Kolesarski zvezdi končno doma (FOTO)
Z repatriacijskim poletom rešili Primoža Rogliča in Tadeja Pogačarja.
Odpri galerijo
Kar veliko slovenskih športnikov je koronavirus ujel na pripravah ali tekmah na tujem. Mednje spadata tudi najboljša slovenska kolesarja Primož Roglič in Tadej Pogačar. Prav slednji, tudi član ekipe UAE Emirates, je med prvimi slovenskimi športniki občutil posledice novega virusa.
»Kolesarska asa sta z asistenco sekretarja Kolesarske zveze Slovenije Aleša Kalana stopila v kontakt s podjetjem Flycom Aviation, d. o. o., in to se je z veseljem odzvalo in privolilo v polet z namenom pomoči našim zvezdnikom v teh časih. Ta rešitev je trenutno najboljša za varno vrnitev v Slovenijo,« povedo v Flycom Aviation, d. o. o. Da so polet lahko izvedli, pa je bilo treba nekaj procedure.
Flycom Aviation, d. o. o., je podjetje z dolgo tradicijo in obratuje od leta 1993. V letu 2019 je v lastništvo vstopil dolenjski poslovnež Ivan Kralj. S tem se je sedež podjetja preselil na Dolenjsko, helikopterske operacije pa izvajajo z letališča Lesce, kjer imajo svoj hangar in pisarne. FA tako razpolaga z dvema helikopterjema, H135 in H120, za namene prevoza tovora, snemanje in prevoz potnikov, ter letaloma cessna caravan, ki sta namenjeni predvsem za prevoz potnikov in tovora. S partnerskim podjetjem Aviofun, ki je v lastništvu Damijana Cehnerja in Ivana Kralj, pa opravljajo dejavnost upravljanja letališč, snemanja in padalske dejavnosti z letaloma pilatus PC-6. Sedež podjetja je na Dolenjskem, v Velikih Brusnicah. Za prihodnost načrtujejo širitev tudi na druga letališča, tudi zunaj Slovenije, z namenom pozicioniranja letal ter izvajanja komercijalnih operacij (panoramski, čarterski poleti).
Flycom Aviation se je začel dogovarjati in pridobivati dovoljenja za tako imenovan repatriacijski polet, za katerega mora ministrstvo za infrastrukturo s soglasjem ministrstva za zunanje zadeve izdati dovoljenje, ker je potniški promet v Sloveniji v času covida-19 prepovedan. V nedeljo, 5. aprila, je bilo pravilom zadoščeno, polet so le izvedli!
»Začeli smo s poletom z vojaškega letališča Cerklje ob Krki proti letališču Nica v Franciji. Polet je trajal dve uri na višini 5000 metrov. Ker je zračni promet v Evropi ohromljen, ni bilo gneče v zraku in so nas kontrolorji zračnega prometa pustili leteti kar se da direktno, najkrajšo pot proti Nici. Tam smo letalo pripravili za naslednji polet, natočili gorivo in počakali naše potnike,« nadaljujejo v Flycom Aviation. Pogačar in Roglič sta prišla, pripravljena na vrnitev domov.
»Naredili smo kratek briefing, zložili prtljago, kolesa ter se vkrcali v letalo. Na letališču v Nici smo bili skoraj sami. Zaradi covida-19 so vsa letala prizemljena. V Nici je sicer zelo živahno, predvsem v poletni sezoni. Polet proti Ljubljani je trajal nekoliko dlje, dve uri in pol. Pot se je podaljšala zaradi čelnega vetra na višini 3500 metrov. Poleteli smo proti Monacu, ga preleteli in nato nadaljevali prek Genove, Parme, Padove, Benetk, Portoroža proti Ljubljani. Vsi smo srečni in zadovoljni pristali v Ljubljani, kjer so naši gostje odšli v terminal, posadka pa je pripravila polet za Cerklje, kjer je v času epidemije bazirano letalo,« so še povedali v dolenjski letalski družbi
»Polet sva izvedla Žiga Pogačnik, nekdanji pilot pri Adrii Airways, ki smo ga v podjetje z veseljem sprejeli, in Gašper Kralj, ki poleg dela v Flycomu opravlja delo pilota v Croatia Airlines na letalu airbus A320,« še dodajo. Repatriacijski polet je bil opravljen z novim letalom cessna grand caravan z registrsko oznako S5-CIK.
