SPREMEMBA

Namesto v Ljubljano odleteli v Prištino!

Nova katastrofalna dogodivščina Adrie Airways v nedeljo. O spremenjenem času poleta niso obvestili potnikov.
Fotografija: Iz Sarajeva do Ljubljane prek Prištine ali Kdo tam poje FOTO: Leon Vidic
Odpri galerijo
Iz Sarajeva do Ljubljane prek Prištine ali Kdo tam poje FOTO: Leon Vidic

LJUBLJANA – Minuli konec tedna si je Adria Airways (AA), nekoč slovenski letalski prevoznik, danes pa last nemške firme, zabila še en avtogol, če že ne žeblja v lastno krsto. Nekdanji slovenski ponos je ob prazniku dela omenil tudi premier Marjan Šarec.
Jamnik je opisu poti priložil fotografije sendviča.<br />
FOTO: Facebook
Jamnik je opisu poti priložil fotografije sendviča.
FOTO: Facebook

»Danes se sprašujem, koliko časa bo še letela naša Adria,« je dejal, germanski lastniki pa so potarnali, da obsojajo »nenehno negativno poročanje o družbi in njenem poslovanju«, da so zaskrbljeni zaradi »izjemno škodljivih navedb v medijih,« saj da se vsak dan »trudijo ne samo za obstoj slovenskega prevoznika, ampak tudi za njegov stabilni razvoj«.


Razvoj, ki je očitno podoben filmski uspešnici Kdo tam poje (Ko to tamo peva) – vsaj tako se je počutila ena od potnic na poletu iz Sarajeva proti Ljubljani z vmesnim postankom v Prištini na Kosovu.
 

Borni sendviči


V bosansko-hercegovski prestolnici Sarajevo je bila večja skupina Slovenk in Slovencev, ki so imeli povratni polet za Ljubljano ob treh popoldne. »Ko smo prišli na letališče, so nam na okencu povedali, da bomo odleteli eno uro prej, kot je bilo načrtovano. O tem niso obvestili nikogar izmed nas, zato smo se na letališču panično klicali in iskali, saj nas je bilo strah, da bo kdo zamudil,« pripoveduje ena izmed potnic.


Njen sopotnik Gregor Jamnik, direktor ljubljanskega hotela Slon, pa pojasni, da je bil to šele začetek neverjetnega niza dogodkov. »K sreči smo prišli dve uri prej in komajda ujeli polet. Ko smo oddali prtljago, so nam še povedali, da sedežni red ne velja. Lahko si predstavljate, kako so se potniki grebli za sedeže.«
Gregor Jamnik, direktor hotela Slon, je nemogoče potovanje opisal za naš časopis. FOTO: Jože Suhadolnik
Gregor Jamnik, direktor hotela Slon, je nemogoče potovanje opisal za naš časopis. FOTO: Jože Suhadolnik

Toda pravi šok je prišel, ko so čakali, da srebrna ptica odrine proti domu: »Ko so zaprli vrata in nismo več mogli izstopiti, so nam šele povedali, da letimo v Prištino!« je ogorčen Jamnik. Njegova sopotnica pojasni, da so si po vseh šokih pred poletom nekateri zaželeli pijačo iz brošure SkyShop (torej trgovina na nebu), ki pa je zgolj vzbujala skomine zmedenim potnikom: »Povedali so, da imajo samo vodo, alkoholnih pijač pa niti za plačilo ne.« Je pa treba poudariti, da so pri Adrii pokazali odmerek dobre volje – potniki so najprej dobili brezplačen kozarček vode in zavojček slanih prigrizkov, nato pa še sendvič.


Sendviči AA, ki jih ponujajo na svojih letalih, so pregovorno enkratno kulinarično doživetje, ki ga je Jamnik komentiral takole: »Podarili so nam sendvič, pa ga verjetno še brezdomec ne bi pojedel.« Potem ko so si lačni in žejni od daleč neprostovoljno ogledali prištinsko letališče Adema Jasharija, so čakali na letalu in trepetali, ali jih bo kdo začel presedati ali jih nemara celo poslal na avtobus od Prištine do Skopja ali Podgorice (kot se je že dogajalo), a so nato na Brnik prispeli uro pozneje, kot je bilo predvideno.
 

Cena visoka, storitev nizkocenovna


Jamnik pravi, da so bili sopotniki »užaljeni in ponižani, ker smo plačali premijsko ceno kot pri Lufthansi, storitev pa slabša od nizkocenovnega prevoznika«, in opozarja, da je to velika težava tudi za naš turizem oziroma ljudi, ki prihajajo k nam: »To je velik problem, ker je to nedopustno za naš turizem. Take storitve in izkušnje načenjajo ugled slovenskega turizma.« AA pa ima – že glede na lansko prakso – precej nenačrtovanih izdatkov zaradi svojega načina poslovanja.
Sendviči iz slovitega SkyShopa so predmet posmeha že dolga leta. FOTO: Roman Šipić
Sendviči iz slovitega SkyShopa so predmet posmeha že dolga leta. FOTO: Roman Šipić

»Za odškodnine potnikom smo morali plačati več sto tisoč evrov,« je oktobra lani v pogovoru za Novice razkril eden nemških direktorjev Holger Kowarsch. Že lani so imeli namreč potniki enake težave kot minuli vikend, le do Prištine pač (še) niso leteli.


Toda 58 let po ustanovitvi nas AA preseneča vedno znova; in vprašanje, ki si ga je zastavil premier, ne zveni kot floskula, ampak resen strah za zaposlene in tiste, ki potrebujejo letalski most v svet in nazaj. Pri tem je Šarčeva vlada novembra lani oddala AA naročilo za izvajanje letalskega prevoza do Bruslja za naslednjih 24 mesecev, vredno 4,474.910 evrov. Plačilo tega naročila iz javnega denarja bi se nemara lahko porabilo tudi za odškodnine državljanom, ki jih AA še uspe razočarati. 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije