Na vlak ali avtobus: razkužilo, maska in fizične pregrade. Oglasil se je sindikat
Minister pravi, da še nismo prišli do točke, da bi javni promet potekal v taki obliki, kot je pred koronavirusom.
Odpri galerijo
Prihodnji teden bo v Sloveniji znova zaživel javni potniški promet. A čeprav je ministrstvo že napovedalo, kako naj bi potekalo vse skupaj, ni povsem jasno, kako bo v praksi 11. maja videti ponovni zagon. »Nismo še v fazi, da bi lahko javni prevoz izvajali na enak način kot v času pred koronavirusom. Izvajalci morajo upoštevati navodila zdravstvene stroke,« je povedal infrastrukturni minister Jernej Vrtovec.
Za zaščito voznikov so predvidene fizične pregrade, ki jih bodo varovale pred morebitno okužbo. V prehodnem obdobju bodo potniki vstopali v vozilo samo pri zadnjih vratih avtobusa, da ne bo prišlo do stika med voznikom in potniki. Napovedal je, da mora biti med potniki razdalja vsaj meter in pol, potniki pa morajo uporabljati zaščitne maske. Vozila je treba po vsaki vožnji (na koncu proge) po izstopu vseh potnikov prezračiti in nato še temeljito razkužiti. Napovedal je, da dokler niso nameščene fizične pregrade, prodaja vstopnic na avtobusu ne sme potekati. »Ob vstopnih oziroma izstopnih vratih avtobusa in vlaka mora biti nameščeno razkužilo za roke za potnike. Potniki si morajo pred vstopom obvezno razkužiti roke,« je pojasnil.
Kakšen bo protokol in kdaj se bo sprostil mednarodni potniški promet, še ni točno določeno. Prav tako še ni znano, kdaj bo sproščen potniški letalski promet.Vrtovec je omenjal junij, a pravi, da še ni nič določeno.
Kot so danes sporočili iz sindikata, so ukrepi za zagotavljanje varnega in zdravega delovnega okolja korak v pravo smer, a mora infrastrukturno ministrstvo poskrbeti, da se bodo predpisani ukrepi izvajali. Ukrepi, kot so varnostna razdalja dveh metrov ob vstopu v vozilo, uporaba razkužila in obraznih zaščitnih mask ter čiščenje vozila ne sme pasti izključno na pleča voznikov, pozivajo. V sindikatu so kritični do dejstva, »da se ravno na področju varnosti in zdravja delavcev pri delodajalcih vse prevečkrat varčuje ter da se pri izvajanju gospodarske javne službe v cestnem potniškem prometu, z izjemo podjetij Ljubljanskega potniškega prometa (LPP) in mariborskega Marproma, prepogosto zasleduje le cilj plemenitenja vloženega kapitala«.
V sindikatu pričakujejo, da se bo s sproščanjem začasne prepovedi javnega prometa v Sloveniji po zgledu trgovin, lekarn, zdravstvenih domov in bolnišnic voznikom omogočilo opravljanje le njihovega dela – vožnje in da bo za varnost in čiščenje poskrbljeno z ustreznimi zunanjimi službami, ki bodo lahko zagotovile kakovostno izvajanje varnega in zdravega okolja.
»Prav tako pričakujemo, da se bo voznika brezpogojno ločilo od uporabnikov ter se mu zagotovilo varno in zdravo delovno okolje,« so jasni v sindikatu.
Za zaščito voznikov so predvidene fizične pregrade, ki jih bodo varovale pred morebitno okužbo. V prehodnem obdobju bodo potniki vstopali v vozilo samo pri zadnjih vratih avtobusa, da ne bo prišlo do stika med voznikom in potniki. Napovedal je, da mora biti med potniki razdalja vsaj meter in pol, potniki pa morajo uporabljati zaščitne maske. Vozila je treba po vsaki vožnji (na koncu proge) po izstopu vseh potnikov prezračiti in nato še temeljito razkužiti. Napovedal je, da dokler niso nameščene fizične pregrade, prodaja vstopnic na avtobusu ne sme potekati. »Ob vstopnih oziroma izstopnih vratih avtobusa in vlaka mora biti nameščeno razkužilo za roke za potnike. Potniki si morajo pred vstopom obvezno razkužiti roke,« je pojasnil.
Kakšen bo protokol in kdaj se bo sprostil mednarodni potniški promet, še ni točno določeno. Prav tako še ni znano, kdaj bo sproščen potniški letalski promet.Vrtovec je omenjal junij, a pravi, da še ni nič določeno.
Vozniki avtobusov pozivajo, naj breme izvajanja ukrepov ne pade na njihova pleča
Sindikat voznikov avtobusov Slovenije medtem pozdravlja sprostitev javnega potniškega prometa, napovedano za ponedeljek, a hkrati opozarja, da mora infrastrukturno ministrstvo poskrbeti za izvajanje predpisanih ukrepov. Po njihovih navedbah bi bilo izjemno neokusno, neodgovorno in nevarno, da bi breme padlo izključno na pleča voznikov.Kot so danes sporočili iz sindikata, so ukrepi za zagotavljanje varnega in zdravega delovnega okolja korak v pravo smer, a mora infrastrukturno ministrstvo poskrbeti, da se bodo predpisani ukrepi izvajali. Ukrepi, kot so varnostna razdalja dveh metrov ob vstopu v vozilo, uporaba razkužila in obraznih zaščitnih mask ter čiščenje vozila ne sme pasti izključno na pleča voznikov, pozivajo. V sindikatu so kritični do dejstva, »da se ravno na področju varnosti in zdravja delavcev pri delodajalcih vse prevečkrat varčuje ter da se pri izvajanju gospodarske javne službe v cestnem potniškem prometu, z izjemo podjetij Ljubljanskega potniškega prometa (LPP) in mariborskega Marproma, prepogosto zasleduje le cilj plemenitenja vloženega kapitala«.
V sindikatu pričakujejo, da se bo s sproščanjem začasne prepovedi javnega prometa v Sloveniji po zgledu trgovin, lekarn, zdravstvenih domov in bolnišnic voznikom omogočilo opravljanje le njihovega dela – vožnje in da bo za varnost in čiščenje poskrbljeno z ustreznimi zunanjimi službami, ki bodo lahko zagotovile kakovostno izvajanje varnega in zdravega okolja.
»Prav tako pričakujemo, da se bo voznika brezpogojno ločilo od uporabnikov ter se mu zagotovilo varno in zdravo delovno okolje,« so jasni v sindikatu.
Predstavitvene informacije
Komentarji:
17:15
Božične igre za otroke