ODPOVEDANI VSI POLETI
Konec je: to so sporočili iz Adrie Airways
Adria Airways bo zaradi vloženega predloga za stečaj družbe odpovedala vse predvidene polete.
Odpri galerijo
LJUBLJANA – Družba Adria Airways je na kranjsko okrožno sodišče vložila predlog za stečaj družbe.
Predlog za stečajni postopek je poslovodstvo družbe vložilo zaradi insolventnosti družbe, in v skladu z določili zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju, ki poslovodstvu v položaju družbe Adria Airways nalaga obveznost predlagati stečaj družbe.
Pristojno sodišče ima predviden tridnevni zakonski rok, v katerem odloči o začetku stečajnega postopka.
Odpovedali vse polete
Adria Airways ob tem obvešča, da bo zaradi vloženega predloga za stečaj družbe odpovedala vse predvidene polete.
Agencija Adrii odvzela operativno licenco
Javna agencija RS za civilno letalstvo je danes z ustno odločbo Adrii Airways odvzela operativno licenco, potem ko je vodstvo prevoznika na kranjsko okrožno sodišče vložilo predlog za stečaj.
Predlog za stečajni postopek je poslovodstvo družbe vložilo zaradi insolventnosti družbe, in v skladu z določili zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju, ki poslovodstvu v položaju družbe Adria Airways nalaga obveznost predlagati stečaj družbe.
Pristojno sodišče ima predviden tridnevni zakonski rok, v katerem odloči o začetku stečajnega postopka.
Odpovedali vse polete
Adria Airways ob tem obvešča, da bo zaradi vloženega predloga za stečaj družbe odpovedala vse predvidene polete.
Agencija Adrii odvzela operativno licenco
Javna agencija RS za civilno letalstvo je danes z ustno odločbo Adrii Airways odvzela operativno licenco, potem ko je vodstvo prevoznika na kranjsko okrožno sodišče vložilo predlog za stečaj.
Ključni dogodki v zgodovini Adrie AirwaysMarec 1961 – Ustanovljena čarterska letalska družba Adria Aviopromet z letali DC 6. Decembra istega leta opravi prvi let z domačo posadko.
1964 – Letala Adrie Avioprometa, ki so sprva vzletala z zagrebškega letališča Pleso, preselijo na novozgrajeno letališče na Brniku.
September 1967 – Letalo Adrie Avioprometa nad Zagrebom zaradi napake kontrolorjev trešči v letalo British Airways, ki je bilo na poti z londonskega letališča Heathrow v Carigrad. Umre vseh 176 potnikov in članov posadke v obeh letalih.
1968 – Adria Aviopromet vpelje prvo redno linijo Ljubljana–Beograd. Družba se preimenuje v Inex Adria Aviopromet.
December 1981 – Letalo Inex Adria Avioprometa trešči v goro San Pietro na Korziki. Umre vseh 180 ljudi na krovu.
1986 – Družba se preimenuje v Adria Airways. V letih, ki so sledila, razširi mrežo letov, število potnikov narašča in doseže milijon.
25. junij 1991 – Slovenija razglasi samostojnost, kmalu za tem pa jugoslovanska uprava za civilno letalstvo Adrii Airways za tri mesece prepove letenje.
1992 – Adria Airways na okrnjenem tržišču znova vzpostavi svojo dejavnost in se od čarterskih letov preusmeri na redne.
1995 – Adria Airways začne z Lufthanso leteti pod skupno oznako (t. i. sodelovanje code share).
2004 – Adrio Airways sprejmejo v svetovno združenje letalskih prevoznikov Star Alliance.
2010 – Adria Airways ustanovi hčerinsko družbo za vzdrževanje letal Adria Airways Tehnika.
2011 – 100-odstotni delež v Adrii Airways Tehnika zaradi finančnih težav proda državni PDP in Aerodromu Ljubljana. Država Adrio Airways dokapitalizira s 50 milijoni evrov, banke konvertirajo za 38,4 milijona evrov terjatev.
