BOMBA
McLaren prihaja v Slovenijo!
Ekskluzivno razkrivamo, da naj bi britanski gigant na Dolenjskem gradil obrat za izdelavo električnih koles. Raziskavo trga je zanj opravil Milan Eržen, šef kolesarske ekipe Bahrain Merida, katere polovični partner je postal McLaren.
Odpri galerijo
NOVO MESTO – Slovenija je do tujih investitorjev prijazna dežela. Očitno pa bomo v prihodnjih mesecih dobili še enega močnega globalnega igralca, ki bo prav v Sloveniji naredil svojo zgodbo, zagotovil nova delovna mesta in naredil posel z visoko dodano vrednostjo. Če bo še kaj vrnil v okolje, pa toliko boljše. Po naših podatkih naj bi se McLaren, britanski proizvajalec superšportnih avtomobilov, ogreval, da v Sloveniji, točneje na Dolenjskem, postavi obrat, kjer bi proizvajali električna kolesa! Dolenjska prosperira. Številna podjetja so pojem uspeha in Dolenjci veljajo za marljive in iznajdljive. Nezanemarljiv podatek je tudi, da Regija Dolenjska (in Bela krajina) že od leta 1996 izkazuje pozitivno gospodarsko rast.
Zakaj bi McLaren delal posel prav na Dolenjskem? Ni tako presenetljivo, kot se zdi na prvi pogled. Vse se začne pri Milanu Erženu, izjemno sposobnem domačinu, ki je bil po končani športni kolesarski poti sprva trener v novomeški ekipi Adria Mobil, potem menedžer/zastopnik in funkcionar. Pozneje je po spletu naključij postal desna roka bahrajnskega šejka Naserja bin Hamada Al Khalife, ki Erženu brezpogojno zaupa in ga izjemno spoštuje. Šejka in Eržena je povezal Maročan Khalid Boulami, Milanov dobri prijatelj, ki je živel v Bahrajnu. Tja je povabil tudi Eržena, saj je šejk potreboval pomoč in nasvet.
Šejk je takrat razmišljal, da v svoj sistem višinskih sob vpelje trening konjev. Ta sistem višinskih sob mu je postavil prav Eržen, ki je imel izkušnje z višinsko sobo iz Slovenije – več let sta jo imela skupaj na Ratežu s priznanim gostilničarjem Rokom Vovkom. Eržen je izjemno opravil svoje delo (šejku je pomagal tudi pri treningih triatlona), si na temelju znanja in karizme pridobil zaupanje, v nadaljevanju pa postal alfa in omega kolesarske ekipe Bahrain Merida. Za nameček se je v minulih mesecih zgodilo še nekaj. V kolesarski svet so začela vstopati globalna podjetja. Tudi in predvsem McLaren, ki je decembra lani postal 50-odstotni partner profesionalne kolesarske ekipe Bahrain Merida, ta se bo med letoma 2020 in 2025 imenovala Bahrain McLaren.
Začne se pri Milanu Erženu
Zakaj bi McLaren delal posel prav na Dolenjskem? Ni tako presenetljivo, kot se zdi na prvi pogled. Vse se začne pri Milanu Erženu, izjemno sposobnem domačinu, ki je bil po končani športni kolesarski poti sprva trener v novomeški ekipi Adria Mobil, potem menedžer/zastopnik in funkcionar. Pozneje je po spletu naključij postal desna roka bahrajnskega šejka Naserja bin Hamada Al Khalife, ki Erženu brezpogojno zaupa in ga izjemno spoštuje. Šejka in Eržena je povezal Maročan Khalid Boulami, Milanov dobri prijatelj, ki je živel v Bahrajnu. Tja je povabil tudi Eržena, saj je šejk potreboval pomoč in nasvet.Šejk je takrat razmišljal, da v svoj sistem višinskih sob vpelje trening konjev. Ta sistem višinskih sob mu je postavil prav Eržen, ki je imel izkušnje z višinsko sobo iz Slovenije – več let sta jo imela skupaj na Ratežu s priznanim gostilničarjem Rokom Vovkom. Eržen je izjemno opravil svoje delo (šejku je pomagal tudi pri treningih triatlona), si na temelju znanja in karizme pridobil zaupanje, v nadaljevanju pa postal alfa in omega kolesarske ekipe Bahrain Merida. Za nameček se je v minulih mesecih zgodilo še nekaj. V kolesarski svet so začela vstopati globalna podjetja. Tudi in predvsem McLaren, ki je decembra lani postal 50-odstotni partner profesionalne kolesarske ekipe Bahrain Merida, ta se bo med letoma 2020 in 2025 imenovala Bahrain McLaren.
McLaren in TrimoSlovenci in McLaren so že sklepali posel, bolje rečeno Dolenjci in McLaren. Trimo Trebnje je leta 2011 skupaj z arhitekturnim birojem Foster + Partners razvil nov fasadni sistem za McLarnov razvojni center (McLaren Technology Centre) v Veliki Britaniji, posel je bil vreden okoli 800.000 evrov. Trimu pa je sodelovanje z McLarnom služilo kot referenca in upanje na preboj na britanski trg.
Prvi sestanki opravljeni
»To bo doprineslo k temu, da se bodo ekipe okrepile finančno in bodo imeli kolesarji boljše razmere za delo. Interes McLarna pa je v industriji električnih koles, ki raste z neverjetno hitrostjo. Ta čas trg znaša od tri do štiri milijarde dolarjev, v prihodnosti naj bi zrasel na 10 milijard. McLaren ima potrebno tehnologijo, da lahko začne proizvajati motorje in baterije za električna kolesa,« je maja letos Eržen za Delo povedal, da hoče McLaren tudi na področju proizvodnje električnih koles narediti korak naprej. Kot pa je pri njem v navadi, je najprej pomisli na svoje rojake Dolenjce, da bi britansko podjetje gradilo svojo zgodbo ob Krki med dolenjskimi griči. Prvi sestanki naj bi bili že pod streho, projekt pa korak bližje realizaciji. Za informacije smo se obrnili na Milana Eržena, ki pa (razumljivo) zadeve ni želel komentirati.Eržen jih je prepričalSeptembra lani je Eržen v pogovoru na mesečnem srečanju Društva za marketing Slovenije razkril, da je bil leta 2017 gost McLarna na dirki v Bahrajnu. Tam je dobil idejo, da bi podjetje izdelovalo električna kolesa. »Naročili so mi, naj naredim temeljito raziskavo trga, ki sem jo v roku enega meseca poslal njihovemu marketinškemu direktorju. Eno leto se ni zgodilo nič, aprila lani pa je McLaren prinesel 100 strani debelo knjigo s projektom izdelave električnih koles in podpisali smo petletno sponzorsko pogodbo. Naša naloga je, da naredimo tovarno električnih koles v Bahrajnu.« Očitno pa tovarne ne bo v Bahrajnu, ampak v Sloveniji!