VIBRA

Ko klepetalna aplikacija ni več namenjena le klepetu

Z enim od regionalnih direktorjev Rakuten Vibra smo govorili o novostih in prihodnosti priljubljene aplikacije za takojšnje sporočanje.
Fotografija: Momchil Elenkov je navdušen nad novimi bančnimi funkcijami vibra. FOTO: Rakuten Viber
Odpri galerijo
Momchil Elenkov je navdušen nad novimi bančnimi funkcijami vibra. FOTO: Rakuten Viber

Že naši stari starši poznajo skype, tisti program za čvekanje prek interneta, ki je nekdaj kraljeval na računalnikih. V bistvu je vsesplošno uporabljan še danes, a je ostal na računalnikih: na pametnih telefonih ljudje uporabljajo druge, še enostavnejše aplikacije za brezplačno pošiljanje sporočil in klicanje prek interneta. In ena izmed njih je viber, ki ga uporablja več kot milijarda ljudi, najbolj priljubljen pa je v srednji in vzhodni Evropi, Rusiji, na Bližnjem vzhodu in nekaterih azijskih trgih; pri nas je menda naložen na treh četrtinah pametnih telefonov. Eden od razlogov za priljubljenost je tudi ta, da se vsa sporočila in pogovori zakodirajo in niso vidni niti samemu vibru.


Družbo Viber Media je februarja 2014 za 900 milijonov dolarjev (dobrih 800 milijonov evrov) odkupil Rakuten, japonska spletna, bančna, telekomunikacijska in e-trgovska družba, ki ji poenostavljeno pravijo tudi japonski Amazon. Mimogrede: originalni vlagatelji so s prodajo dobili povrnjen 30-kratni vložek. Rakuten Viber je širši javnosti znan tudi kot sponzor nogometnega kluba Barcelona, za kar je odštel kar 220 milijonov evrov.


O Rakuten Vibru smo se pogovarjali z enim od regionalnih šefov družbe Momchilom Elenkovom, ki je pred časom prišel v Slovenijo predstavit novo digitalno bančno storitev, ki so jo tudi za slovenski trg razvili skupaj z Addiko banko.

Ustanovitelj in izvršni dirktor Rakutna Hiroši Mikitani in (zdaj že nekdanji) šef Viber Media Talmon Marco ob napovedi, da bo Rakuten kupil Viber za 800 milijonov evrov. FOTO: Reuters
Ustanovitelj in izvršni dirktor Rakutna Hiroši Mikitani in (zdaj že nekdanji) šef Viber Media Talmon Marco ob napovedi, da bo Rakuten kupil Viber za 800 milijonov evrov. FOTO: Reuters
Večina Evropejcev ne ve kaj dosti o Rakutnu razen tega, da na dresih FC Barcelone vidijo njegovo ime. Kaj bi lahko povedali povprečnemu uporabniku interneta o Rakutnu in kje se čuti vaša prisotnost v Evropi?

Rakuten je japonski e-trgovski in finančno-tehnološki gigant s svetovnim vplivom. Njegova podjetniška e-trgovska platforma Rakuten Ichiba je največja e-trgovska stran na Japonskem in ena največjih na svetu po prodaji. Družba upravlja največjo spletno banko na Japonskem in najmočnejšo kreditno kartico po prometu. Ponuja tudi finančno-tehnološke storitve, digitalne vsebine in komunikacijske storitve milijardam uporabnikov po svetu ter deluje v 29 državah. Pri Rakutnu verjamemo, da imata šport in zabava moč zbližati ljudi in združiti svet, ne glede na jezik, kulturo in zemljepisne meje. Zato se Rakuten povezuje z nekaterimi izmed največjih športnih klubov na svetu, kot so FC Barcelona, Golden State Warriors (NBA), Spartan race (vrsta oviratlona) itd.

Zakaj je viber pomemben za Rakuten?
V široki paleti Rakutnovih storitev so e-trgovina, potovanja, finančna tehnologija, digitalne vsebine in komunikacije pa tudi kreditne kartice, banke, obveznice, zavarovanje, elektronski denar in profesionalni šport. Ker smo vitalni del tega ekosistema, imamo veliko sinergij na različnih trgih, saj smo zelo raznolika skupina z različnimi položaji in cilji. Uveljavili smo drugačno obliko sodelovanja v različnih regijah: na Japonskem smo popolnoma integrirani v sistem Rakutnovih supertočk, pri čemer lahko na vibru unovčimo točke, ki smo jih zbrali v Rakutnovi denarnici pri spletnih nakupih. V drugih delih sveta smo prisotni s Kobom, našo podružnico v svetu e-knjig. V Franciji smo prisotni s spletno nakupovalno in prodajno platformo Rakuten PriceMinister.
V prihodnosti želimo okrepiti položaj na ameriškem trgu prek posredniške nakupovalne platforme Ebates. Viber poskuša kot edini sporočevalni del te velike in pisane družine povezati in dopolnjevati vse blagovne znamke znotraj skupine za več milijard naših uporabnikov.


Kako dolgo že delate za Rakuten Viber in kakšne so vaše naloge?
Pri Rakuten Vibru sem od leta 2016 kot direktor za telekomunikacije in prodajo poslovnim kupcem. Odgovoren sem za strateška komercialna partnerstva z mobilnimi operaterji na ravni skupine in na posameznih trgih. Ukvarjam se tudi s finančnimi tehnologijami, umetno inteligenco, komunikacijo med korporacijami in končnimi uporabniki znotraj vibrovega ekosistema.

FOTO: Reuters
FOTO: Reuters
Kakšen je vibrov položaj v Evropi in na svetu v primerjavi z drugimi komunikacijskimi kanali?

Viber ima globalno že več kot milijardo uporabnikov, ki so v zadnjih letih aktivirali aplikacijo. To nas postavlja v svetovni vrh sporočilnih aplikacij. Če bi pogledali na zemljevid, je srednja in vzhodna Evropa (CEE), kamor spada tudi Slovenija, ključnega pomena za viber, saj smo najbolj priljubljena aplikacija za sporočanje, in to daleč pred konkurenco. Naši drugi ključni trgi so Rusija, Ukrajina, SND (skupnost neodvisnih držav, nastalih iz nekdanje Sovjetske zveze), Bližnji vzhod in Severna Afrika. Splošno gledano so naša poslovna prizadevanja vedno usmerjena k povečanju števila aktivnih mesečnih uporabnikov, k čemur jih privabljamo z edinstvenimi lokaliziranimi funkcijami in storitvami, ki jih druge sporočilne aplikacije ne ponujajo.

Koliko aktivnih mesečnih uporabnikov ima viber po svetu, Evropski uniji in Sloveniji?
Tri četrtine uporabnikov pametnih telefonov v Sloveniji imajo naloženo našo aplikacijo, pri čemer se je rast inštalacij povečevala iz leto v leto. Približno 70 odstotkov aplikacijo uporablja tudi za klice, ne le za (pisni) klepet. Globalno gledano pa ima viber več kot milijardo uporabnikov.

Kakšne so zadnje vibrove novosti?
Nenehno nadgrajujemo storitve in uvajamo inovacije. Zato ponujamo široko paleto komunikacijskih funkcij, s katerimi lahko uporabnik obogati komuniciranje, hkrati pa prihrani čas in si olajša življenje. Veliko vlagamo v storitve za končnega uporabnika. Vibrovi klepetalni vstavki na spletnih portalih booking, giphy, youtube, tunemoji, getty in še marsikje izboljšajo izkušnjo, saj lahko uporabniki prijatelju takoj pošljejo sporočilo tako med ogledom videa, pesmi ali animacije kot med rezervacijo hotelske sobe. Instantni videoposnetki in daljša glasovna sporočila omogočajo pošiljanje sporočil brez dolgotrajnega tipkanja ali klasičnega telefonskega klica. Skupinski klici, višje hitrosti in izboljšan uporabniški vmesnik so tudi med novostmi, s katerimi se viber nemoteče vključuje v vsakdanje življenje. Nedavno smo omogočili tudi t. i. temni način, za katerega so v medijih zapisali, da je temnejši od zadnje epizode Igre prestolov. (Smeh.)

Poleg tega ima viber kup funkcij, ki omogočajo večjo raven zasebnosti znotraj aplikacije: ob prednastavljenem zakodiranju celotne komunikacije so na voljo tajni klepeti, ki se sami uničijo, ali obvestila o posnetkih zaslona. Priljubljeni so skupinski klici, pri čemer lahko v enem klicu sodeluje do pet ljudi. Ljudem je zelo všeč zmožnost urejanja in brisanja sporočil, uporabijo pa lahko tudi možnost samodejnega prevajanja.

Z vidika prodaje poslovnim kupcem smo sklenili vrsto uspešnih projektov, kot so poslovno sporočanje in samostojni chatboti za banke, telekomunikacijske operaterje in trgovine.


Viber je naložen na treh četrtinah pametnih telefonov v Sloveniji. FOTO: guliver/Getty Images
Viber je naložen na treh četrtinah pametnih telefonov v Sloveniji. FOTO: guliver/Getty Images
Kaj je namen in prednost nove storitve Addiko chat banking v vibru?

Priznati moram, da obožujem to storitev. Gre za mobilno bančništvo na vibru. Uporabnik lahko enostavno preveri stanje na bančnem računu, ustvari novo pin-kodo in nakaže denar na druge račune, plačuje položnice, si deli račun v lokalu z nekom drugim itd. In vse to lahko opravi znotraj vibra v posebnem klepetalnem okencu. Podobno je klepetu s prijateljem, le da je ta prijatelj banka. Glavna prednost je po mojem mnenju enostavnost uporabe.

Kakšne prednosti to prinaša uporabniku?
Skupaj z Addiko banko smo ustvarili elegantno in intuitivno uporabniško izkušnjo. Uporabniku ni treba nameščati samostojne bančne aplikacije, prav tako mu ni treba obvladati zahtevnih bančniških operacij, saj ga po vseh postopkih vodi digitalni pomočnik.

Ali Rakuten Viber načrtuje podobne naveze tudi z drugimi bankami?
Naša prioriteta je finančna industrija, se pravi banke in zavarovalnice pa tudi telekomunikacijske družbe. V tem trenutku imamo v tem delu sveta več kot 30 podobnih projektov. Zelo nas zanima sodelovanje na področjih športa, zabave in izobraževanja.
Kaj lahko pričakujemo od vibra v prihodnosti? Še naprej boo razvijali platformo in klepetalno aplikacijo. Trudili se bomo, da bomo čim bolj lokalni in da bomo sodelovali z lokalnimi partnerji. Viber bo dobil nove in nove funkcije, še posebno na področju e-trgovine.

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije