PRED NOVIM ZAČETKOM
Ministrica za šolstvo Simona Kustec ima zahteven potek covida 19
Zapisala je, da ne bo podlegla grožnjam in žalitvam in da se bo borila za ravnatelje.
Odpri galerijo
Pred enim tednom je odjeknila vest, da je ministrica za šolstvo Simona Kustec zbolela za covidom 19. Danes, ko bi morala stopiti pred ravnatelje ob začetku konference ravnateljev, pa se je izkazalo, da ima zahteven potek bolezni, zato govora ni imela, temveč je poslala napisan nagovor.
Ministrica je od sobote 14. avgusta v samoizolaciji, okužbo so potrdili 16. avgusta. Z njo je bil v stiku tudi predsednik države, pri katerem pa je bil test negativen.
Ministrica za šolstvo je ravnateljem poslala to pismo (nelektorirano):
Z veseljem in hkrati obžalovanjem, ker zaradi zahtevnega poteka Covid-19 bolezni žal ne morem biti osebno z vami, vam želim na vaš današnji dan nameniti nekaj sporočil. Sporočil, ki bodo hkrati služila tudi kot moja nadaljnja zaveza vašemu strokovnemu delu in najboljšemu znanju naših otrok v sicer ne najboljših časih. Vzgoja in izobraževanje aktualnega časa sta se povsod po svetu, ne zgolj pri nas in tudi ne zgolj na našem področju dela, znašla pred tremi velikimi križišči.
1) Prvo križišče je profesionalno, strokovno. Povezano je z vprašanjem, ali in kakšne nove podobe znanja ter vzgojno-izobraževalnih procesov potrebujejo naši otroci in naša družba prihodnosti. Koliko in na kakšen način nam pri tem lahko pomagajo prav vaše izkušnje, pristopi, znanja aktualnega Covid-19 časa.
2) Drugo križišče je menedžersko, upravljavsko. Kako v razmerah, ki jih enakovredno močno kot pedagoška stroka v skrbi za zdravje v prostorih vrtcev in šol opredeljujejo nepedagoške, a enakovredno pomembne stroke – zdravstvena, epidemiološka, psihološka. Na kakšen način kot vodja poiskati najbolj optimalne načine vodenja svojih zaposlenih? Vodenja, ki se pri dobremu vodji razlikuje od zavoda do zavoda, ker niti eden ni popolnoma enak drugemu, ker se zavodi razlikujejo po velikosti, številu zaposlenih, otrok, prostorih, kulturnem okolju, zahtevah in pričakovanjih staršev.
3) Tretje veliko križišče pa je največje in najbolj zahtevno. To je križišče vrednot, srca, empatije, ki jih skupaj s svojim strokovnim in vodstvenim delom znotraj in zunaj vrtcev in šol kažete zaposleni. Ta del izpita je vedno bil in je prav v tem Covid-19 obdobju najtežji. Kako se soočiti s številnimi pritiski, pomisleki, nezadovoljstvi, tudi grožnjami, zastraševanji, poniževanji? Odgovore na vse to nam velika večina vas kaže že cel čas – z neumornim iskanjem rešitev, tudi kompromisov, pomirjanjem zaposlenih, otrok, staršev, širše skupnosti! Z zaupanjem v znanost! S potrpežljivostjo in optimizmom, z medsebojno pomočjo! Na takšen način se iskreno premaguje to nesrečno obdobje!
Na takšen način se strokovno in človeško brezpogojno bori za znanje naših otrok. Na takšne in zgolj na takšne načine se bom tudi sama kot vaša resorna ministrica še naprej borila za vas, za vaše delo, za našo prihodnost. Kot univerzitetna profesorica z dvajsetletno mednarodno kariero ne bom podlegala grožnjam, žalitvam, neutemeljnim sramotenjem in poskusom razčlovečenja tistih, ki žal tudi prostor vzgoje in izobraževanja naših otrok, vas in vašega dela zlorabljajo za svoje ozke, egoistične, pogosto, žal tudi strankarske politične interese. Ni me strah! Za znanje in zdravje naših otrok in vašega strokovnega dela bom vedno stala prva v vrsti!
Spoštovani vsi, želim vam plodno konferenco in se vam še enkrat zahvaljujem za ves strokovno vodstveni doprinos v slovenskem vzgojno-izobraževalnem prostoru sedanjosti in prihodnosti. Štejejo dejstva! To, da ste skupaj z vašimi zaposlenimi vaše znanje primerljivo uspešno predajali učencem tudi v času epidemije koronavirusa, da so uspešno napredovali, se vpisali v srednje šole, na fakultete – to šteje! Posebna zahvala velja tudi Zavodu RS za šolstvo za že sedmo izvedbo osrednjega državnega tradicionalnega strokovnega srečanja, že drugič zapored v zahtevnih razmerah. Zahvala in čestitke vam in NIJZ za svežo, pomembno dopolnjeno izdajo publikacije z modeli izvajanja vzgojno-izobraževalnega procesa v novem covid šolskem letu 2021/22, ki ste jo s številnimi sodelavci pripravljali celo poletje, ob stalno spreminjajočih se in novo pojavnih epidemičnih razmerah. Spoštovani vsi, zaposleni na Ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport ter Zavodu RS za šolstvo smo tukaj za vas, za oporo in podporo vaši strokovni in vodstveni integriteti, za znanje naših otrok – za vse pod enakimi pogoji, z dejstvi, dejanji in dostojanstvom!
