Mladi up v svet poslal žganje z zgodbo

Podjetni dijak slovenske gimnazije v Celovcu Luka Podlipnik. Zbirko avtohtonega žganja povezal v produkt Spirits of Slovenia.
Fotografija: Dijak Luka Podlipnik je že podjetnik. Foto: Dejan Javornik
Odpri galerijo
Dijak Luka Podlipnik je že podjetnik. Foto: Dejan Javornik

Luka Podlipnik iz Rateč je dijak zadnjega letnika Zvezne gimnazije in zvezne realne gimnazije za Slovence v Celovcu. A čeprav je star šele 18 let, mu je uspelo že toliko kot marsikomu ne v vsem življenju. Že s šestnajstimi leti je izdal svojo prvo knjigo Dragoceni zaklad, ki je med drugim trijezična in ilustrirana pod njegovim okriljem, poleg tega zmaguje na govorniških natečajih, piše eseje in poezijo, je aktiven pri organizacijah koroških Slovencev in povezovanju regije Alpe-Jadran, v svojem blogu pa razmišlja o aktualnih dogodkih, lokalni in svetovni politiki ter literarnih umetnikih. A Luka ni le odličen besedni umetnik, ima tudi podjetniški talent. S svojimi idejami sodeluje na mednarodnih razpisih in je leta 2018 prejel slovenski naziv mladi up, lani pa je bil sprejet v fundacijo za ustvarjalne mlade Ustvarjalnik. Njegov zadnji uspeh je produkt Spirits of Slovenia, zbirka slovenskega avtohtonega žganja, ki jo je povezal s slovenskimi miti in legendami.

Pravi, da ne gre za alkohol, ampak za okuse Slovenije. FOTO: osebni arhiv
Pravi, da ne gre za alkohol, ampak za okuse Slovenije. FOTO: osebni arhiv


Brez stresa do mature


Ko smo se z njim pogovarjali po telefonu, nam je dobre volje povedal, da se ravno pripravlja na maturo. V primerjavi s slovenskim šolskim sistemom, ki je mnoge letošnje maturante spravil v veliko stisko, so v Avstriji, kjer je Lukova gimnazija, veliko bolj razumevajoči. »Vlada se je namreč odločila, da ustna matura odpade, pisno pa opravljamo iz treh glavnih predmetov. Poleg tega so za vpis na univerzo predvideni sprejemni izpiti, kjer morajo dijaki in dijakinje pokazati strokovno znanje glede na smer študija, v katerega se vpisujejo. V tem je glavna razlika, saj lahko vsak dijak razvije svoje potenciale in se usmeri v to, kar mu leži. V slovenskih gimnazijah si lahko že z eno slabšo oceno zapreš vrata na fakulteto, kamor bi se rad vpisal, čeprav je to na primer ocena pri matematiki, ti pa se vpisuješ na filozofsko fakulteto.

Za svojo ustvarjalnost je od predsednika Boruta Pahorja prejel posebno priznanje. FOTO: osebni arhiv
Za svojo ustvarjalnost je od predsednika Boruta Pahorja prejel posebno priznanje. FOTO: osebni arhiv


V Avstriji je sistem drugačen. Profesorji te spodbujajo in ti dajo vso potrebno energijo, podporo in znanje za rast tvojega potenciala,« odločno pripoveduje bodoči študent digitalnega menedžmenta na univerzi v Beljaku. »Umetna inteligenca, informacijska tehnologija, podjetništvo, vse to so kompetence naše prihodnosti, ki me zelo zanimajo,« razloži, zakaj se bo vpisal na to smer študija, in prizna, da je kot osnovnošolec hotel postati zdravnik s specializacijo v športu, saj je treniral tek na smučeh, a se je potem preusmeril v umetnost in podjetništvo.


Vsako žganje s svojo zgodbo


In kako je potem prišel na idejo za produkt Spirits of Slovenia, ki ga sestavljajo avtohtono žganje, zgodbe slovenskih mitov in legend? Razloži, da je kot dijak veliko potoval po svetu in je lani, ko je bil v Španiji, kjer je tudi delal kot vodja bara v enem izmed največjih nočnih klubov na Majorki, hotel staršem prinesti spominek v obliki najboljših za Španijo značilnih vin. »Problem je nastal, da na trgu tisočerih produktov nisem našel takšnega, s katerim bi lahko starši spoznali celotno gastronomsko in kulturno dediščino Španije. Ker ga nisem našel, sem pomislil, da tudi v domovini nimamo nič podobnega,« opisuje nastanek ideje.

Zanj se zanimajo tudi mediji iz Avstrije. FOTO: osebni arhiv
Zanj se zanimajo tudi mediji iz Avstrije. FOTO: osebni arhiv
Ideja je zelo hitro prerasla že kar v končen produkt, saj je mladi podjetnik pred izbruhom koronavirusa že zbiral naročila in je bilo vse skupaj tik pred prodajo. »Ko je ideja že začela dobivati jasne temelje, je organizacija Ustvarjalnik ravno izdala razpis za podjetniško fundacijo za ustvarjalne mlade. S pomočjo Ustvarjalnika, mentorja Josha Rocchia in sponzorja Mali junaki je produkt kmalu postal realnost. Mislim, da ne gre le za navadno žganje, ampak je to žganje z zgodbo, povezano z našimi miti in legendami, z našo skupno zgodovino. Ves produkt je plod sodelovanja in povezovanja različnih ponudnikov iz vse Slovenije,« opisuje Luka.

Poudari, da nikakor ne bi želel spodbujati pretiranega pitja alkohola. »Že večkrat sem delal v turizmu in gostinstvu, do alkohola imam drugačen odnos kot marsikdo drug. Gre za okušanje, in ne za napijanje. Žganje, zbrano v Spirits of Slovenia, ima okus po Sloveniji in je namenjeno okušanju, zato je tudi v stekleničkah. Močno upam in si želim, da iz njih govorijo zgodbe o naši lepi deželi in naši zgodovini, ne zgolj alkohol,« je še povedal.

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije