NEPRIMEREN ODNOS
Le še odličnjaki in luzerji? Učenci oddajajo prazne teste, starši pišejo lažna opravičila ...
Mnenja so deljena: nekateri menijo, da je NPZ treba jemati z vso resnostjo, drugi menijo, da ne.
Odpri galerijo
LJUBLJANA – Konec šolskega leta se približuje, s tem pa narašča napetost med učenci in njihovimi starši. Šestošolci in devetošolci so se preizkusili v nacionalnem preverjanju znanja (NPZ), a vsi ne bodo dobili vpogleda v svoje znanje. Na spletu so se namreč pojavili zapisi staršev, da nekateri učenci omenjenega vrednotenja preizkusov znanja niso jemali resno z izgovorom, da so že sprejeti na želeno srednjo šolo in da se tako z NPZ ne bodo ukvarjali. Po pisanju staršev na med.over.net so jim otroci zaupali, da so nekateri njihovi sošolci celo 'špricali pouk', nekateri so oddali tudi prazne pole, nekaterim učencem pa so, sodeč po zapisih, starši napisali tudi opravičila.
Je torej upravičeno vprašanje nekaterih staršev, zakaj sploh je NPZ, če ne pokaže realne slike znanja otrok, hkrati pa se denar porablja za nekaj, kar nima namena? »Dejstvo je, da je nacionalno preverjanje znanja v osnovni šoli zakonsko obvezno in je za njegovo pravilno izvedbo na posamezni šoli odgovorna šola oziroma ravnatelj kot pedagoški in organizacijski vodja. Izostanki učencev na dan pouka in morebitne neupravičene odsotnosti na dan, ko bi učenec moral biti v šoli, je stvar, ki jo v skladu s svojimi pristojnostmi ureja šola s starši,« nam je odgovoril direktor državne komisije za vodenje NPZ v osnovni šoli (RIC) Janez Vogrinec.
Predpostavka o neresnem pristopu učencev do NPZ na RIC ne poznajo, pojasnjujejo pa, da podatki ne dokazujejo, da bi osnovnošolci množično oddajali prazne pole ali pa bi bilo manjše število rešenih testov glede na velikost generacije. Delež prostovoljno prijavljenih učencev je letos znašal čez 90 odstotkov generacije šestošolcev.
Pri RIC se ne slepijo in se zavedajo, da nekateri učenci k reševanju preizkusov ne pristopijo resno. »Tako kot vsi ne poslušajo zavzeto učiteljeve razlage, prav tako vsi ne pristopijo resno k reševanju domačih nalog, učenju itd.,« pojasnjuje Vogrinec.
Starši so tudi pisali, da ponekod učitelji slabšim učencem predlagajo, naj ne izpolnjujejo testa, da bi šole tako imele višje povprečje, a tega pri RIC niso mogli konretno potrditi. Vogrinec je prepričan, da velika večina učiteljev, ravnateljev in drugih strokovnih sodelavecv opravlja svoje delo zelo kakovostno, hkrati pa tudi večino učencev zelo uspešno motivira za resno pisanje NPZ. Število praznih oziroma neresno izpolnjenih preizkusov je po besedah Vogrinca bistveno manjše, kot se včasih poskuša ustvariti vtis v javnosti.
Je torej upravičeno vprašanje nekaterih staršev, zakaj sploh je NPZ, če ne pokaže realne slike znanja otrok, hkrati pa se denar porablja za nekaj, kar nima namena? »Dejstvo je, da je nacionalno preverjanje znanja v osnovni šoli zakonsko obvezno in je za njegovo pravilno izvedbo na posamezni šoli odgovorna šola oziroma ravnatelj kot pedagoški in organizacijski vodja. Izostanki učencev na dan pouka in morebitne neupravičene odsotnosti na dan, ko bi učenec moral biti v šoli, je stvar, ki jo v skladu s svojimi pristojnostmi ureja šola s starši,« nam je odgovoril direktor državne komisije za vodenje NPZ v osnovni šoli (RIC) Janez Vogrinec.
Predpostavka o neresnem pristopu učencev do NPZ na RIC ne poznajo, pojasnjujejo pa, da podatki ne dokazujejo, da bi osnovnošolci množično oddajali prazne pole ali pa bi bilo manjše število rešenih testov glede na velikost generacije. Delež prostovoljno prijavljenih učencev je letos znašal čez 90 odstotkov generacije šestošolcev.
Pri RIC se ne slepijo in se zavedajo, da nekateri učenci k reševanju preizkusov ne pristopijo resno. »Tako kot vsi ne poslušajo zavzeto učiteljeve razlage, prav tako vsi ne pristopijo resno k reševanju domačih nalog, učenju itd.,« pojasnjuje Vogrinec.
Starši so tudi pisali, da ponekod učitelji slabšim učencem predlagajo, naj ne izpolnjujejo testa, da bi šole tako imele višje povprečje, a tega pri RIC niso mogli konretno potrditi. Vogrinec je prepričan, da velika večina učiteljev, ravnateljev in drugih strokovnih sodelavecv opravlja svoje delo zelo kakovostno, hkrati pa tudi večino učencev zelo uspešno motivira za resno pisanje NPZ. Število praznih oziroma neresno izpolnjenih preizkusov je po besedah Vogrinca bistveno manjše, kot se včasih poskuša ustvariti vtis v javnosti.