tega pa je slabši tudi oprijem pnevmatik na vozni podlagi.
Če je tlak prenizek, porabite več. V primeru 0,2 bara nižjega od predpisanega lahko ob vožnji po mestu računate na 5-odstotno povečanje povprečne porabe goriva, pri 0,5 bara nižjem tlaku je povprečna poraba višja za en liter.
Več goriva porabijo slabe pnevmatike. Ker je otežena vožnja, lahko avtomobil porabi več energije.
Dodatni tovor na strehi
Če na streho namestite strešni kovček ali kolesa, se poraba avta bistveno poveča. S takim avtom na 100-kilometrski razdalji s hitrostjo 130 km/h porabite dva litra več, s kolesi na strehi na enaki razdalji pri 100 km/h pa že 40 odstotkov več. Ko nosilcev več ne potrebujete, jih torej odstranite s strehe.
Uporaba klime in spuščena okna
Pri manj močnih avtih je vpliv klime na porabo goriva večji. Pri močnejših avtih je skoraj zanemarljiv, približno 0,5 litra na 100 km je zvišana povprečna poraba. Spuščena okna pri več kot 50 km/h pa dvignejo povprečno porabo za 0,2 litra.
Prosti tek ni varčevanje
Prosti tek pomeni porabljeno gorivo. Ko stojite, izklopite motor. Če je motor v prostem teku, ima stalno oskrbo z gorivom. Ko spremenite prestavo, vendar ne pospešite, je oskrba z gorivom prekinjena. To je razlog, zakaj lahko prihranite denar z uporabo motorja tako, da zmanjšate hitrost, ko vidite rdečo luč pred sabo, namesto da bi se približali luči v prostem teku.
Počasneje ni nujno ceneje
Poraba je povezana s hitrostjo vožnje, vendar je vse odvisno od značilnosti motorja. Pri tipični družinski porabi avtomobila je najnižja, če uporabljate najvišjo prestavo pri 80–90 km/h.