2012 – Agencija za upravljanje kapitalskih naložb objavi mednarodni poziv za nakup 74,87-odstotnega deleža Adrie Airways. Postopek se konča neuspešno; Evropska komisija začne preiskavo državne pomoči.
2014 – Evropska komisija presodi, da v primeru štirih dokapitalizacij Adrie Airways med letoma 2007 in 2011 ni šlo za državno pomoč ali pa je bila ta dovoljena.
Julij 2015 – Objavljen razpis za prodajo 91,58-odstotnega deleža Adrie Airways. Država ima v lasti 69,87-odstotni delež, Družba za upravljanje terjatev bank (DUTB) 19,63-odstotni delež, Slovenski državni holding (SDH) pa 2,08-odstotni delež.
Januar 2016 – SDH in DUTB podpišeta pogodbo o prodaji 91,58 odstotka Adrie Airways nemški družbi 4K Invest, ki vključuje 4,1 milijona evrov visoko dokapitalizacijo (od česar država vplača 3,1 milijona) in 100.000 evrov kupnine.
Marec 2016 – Prodaja Adrie Airways zaključena, letalski prevoznik dobi nove nadzornike, družba je dokapitalizirana. Dotedanji predsednik uprave Mark Anžur kot zadnji Slovenec na čelu podjetja zapusti družbo, njeno vodenje prevzame –.
April in maj 2016 – AA International Aviation Holding, ki ga je za nakup Adrie Airways ustanovil nemški sklad 4K Invest, objavi namero za prevzem še preostalih delnic Adrie Airways.
Julij 2017 – Adria Airways prek odvisne švicarske družbe prevzame švicarsko regionalno letalsko družbo Darwin Airline, ki deluje pod imenom Etihad Regional.
November in december 2017 – Darwin Airline zaprosi za zaščito pred upniki in nato razglasi stečaj. Švicarski tožilci sprožijo preiskavo zaradi sumov o nepravilnostih pri vodenju financ.
Februar 2018 – Schuster odstopi z mesta direktorja Adrie Airways, vodenje prevzame Holger Kowarsch.
Poletje 2018 – Družba zaradi pomanjkanja kadra začne pogosto združevati lete. Flota doseže 21 letal, kar je največ dotlej.
November 2018 – Adria Airways in ruski Suhoj podpišeta pismo o nameri za dolgoročni najem 15 letal superjet; spomladi 2019 pogodbo odpovejo, neuradno zaradi slabega finančnega stanja Adrie Airways.
December 2018 – Lastniki naj bi dokapitalizirali družbo s štirimi milijoni evrov, kljub temu agencija za civilno letalstvo zagrozi z odvzemom operativne licence zaradi nezadostne dokapitalizacije.
Januar 2019 – Agencija za civilno letalstvo ustavi nadzor in presodi, da je Adria v daljšem obdobju dolgoročno plačilno sposobna.
Februar 2019 – Adria Airways pripoji družbo STBE, ki naj bi bila lastnica blagovne znamke Adria. S pripojitvijo povečajo osnovni kapital družbe.
Junij 2019 – Adria Airways zaradi težav odpoveduje vse več letov – uradno iz tehničnih in operativnih razlogov. Agencija za civilno letalstvo pod drobnogled vzame revidiranje bilanc, ki so jih naredili v revizorski družbi PWC.
September 2019 – Piloti napovejo in po podpisu kolektivne pogodbe odpovejo stavko. Na Dunaju sodni izvršitelj zagrozi z zaplembo letala, če posadka ne bo poplačala Adrijinega dolga. Družba po odpovedi najemne pogodbe ostane brez dela flote – treh letal.
10. september – Adria Airways agenciji za civilno letalstvo vendarle predloži revidirano poročilo o poslovanju v 2018, ki bi ga družba sicer morala javno objaviti do konca avgusta.
19. september – Agencija za civilno letalstvo Adrii Airways prepove letenje z dvema bombardierjema CRJ900. V Adrii zagotovijo, da poslovodstvo intenzivno intenzivno išče rešitve, ki bi omogočile stabilnejše poslovanje.
24. september – Adria Airways prekine izvajanje vseh svojih letalskih operacij, v prihodnjih dneh izvaja le lete v Frankfurt in iz njega.
25. september – Agencija za civilno letalstvo da Adrii Airways do 2. oktobra čas, da predloži potrjen finančni načrt prestrukturiranja, sicer napove odvzem operativne licence.
27. september – Tržni inšpektorat RS Adrii Airways izreče globo zaradi zavajanja potrošnikov pri prodaji letalskih vozovnic za lete, za katere bi vodstvo družbe moralo vedeti, da jih ne bodo izvedli. Nekaj dni kasneje sledi nova globa inšpektorata.
30. september – Vlada se seznani s finančnim stanjem Adrie Airways, ki sta ga ugotovila DUTB in SDH, gospodarski minister Zdravko Počivalšek pa pove, da je stečaj edini možni scenarij za družbo. Adria, ki po skoraj tedenski prekinitvi z izjemo leta v Frankfurt in iz njega ni izvajala letov, za ta dan pa je napovedala.
1964 – Letala Adrie Avioprometa, ki so sprva vzletala z zagrebškega letališča Pleso, preselijo na novozgrajeno letališče na Brniku.
September 1967 – Letalo Adrie Avioprometa nad Zagrebom zaradi napake kontrolorjev trešči v letalo British Airways, ki je bilo na poti z londonskega letališča Heathrow v Carigrad. Umre vseh 176 potnikov in članov posadke v obeh letalih.
1968 – Adria Aviopromet vpelje prvo redno linijo Ljubljana–Beograd. Družba se preimenuje v Inex Adria Aviopromet.
December 1981 – Letalo Inex Adria Avioprometa trešči v goro San Pietro na Korziki. Umre vseh 180 ljudi na krovu.
1986 – Družba se preimenuje v Adria Airways. V letih, ki so sledila, razširi mrežo letov, število potnikov narašča in doseže milijon.
25. junij 1991 – Slovenija razglasi samostojnost, kmalu za tem pa jugoslovanska uprava za civilno letalstvo Adrii Airways za tri mesece prepove letenje.
1992 – Adria Airways na okrnjenem tržišču znova vzpostavi svojo dejavnost in se od čarterskih letov preusmeri na redne.
1995 – Adria Airways začne z Lufthanso leteti pod skupno oznako (t. i. sodelovanje code share).
2004 – Adrio Airways sprejmejo v svetovno združenje letalskih prevoznikov Star Alliance.
2010 – Adria Airways ustanovi hčerinsko družbo za vzdrževanje letal Adria Airways Tehnika.
2011 – 100-odstotni delež v Adrii Airways Tehnika zaradi finančnih težav proda državni PDP in Aerodromu Ljubljana. Država Adrio Airways dokapitalizira s 50 milijoni evrov, banke konvertirajo za 38,4 milijona evrov terjatev.
2012 – Agencija za upravljanje kapitalskih naložb objavi mednarodni poziv za nakup 74,87-odstotnega deleža Adrie Airways. Postopek se konča neuspešno; Evropska komisija začne preiskavo državne pomoči.
2014 – Evropska komisija presodi, da v primeru štirih dokapitalizacij Adrie Airways med letoma 2007 in 2011 ni šlo za državno pomoč ali pa je bila ta dovoljena.
Julij 2015 – Objavljen razpis za prodajo 91,58-odstotnega deleža Adrie Airways. Država ima v lasti 69,87-odstotni delež, Družba za upravljanje terjatev bank (DUTB) 19,63-odstotni delež, Slovenski državni holding (SDH) pa 2,08-odstotni delež.
Januar 2016 – SDH in DUTB podpišeta pogodbo o prodaji 91,58 odstotka Adrie Airways nemški družbi 4K Invest, ki vključuje 4,1 milijona evrov visoko dokapitalizacijo (od česar država vplača 3,1 milijona) in 100.000 evrov kupnine.