Moral je v osamitev, ker je bil ekipni kolega okužen s koronavirusom. Pogačarju je le uspelo priti iz Združenih arabskih emiratov do Francije, tam pa je združil moči s Primožem Rogličem, ki se je zavoljo ugodnejše davčne politike preselil prav v Monte Carlo. Oba pa sta si v teh dneh želela domov.
Sekretar v akcijo
»Kolesarska asa sta z asistenco sekretarja Kolesarske zveze Slovenije Aleša Kalana stopila v kontakt s podjetjem Flycom Aviation, d. o. o., in to se je z veseljem odzvalo in privolilo v polet z namenom pomoči našim zvezdnikom v teh časih. Ta rešitev je trenutno najboljša za varno vrnitev v Slovenijo,« povedo v Flycom Aviation, d. o. o. Da so polet lahko izvedli, pa je bilo treba nekaj procedure.
Flycom Aviation, d. o. o., je podjetje z dolgo tradicijo in obratuje od leta 1993. V letu 2019 je v lastništvo vstopil dolenjski poslovnež Ivan Kralj. S tem se je sedež podjetja preselil na Dolenjsko, helikopterske operacije pa izvajajo z letališča Lesce, kjer imajo svoj hangar in pisarne. FA tako razpolaga z dvema helikopterjema, H135 in H120, za namene prevoza tovora, snemanje in prevoz potnikov, ter letaloma cessna caravan, ki sta namenjeni predvsem za prevoz potnikov in tovora. S partnerskim podjetjem Aviofun, ki je v lastništvu Damijana Cehnerja in Ivana Kralj, pa opravljajo dejavnost upravljanja letališč, snemanja in padalske dejavnosti z letaloma pilatus PC-6. Sedež podjetja je na Dolenjskem, v Velikih Brusnicah. Za prihodnost načrtujejo širitev tudi na druga letališča, tudi zunaj Slovenije, z namenom pozicioniranja letal ter izvajanja komercijalnih operacij (panoramski, čarterski poleti).
Flycom Aviation se je začel dogovarjati in pridobivati dovoljenja za tako imenovan repatriacijski polet, za katerega mora ministrstvo za infrastrukturo s soglasjem ministrstva za zunanje zadeve izdati dovoljenje, ker je potniški promet v Sloveniji v času covida-19 prepovedan. V nedeljo, 5. aprila, je bilo pravilom zadoščeno, polet so le izvedli!
Počakali v Nici
»Začeli smo s poletom z vojaškega letališča Cerklje ob Krki proti letališču Nica v Franciji. Polet je trajal dve uri na višini 5000 metrov. Ker je zračni promet v Evropi ohromljen, ni bilo gneče v zraku in so nas kontrolorji zračnega prometa pustili leteti kar se da direktno, najkrajšo pot proti Nici. Tam smo letalo pripravili za naslednji polet, natočili gorivo in počakali naše potnike,« nadaljujejo v Flycom Aviation. Pogačar in Roglič sta prišla, pripravljena na vrnitev domov.
»Naredili smo kratek briefing, zložili prtljago, kolesa ter se vkrcali v letalo. Na letališču v Nici smo bili skoraj sami. Zaradi covida-19 so vsa letala prizemljena. V Nici je sicer zelo živahno, predvsem v poletni sezoni. Polet proti Ljubljani je trajal nekoliko dlje, dve uri in pol. Pot se je podaljšala zaradi čelnega vetra na višini 3500 metrov. Poleteli smo proti Monacu, ga preleteli in nato nadaljevali prek Genove, Parme, Padove, Benetk, Portoroža proti Ljubljani. Vsi smo srečni in zadovoljni pristali v Ljubljani, kjer so naši gostje odšli v terminal, posadka pa je pripravila polet za Cerklje, kjer je v času epidemije bazirano letalo,« so še povedali v dolenjski letalski družbi
Na letališču v Nici smo bili skoraj sami. Zaradi covida-19 so vsa letala prizemljena.
»Polet sva izvedla Žiga Pogačnik, nekdanji pilot pri Adrii Airways, ki smo ga v podjetje z veseljem sprejeli, in Gašper Kralj, ki poleg dela v Flycomu opravlja delo pilota v Croatia Airlines na letalu airbus A320,« še dodajo. Repatriacijski polet je bil opravljen z novim letalom cessna grand caravan z registrsko oznako S5-CIK.