DOVOLJ IMAJO
Na proteste jih je popeljala 94-letna Gertruda (FOTO)
Občani Tišine bodo promet ustavljali tudi med prazniki. Zahtevajo takojšnjo rekonstrukcijo dveh najslabših cest v državi.
Odpri galerijo
Prebivalci Tišine in še nekaterih pomurskih občin so obupali nad odgovornimi v državnem vrhu. Potem ko so na avstrijski strani brez omahovanja prepovedali vožnjo težkih tovornih vozil, ki so ogrožala življenje ljudi in uničevala premoženja, jim je po desetletju poslušanja obljub prekipelo.
Na pobudo Civilne iniciative za obnovo in ureditev državnih cest Gederovci–Murska Sobota in Petanjci–Krajna (CI) se je dobra stotnija občanov z najstarejšo udeleženko, 94-letno Gertrudo Pintarič na čelu, zbrala na protestu. Za eno uro so ustavili promet v krožišču v Gederovcih, tako da so bile zaprte smeri proti Avstriji, Murski Soboti, Goričkem in Tišini oziroma osrednji Sloveniji. Od države nemudoma zahtevajo, naj uresniči obljube in načrte ter močno dotrajano in nevarno cesto takoj obnovi. Kot pravijo, to nista najslabši cesti le v Pomurju, ampak v vsej Sloveniji.
»Ob teh cestah je nemogoče živeti. Povezava Murska Sobota–Gederovci velja za cesto smrti, po podatkih policije pa je cesta Sodišinci–Murski Petrovci najslabša v Pomurju. Vsak malce večji kmetijski stroj ustavi promet, bankine so neutrjene, v zadnjih treh letih nihče ni mignil s prstom, da bi se kaj spremenilo. Zaman so vsa naša opozorila in prošnje,« je razburjen predsednik CI Franc Gibičar.
»Ljudje obljubam iz Ljubljane preprosto ne verjamejo več. Plačujejo davke, ne nazadnje pa se prav zdaj govori, da imamo sprejeta dva rekordna proračuna, da je v državi denarja kot blata, če se lahko tako izrazim, za ti dve cesti je pa zmanjkalo.«
Na pobudo Civilne iniciative za obnovo in ureditev državnih cest Gederovci–Murska Sobota in Petanjci–Krajna (CI) se je dobra stotnija občanov z najstarejšo udeleženko, 94-letno Gertrudo Pintarič na čelu, zbrala na protestu. Za eno uro so ustavili promet v krožišču v Gederovcih, tako da so bile zaprte smeri proti Avstriji, Murski Soboti, Goričkem in Tišini oziroma osrednji Sloveniji. Od države nemudoma zahtevajo, naj uresniči obljube in načrte ter močno dotrajano in nevarno cesto takoj obnovi. Kot pravijo, to nista najslabši cesti le v Pomurju, ampak v vsej Sloveniji.
Prestavili obljubljeno prenovo
Ogorčeni protestniki ne bodo kmalu odnehali, proteste bodo stopnjevali tudi med prazniki. Pred dvema letoma je namreč država zagotovila, da se bo leta 2018 začela obnova ceste med Mursko Soboto in Gederovci, cesta Petanjci–Krajna pa naj bi jo dočakala v letu 2022. Toda to se ni zgodilo, država je prenovi znova prestavila, prvo za dve leti, drugo za od štiri do pet.
»Ob teh cestah je nemogoče živeti. Povezava Murska Sobota–Gederovci velja za cesto smrti, po podatkih policije pa je cesta Sodišinci–Murski Petrovci najslabša v Pomurju. Vsak malce večji kmetijski stroj ustavi promet, bankine so neutrjene, v zadnjih treh letih nihče ni mignil s prstom, da bi se kaj spremenilo. Zaman so vsa naša opozorila in prošnje,« je razburjen predsednik CI Franc Gibičar.
