Ljubezen rodila skodelico z žepkom za čajno vrečko
Študenta iz Kopra zaradi moteče čajne vrečke razvila poslovno idejo. Investirala svoje prihranke, a naletela na številne ovire.
Odpri galerijo
Ljubezenski par, 19-letna študenta Arijanna Sara di Palma in Martin Peternelj, sta tudi poslovna partnerja. Oba sta iz Kopra, a sta se, čeprav je Arijannina soseda Martinova babica, spoznala poleti 2018 na maturantskem izletu v Grčiji. Postala sta prijatelja, prijateljstvo je preraslo v ljubezen, iz tega pa tudi inovativna ideja, ki ju je združila še poslovno. Domislila sta se unikatne skodelice, ki spreminja pitje čaja. Njuna zamisel je poenostavila in polepšala ta obred.
Pravita, da sta do zdaj, ko so skodelice na prodaj, naletela na mnogo ovir: »Pot, ki sva jo začela risati z idejo, je bila daleč od preproste. Do realizacije sva vložila veliko več časa, truda in denarja, kot sva mislila, da jo bo ideja od naju zahtevala. V projekt sva investirala vse najine prihranke, a niti to ni bilo dovolj. Lahko sva si hvaležna, da sva vztrajna, ker šele zdaj vidiva, kaj nama je uspelo narediti, in na to sva ponosna,« razmišljata.
»Na najini poti je bila najlepša stvar podpora, ki so nama jo zagotavljali prijatelji in družina. Na drugi strani sva se srečala s številnimi ovirami, kot so previsoke cene skodelic, logistični zapleti, stiska s časom, zamujanje pošiljk, nepoznavanje zakonov in podobno.« Vendar sta se iz začetniških napak, poudarjata, tudi največ naučila. »V bodoče se bova tovrstnih izzivov lotila z novim znanjem.«
Kako sta si razdelila delo? »Zelo praktično, vsak dela tiste stvari, v katerih je boljši. Jaz sem bila odgovorna za razvoj spletne strani in logotip ter pozneje za poslikave skodelic, Martin pa za nabavo skodelic, za dogovarjanje okoli cen in razvoj,« pove Arijanna. »Za poslikave je odgovorna Arijanna, dela jih sproti po naročilu kupcev, in to kar v svoji sobi. Stranke imajo na voljo neskončno motivov, lahko si ga celo same izberejo. V spletni trgovini je za zdaj približno dvajset motivov,« dodaja Martin.
Posebne skodelice so na voljo samo v spletni prodaji: »Načrtujeva pa tudi prodajo v trgovinah.« Cena za eno je od 15 do 20 evrov, odvisno od tega, ali je personalizirana ali ne. »Za ceno sva se odločila zelo sistematično. Preračunala sva vse stroške, ki sva jih imela od izdelave do končnega produkta, in se na podlagi tega odločila. Primerjala sva cene z drugimi slovenskimi podjetji, ki se s tem ukvarjajo.«
Ker sta imela v minulih štirih mesecih veliko dela, zamisli še nista zaščitila, vendar bosta tudi to kmalu naredila. Mlada podjetnika, ki imata še veliko idej in načrtov, sicer rada potujeta in spoznavata različne kulture, se potapljata, smučata na vodi in snegu ter skačeta iz letala. Čeprav jima je novi koronavirus nekoliko prekrižal načrte, sta tudi v obdobju izolacije kreativna. Izdelujeta še mizico in stole iz debla porezanih cipres in češenj. Ob sončnih dnevih, ki jih je v zadnjem času veliko, se ukvarjata z obnovo Martinovega čolna.
Skodelica je zasnovana tako, da vrvico čajne vrečke po uporabi povlečeš v žepek skodelice in neovirano piješ čaj.
Žep za vrečko
Martin, študent fakultete za vede o zdravju, smer kineziologija, in Arijanna, študentka Ekonomske fakultete Univerze v Ljubljani, sta za težavo, kam s čajno vrečko, našla edinstveno rešitev: »Ko sva v mrzlih popoldnevih pila čaj in naju je neprestano motila in ovirala vrečka, sva razmišljala, kako pitje toplega užitka spremeniti. Ker sva oba velika ljubitelja čaja in je to najin nadomestek kave, poleg tega sva pozimi neprestano na snegu in se rada pogrejeva s skodelico čaja, se nama je dobro leto potem, ko sva se spoznala, porodila zamisel o skodelici z žepkom za čajno vrečko,« povesta in dodajata, da je od ideje do realizacije minilo še pet mesecev. Skodelica je zasnovana tako, da po uporabi vrvico čajne vrečke povlečeš v žepek skodelice in neovirano piješ čaj, brez skrbi, da bo uporabljeno vrečko ob pitju odneslo proti ustom ali drugam, hkrati pa pri srebanju ne umažeš sebe in okolice.Pravita, da sta do zdaj, ko so skodelice na prodaj, naletela na mnogo ovir: »Pot, ki sva jo začela risati z idejo, je bila daleč od preproste. Do realizacije sva vložila veliko več časa, truda in denarja, kot sva mislila, da jo bo ideja od naju zahtevala. V projekt sva investirala vse najine prihranke, a niti to ni bilo dovolj. Lahko sva si hvaležna, da sva vztrajna, ker šele zdaj vidiva, kaj nama je uspelo narediti, in na to sva ponosna,« razmišljata.
»Na najini poti je bila najlepša stvar podpora, ki so nama jo zagotavljali prijatelji in družina. Na drugi strani sva se srečala s številnimi ovirami, kot so previsoke cene skodelic, logistični zapleti, stiska s časom, zamujanje pošiljk, nepoznavanje zakonov in podobno.« Vendar sta se iz začetniških napak, poudarjata, tudi največ naučila. »V bodoče se bova tovrstnih izzivov lotila z novim znanjem.«
Idej jima ne zmanjka
Njune skodelice so iz zelo cenjene keramike, ki se peče na 1300 °C, naročata jih iz tujine, saj v Sloveniji ni podjetja, ki bi se z njihovim izdelovanjem ukvarjalo masovno, pojasnjujeta novopečena podjetnika. »V prihodnosti bova začela delati unikatne ročno izdelane skodelice pri slovenskem keramičarju.«15 do 20 evrov stane posebna skodelica z žepkom.
Kako sta si razdelila delo? »Zelo praktično, vsak dela tiste stvari, v katerih je boljši. Jaz sem bila odgovorna za razvoj spletne strani in logotip ter pozneje za poslikave skodelic, Martin pa za nabavo skodelic, za dogovarjanje okoli cen in razvoj,« pove Arijanna. »Za poslikave je odgovorna Arijanna, dela jih sproti po naročilu kupcev, in to kar v svoji sobi. Stranke imajo na voljo neskončno motivov, lahko si ga celo same izberejo. V spletni trgovini je za zdaj približno dvajset motivov,« dodaja Martin.
Posebne skodelice so na voljo samo v spletni prodaji: »Načrtujeva pa tudi prodajo v trgovinah.« Cena za eno je od 15 do 20 evrov, odvisno od tega, ali je personalizirana ali ne. »Za ceno sva se odločila zelo sistematično. Preračunala sva vse stroške, ki sva jih imela od izdelave do končnega produkta, in se na podlagi tega odločila. Primerjala sva cene z drugimi slovenskimi podjetji, ki se s tem ukvarjajo.«
Ker sta imela v minulih štirih mesecih veliko dela, zamisli še nista zaščitila, vendar bosta tudi to kmalu naredila. Mlada podjetnika, ki imata še veliko idej in načrtov, sicer rada potujeta in spoznavata različne kulture, se potapljata, smučata na vodi in snegu ter skačeta iz letala. Čeprav jima je novi koronavirus nekoliko prekrižal načrte, sta tudi v obdobju izolacije kreativna. Izdelujeta še mizico in stole iz debla porezanih cipres in češenj. Ob sončnih dnevih, ki jih je v zadnjem času veliko, se ukvarjata z obnovo Martinovega čolna.
Predstavitvene informacije
Komentarji:
10:46
Pripravljeni na vojno