AVTOCESTNA POLICIJA
Na slovenskih avtocestah kmalu novost, ki bo razveselila mnoge
Na slovenskih avtocestah naj bi z janurjem 2021 stopilo v veljavo novo pravilo za tovornjake, ki bi moralo močno razveseliti druge voznike.
Odpri galerijo
Prepoved prehitevanja tovornjakov je verjetno nekaj, kar si želi večina voznikov osebnih in kombiniranih vozil na slovenskih avtocestah. »Tovornjaki na avtocesti. Spomnimo se, mnogokrat se nam zgodi, ko kar naenkrat pridejo na levi pas, začnemo zavirati, takoj se nabere kolona vozil in nastane gneča. Tega od zdaj naprej ne bo več,« pravi minister za infrasturkturo Jernej Vrtovec, s čigar ministrstva priha ta predllog predpisa.
V oddaji 24ur zvečer je poudaril, da gre za pravilo, ki je v tujini že v veljavi, pri nas pa bo končno tudi. Predpis bo določal, da tovornjaki na avtocesti med Šentiljem in Koprom ne smejo prehitevati v dnevnem času, ampak vozijo zgolj po desnem pasu. Kot je dodal Vrtovec, gre za ukrep za povečanje prometne varnosti in pretočnosti na slovenskih avtocestah.
Tovrstvo pravilo pa bo stopilo v veljavo v začetku leta 2021. Ob tem si prizadevajo tudi za avtocestno policijo, ki bi nadzirala spoštovanje tovornjakarjev. »Dars in ministrstvo za notranje zadeve se o tem pogovarjata. Tako bomo lahko lažje nadzirali tovrstne kršitelje tega predpisa. Že zdaj veljajo določena pravila za tovornjake, a se velikokrat tega ne držijo,« je poudaril minister.
S tem se strinjajo tudi slovenski avtoprevozniki. V sekciji za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije (OZS) pozdravljajo napovedano prepoved prehitevanja tovornjakov med Šentiljem in Koprom. Po besedah predsednika sekcije Petra Piška je ukrep s prometnega, okoljskega in varnostnega vidika moder in je tudi usklajen s sekcijo. Prav tako podpirajo idejo o avtocestni policiji. Po njegovih besedah so težava predvsem tuji prevozniki. »Tudi ko je treba narediti varnostni pas na avtocesti, ga vedno blokirajo tuji prevozniki, predvsem Romuni, Madžari in Poljaki. Jaz se vozim iz Celja vsak drug dan v Ljubljano, pa se mi včasih zgodi, da lahko tovornjak prehitim šele pri Lukovici,« je ponazoril.
Povezava Šentilj-Koper je ena najbolj obremenjenih, nanjo odpade 80 odstotkov tranzita v Sloveniji.
Podnevi le po desni
V oddaji 24ur zvečer je poudaril, da gre za pravilo, ki je v tujini že v veljavi, pri nas pa bo končno tudi. Predpis bo določal, da tovornjaki na avtocesti med Šentiljem in Koprom ne smejo prehitevati v dnevnem času, ampak vozijo zgolj po desnem pasu. Kot je dodal Vrtovec, gre za ukrep za povečanje prometne varnosti in pretočnosti na slovenskih avtocestah. Prepoved prehitevanja čez dan bo veljala za tovornjake, težje od 7,5 tone.
Tovrstvo pravilo pa bo stopilo v veljavo v začetku leta 2021. Ob tem si prizadevajo tudi za avtocestno policijo, ki bi nadzirala spoštovanje tovornjakarjev. »Dars in ministrstvo za notranje zadeve se o tem pogovarjata. Tako bomo lahko lažje nadzirali tovrstne kršitelje tega predpisa. Že zdaj veljajo določena pravila za tovornjake, a se velikokrat tega ne držijo,« je poudaril minister.
Tuji tovornjaki največja težava
S tem se strinjajo tudi slovenski avtoprevozniki. V sekciji za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije (OZS) pozdravljajo napovedano prepoved prehitevanja tovornjakov med Šentiljem in Koprom. Po besedah predsednika sekcije Petra Piška je ukrep s prometnega, okoljskega in varnostnega vidika moder in je tudi usklajen s sekcijo. Prav tako podpirajo idejo o avtocestni policiji. Po njegovih besedah so težava predvsem tuji prevozniki. »Tudi ko je treba narediti varnostni pas na avtocesti, ga vedno blokirajo tuji prevozniki, predvsem Romuni, Madžari in Poljaki. Jaz se vozim iz Celja vsak drug dan v Ljubljano, pa se mi včasih zgodi, da lahko tovornjak prehitim šele pri Lukovici,« je ponazoril.Povezava Šentilj-Koper je ena najbolj obremenjenih, nanjo odpade 80 odstotkov tranzita v Sloveniji.