Vedno več tovornjakovPromet, zlasti tovorni, se je skozi vasi na zahodu Goričkega tik ob avstrijski meji v zadnjem času močno povečal, zato so tranzitni promet na svoji strani in posledično čez mejni prehod Kuzma nedavno prepovedali Avstrijci. Z ukrepom se je sicer zmanjšal tovorni promet v občinah Rogašovci in Cankova, v občini Tišina pa tovornjaki še vedno vozijo. Najbolj so ogroženi in prizadeti prebivalci naselij Murski Petrovci, Sodišinci, Gederovci, Krajna, Vanča vas - Borejci in Rankovci.
Župan jih podpira
»Občanke in občani so naveličani obljub države, tovornega prometa je vse več, infrastruktura pa povsem neprimerna. Ni pločnikov niti kolesarske steze. V občini imamo bistveno bolje vzdrževane poljske in gozdne poti, kot sta ti državni cesti. To je ena najbolj obremenjenih cest v državi, smo daleč od oči in daleč od srca. Ko so ljudje izvedeli, da je država prelomila obljubo, so se organizirali. Politiki pridejo v manjše kraje pred volitvami, ko je treba obljube izpolniti, pa se na podeželje pozabi,« je dejal župan občine Tišina Franc Horvat.
»Ljudje obljubam iz Ljubljane preprosto ne verjamejo več. Plačujejo davke, ne nazadnje pa se prav zdaj govori, da imamo sprejeta dva rekordna proračuna, da je v državi denarja kot blata, če se lahko tako izrazim, za ti dve cesti je pa zmanjkalo.«
Preštevajo mrtve
Na cesti med Gederovci in Mursko Soboto je od leta 2000 umrlo devet ljudi, 16 je bilo huje ranjenih. Po podatkih CI se po njej pelje od 5500 do 6000 vozil na dan. Protestniki se ob tem seveda sprašujejo, zakaj vsak dan živijo v strahu, ali se bodo iz službe po tej katastrofalni cesti sploh vrnili živi in koliko jih bo moralo še umreti, preden se bo država vendarle zganila. Bojijo se predvsem za svoje otroke. Verjeli so ministrici Alenki Bratušek, a jih je tudi ona pustila na cedilu, saj so ji pred sedmimi tedni poslali prošnjo za sestanek, odgovora ni.Na protestu so se domačini, opremljeni z napisi Daleč od Ljubljane, daleč od srca, Ne ovinkarite več s to cesto, Tudi naši otroci si zaslužijo varno pot v šolo, Luknje v cestah, luknje v vaših obljubah, sprehajali po prehodih za pešce v krožišču. Po besedah Gibičarja bodo šli do konca, saj je le vprašanje časa, kdaj bodo spet šteli mrtve. Zahtevajo, da država v celoti plača obnovo, uredi pločnike in kolesarske steze, saj gre za državni cesti. »Na nekaterih odsekih je srečanje avtomobila s tovornjakom nemogoče, to je tako rekoč cesta za enosmerni prevoz, ljudje pa v strahu hodijo po jarkih. Obljubili so nam obnovo cest, ki so uničene zaradi države, saj jih je ta iz občinskih spremenila v državne, zanje pa ne skrbi,« je povedal Gibičar in napovedal, da bodo na odgovore ministrstva za infrastrukturo čakali do konca januarja. Če jih ne bodo prejeli oziroma če bodo s prejetimi nezadovoljni, bo naslednji protest trajal dlje.
20 milijonov za 10 kilometrovPopravilo desetih kilometrov, kolikor sta dolga oba odseka, naj bi sicer stalo okoli 20 milijonov. »Ne moremo zagotoviti varne poti otrokom, kolesarjem in pešcem, prenova je nujno potrebna in hvala bogu, da še ni bilo kakšne hujše tragedije,« je dejal župan Franc Horvat in nadaljeval: »Rekonstrukcija je za občino občutno prevelik zalogaj. Pravkar končujemo investicijo za cesto Murska Sobota–Tropovci, šlo je za 3,5 milijona evrov, občina je sofinancirala s 700.000 evri, kar znese okoli 20 odstotkov. V primeru sofinanciranja rekonstrukcije obeh problematičnih cest bi to pomenilo 4 milijone evrov, česar pa mi nikakor ne moremo zagotoviti.«