Ministrica je od sobote 14. avgusta v samoizolaciji, okužbo so potrdili 16. avgusta. Z njo je bil v stiku tudi predsednik države, pri katerem pa je bil test negativen.
Ministrica za šolstvo je ravnateljem poslala to pismo (nelektorirano):
Z veseljem in hkrati obžalovanjem, ker zaradi zahtevnega poteka Covid-19 bolezni žal ne morem biti osebno z vami, vam želim na vaš današnji dan nameniti nekaj sporočil. Sporočil, ki bodo hkrati služila tudi kot moja nadaljnja zaveza vašemu strokovnemu delu in najboljšemu znanju naših otrok v sicer ne najboljših časih. Vzgoja in izobraževanje aktualnega časa sta se povsod po svetu, ne zgolj pri nas in tudi ne zgolj na našem področju dela, znašla pred tremi velikimi križišči.
1) Prvo križišče je profesionalno, strokovno. Povezano je z vprašanjem, ali in kakšne nove podobe znanja ter vzgojno-izobraževalnih procesov potrebujejo naši otroci in naša družba prihodnosti. Koliko in na kakšen način nam pri tem lahko pomagajo prav vaše izkušnje, pristopi, znanja aktualnega Covid-19 časa.
2) Drugo križišče je menedžersko, upravljavsko. Kako v razmerah, ki jih enakovredno močno kot pedagoška stroka v skrbi za zdravje v prostorih vrtcev in šol opredeljujejo nepedagoške, a enakovredno pomembne stroke – zdravstvena, epidemiološka, psihološka. Na kakšen način kot vodja poiskati najbolj optimalne načine vodenja svojih zaposlenih? Vodenja, ki se pri dobremu vodji razlikuje od zavoda do zavoda, ker niti eden ni popolnoma enak drugemu, ker se zavodi razlikujejo po velikosti, številu zaposlenih, otrok, prostorih, kulturnem okolju, zahtevah in pričakovanjih staršev.
3) Tretje veliko križišče pa je največje in najbolj zahtevno. To je križišče vrednot, srca, empatije, ki jih skupaj s svojim strokovnim in vodstvenim delom znotraj in zunaj vrtcev in šol kažete zaposleni. Ta del izpita je vedno bil in je prav v tem Covid-19 obdobju najtežji. Kako se soočiti s številnimi pritiski, pomisleki, nezadovoljstvi, tudi grožnjami, zastraševanji, poniževanji? Odgovore na vse to nam velika večina vas kaže že cel čas – z neumornim iskanjem rešitev, tudi kompromisov, pomirjanjem zaposlenih, otrok, staršev, širše skupnosti! Z zaupanjem v znanost! S potrpežljivostjo in optimizmom, z medsebojno pomočjo! Na takšen način se iskreno premaguje to nesrečno obdobje!
Na takšen način se strokovno in človeško brezpogojno bori za znanje naših otrok. Na takšne in zgolj na takšne načine se bom tudi sama kot vaša resorna ministrica še naprej borila za vas, za vaše delo, za našo prihodnost. Kot univerzitetna profesorica z dvajsetletno mednarodno kariero ne bom podlegala grožnjam, žalitvam, neutemeljnim sramotenjem in poskusom razčlovečenja tistih, ki žal tudi prostor vzgoje in izobraževanja naših otrok, vas in vašega dela zlorabljajo za svoje ozke, egoistične, pogosto, žal tudi strankarske politične interese. Ni me strah! Za znanje in zdravje naših otrok in vašega strokovnega dela bom vedno stala prva v vrsti!
Spoštovani vsi, želim vam plodno konferenco in se vam še enkrat zahvaljujem za ves strokovno vodstveni doprinos v slovenskem vzgojno-izobraževalnem prostoru sedanjosti in prihodnosti. Štejejo dejstva! To, da ste skupaj z vašimi zaposlenimi vaše znanje primerljivo uspešno predajali učencem tudi v času epidemije koronavirusa, da so uspešno napredovali, se vpisali v srednje šole, na fakultete – to šteje! Posebna zahvala velja tudi Zavodu RS za šolstvo za že sedmo izvedbo osrednjega državnega tradicionalnega strokovnega srečanja, že drugič zapored v zahtevnih razmerah. Zahvala in čestitke vam in NIJZ za svežo, pomembno dopolnjeno izdajo publikacije z modeli izvajanja vzgojno-izobraževalnega procesa v novem covid šolskem letu 2021/22, ki ste jo s številnimi sodelavci pripravljali celo poletje, ob stalno spreminjajočih se in novo pojavnih epidemičnih razmerah. Spoštovani vsi, zaposleni na Ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport ter Zavodu RS za šolstvo smo tukaj za vas, za oporo in podporo vaši strokovni in vodstveni integriteti, za znanje naših otrok – za vse pod enakimi pogoji, z dejstvi, dejanji in dostojanstvom!