Marec 2016 – Prodaja Adrie Airways zaključena, letalski prevoznik dobi nove nadzornike, družba je dokapitalizirana. Dotedanji predsednik uprave Mark Anžur kot zadnji Slovenec na čelu podjetja zapusti družbo, njeno vodenje prevzame –.
April in maj 2016 – AA International Aviation Holding, ki ga je za nakup Adrie Airways ustanovil nemški sklad 4K Invest, objavi namero za prevzem še preostalih delnic Adrie Airways.
Julij 2017 – Adria Airways prek odvisne švicarske družbe prevzame švicarsko regionalno letalsko družbo Darwin Airline, ki deluje pod imenom Etihad Regional.
November in december 2017 – Darwin Airline zaprosi za zaščito pred upniki in nato razglasi stečaj. Švicarski tožilci sprožijo preiskavo zaradi sumov o nepravilnostih pri vodenju financ.
Februar 2018 – Schuster odstopi z mesta direktorja Adrie Airways, vodenje prevzame Holger Kowarsch.
Poletje 2018 – Družba zaradi pomanjkanja kadra začne pogosto združevati lete. Flota doseže 21 letal, kar je največ dotlej.
November 2018 – Adria Airways in ruski Suhoj podpišeta pismo o nameri za dolgoročni najem 15 letal superjet; spomladi 2019 pogodbo odpovejo, neuradno zaradi slabega finančnega stanja Adrie Airways.
December 2018 – Lastniki naj bi dokapitalizirali družbo s štirimi milijoni evrov, kljub temu agencija za civilno letalstvo zagrozi z odvzemom operativne licence zaradi nezadostne dokapitalizacije.
Januar 2019 – Agencija za civilno letalstvo ustavi nadzor in presodi, da je Adria v daljšem obdobju dolgoročno plačilno sposobna.
Februar 2019 – Adria Airways pripoji družbo STBE, ki naj bi bila lastnica blagovne znamke Adria. S pripojitvijo povečajo osnovni kapital družbe.
Junij 2019 – Adria Airways zaradi težav odpoveduje vse več letov – uradno iz tehničnih in operativnih razlogov. Agencija za civilno letalstvo pod drobnogled vzame revidiranje bilanc, ki so jih naredili v revizorski družbi PWC.
September 2019 – Piloti napovejo in po podpisu kolektivne pogodbe odpovejo stavko. Na Dunaju sodni izvršitelj zagrozi z zaplembo letala, če posadka ne bo poplačala Adrijinega dolga. Družba po odpovedi najemne pogodbe ostane brez dela flote – treh letal.
10. september – Adria Airways agenciji za civilno letalstvo vendarle predloži revidirano poročilo o poslovanju v 2018, ki bi ga družba sicer morala javno objaviti do konca avgusta.
19. september – Agencija za civilno letalstvo Adrii Airways prepove letenje z dvema bombardierjema CRJ900. V Adrii zagotovijo, da poslovodstvo intenzivno intenzivno išče rešitve, ki bi omogočile stabilnejše poslovanje.
24. september – Adria Airways prekine izvajanje vseh svojih letalskih operacij, v prihodnjih dneh izvaja le lete v Frankfurt in iz njega.
25. september – Agencija za civilno letalstvo da Adrii Airways do 2. oktobra čas, da predloži potrjen finančni načrt prestrukturiranja, sicer napove odvzem operativne licence.
27. september – Tržni inšpektorat RS Adrii Airways izreče globo zaradi zavajanja potrošnikov pri prodaji letalskih vozovnic za lete, za katere bi vodstvo družbe moralo vedeti, da jih ne bodo izvedli. Nekaj dni kasneje sledi nova globa inšpektorata.
30. september – Vlada se seznani s finančnim stanjem Adrie Airways, ki sta ga ugotovila DUTB in SDH, gospodarski minister Zdravko Počivalšek pa pove, da je stečaj edini možni scenarij za družbo. Adria, ki po skoraj tedenski prekinitvi z izjemo leta v Frankfurt in iz njega ni izvajala letov, za ta dan pa je napovedala.