Nihalka spet vozi na Veliko planino
Po prisilni zaustavitvi na začetku decembra so obnovljeno nihalko na novih nosilnih vrveh včeraj opoldne s prerezom traku slavnostno znova pognali.
Odpri galerijo
Našim obiskovalcem in ljubiteljem Velike planine sporočamo veselo novico, da smo pridobili obratovalno dovoljenje, tako da je nihalka od ponedeljka ponovno začela obratovati po voznem redu. Potem ko smo na začetku decembra 2019 zaustavili nihalko zaradi menjave nosilnih vrvi, sta nas čakala dva meseca trdega dela. Po obsežnih delih, predvsem pa po nakupu in menjavi obeh nosilnih vrvi je sledil tehnični pregled, potem pa smo morali pridobiti še obratovalno dovoljenje,« je povedal direktor družbe Velika planina Leon Keder.
Zakaj je bilo treba tako na hitro zamenjati vrvi, ki so izjemnega pomena za varen prevoz potnikov z nihalko na Veliko planino? Lahko bi namreč podaljšali obratovalno dovoljenje. »Zakonodaja podaljšanje obratovalnega dovoljenja sicer dovoljuje, če na napravi v preteklih letih ni bilo izrednih dogodkov in je bila pregledana v skladu s prepisi, kar je nihalka zagotovo bila,« pravi Keder.
»Tako je bil 2. in 3. decembra lani opravljen izredni pregled, ker smo želeli pridobiti podaljšanje obratovanja, vendar je pregled pokazal določene varnostne nepravilnosti v nosilnih vrveh. Zaradi tega zavod za gradbeništvo ni podal pozitivnega mnenja, s katerim bi lahko podaljšali obratovalno dovoljenje nihalke. Naj poudarim, da noben preglednik ali strokovni delavec družbe ni pričakoval, da bodo nosilne vrvi v takšnem stanju, saj so bile periodično pregledovane v skladu s predpisi. V teh pregledih ni bilo nikakršnih napak na vrveh. Vzrok, zakaj so se poškodovale, bo možno odkriti šele, ko bodo na tleh in jih bomo dali v podrobni pregled. Obstaja možnost, da je vanje udarila strela.«
Oglasil se je tudi župan občine Kamnik Matej Slapar: »Potem ko je inšpektor na začetku decembra 2019 zaustavil nihalko, je bilo veliko različnih razprav in očitkov, namenjenih direktorju in tudi meni. Dejstvo je, da je bilo jasno, da bo po 20 letih treba zamenjati nosilno vrv. Direktor je zatrjeval, da bo možno pridobiti podaljšano dovoljenje za pol leta, tako da bi vrv menjali marca in aprila 2020, torej v mrtvi sezoni. A odločitev inšpektorja je bila dokončna in gondola je bila do nadaljnjega ustavljena.
Sledili so usklajevanje in dobavljanje vrvi ter koordinacija na strani podjetja Velika planina. Tukaj gre pohvala zagnani ekipi podjetja pod vodstvom vodje obratovanja Andreja Potočnika, ki je vsak dan premikala meje. Namesto da bi delo v celoti opravili tuji dobavitelji oziroma tisti, ki bi drago računali, so se dela lotili sami domači mojstri in ga opravili z odliko. Tudi vreme je bilo na naši strani. Fantje, kapo dol!«
Ko jim bo narava namenila zadostno količino snega, bodo začeli tudi zimske aktivnosti. »Smučanje bo potekalo ob vikendih ter med šolskimi počitnicami, redni termini nočnega sankanja pa bodo ob petkih in sobotah. Prav tako bomo tudi letos urejali tekaške proge, njihova uporaba pa bo brezplačna. Odprli bomo otroški zimski park v neposredni bližini otroške vlečnice Jurček. Tudi vstop v tega bo brezplačen,« pravi Leon Keder.
Zakaj je bilo treba tako na hitro zamenjati vrvi, ki so izjemnega pomena za varen prevoz potnikov z nihalko na Veliko planino? Lahko bi namreč podaljšali obratovalno dovoljenje. »Zakonodaja podaljšanje obratovalnega dovoljenja sicer dovoljuje, če na napravi v preteklih letih ni bilo izrednih dogodkov in je bila pregledana v skladu s prepisi, kar je nihalka zagotovo bila,« pravi Keder.
»Tako je bil 2. in 3. decembra lani opravljen izredni pregled, ker smo želeli pridobiti podaljšanje obratovanja, vendar je pregled pokazal določene varnostne nepravilnosti v nosilnih vrveh. Zaradi tega zavod za gradbeništvo ni podal pozitivnega mnenja, s katerim bi lahko podaljšali obratovalno dovoljenje nihalke. Naj poudarim, da noben preglednik ali strokovni delavec družbe ni pričakoval, da bodo nosilne vrvi v takšnem stanju, saj so bile periodično pregledovane v skladu s predpisi. V teh pregledih ni bilo nikakršnih napak na vrveh. Vzrok, zakaj so se poškodovale, bo možno odkriti šele, ko bodo na tleh in jih bomo dali v podrobni pregled. Obstaja možnost, da je vanje udarila strela.«
Od ponedeljka do četrtka bo nihalka na Veliko planino vozila ob 9.00, 10.00, 12.00, 14.00 in 16.00, od petka do nedelje ter v času praznikov in šolskih počitnic pa od 9. do 17. ure vsako polno uro. Sedežnica bo obratovala od petka do nedelje ter v času praznikov in šolskih počitnic od 9.30 do 16.15.
Oglasil se je tudi župan občine Kamnik Matej Slapar: »Potem ko je inšpektor na začetku decembra 2019 zaustavil nihalko, je bilo veliko različnih razprav in očitkov, namenjenih direktorju in tudi meni. Dejstvo je, da je bilo jasno, da bo po 20 letih treba zamenjati nosilno vrv. Direktor je zatrjeval, da bo možno pridobiti podaljšano dovoljenje za pol leta, tako da bi vrv menjali marca in aprila 2020, torej v mrtvi sezoni. A odločitev inšpektorja je bila dokončna in gondola je bila do nadaljnjega ustavljena.
Sledili so usklajevanje in dobavljanje vrvi ter koordinacija na strani podjetja Velika planina. Tukaj gre pohvala zagnani ekipi podjetja pod vodstvom vodje obratovanja Andreja Potočnika, ki je vsak dan premikala meje. Namesto da bi delo v celoti opravili tuji dobavitelji oziroma tisti, ki bi drago računali, so se dela lotili sami domači mojstri in ga opravili z odliko. Tudi vreme je bilo na naši strani. Fantje, kapo dol!«
Obstaja možnost, da je v vrvi udarila strela.
Ko jim bo narava namenila zadostno količino snega, bodo začeli tudi zimske aktivnosti. »Smučanje bo potekalo ob vikendih ter med šolskimi počitnicami, redni termini nočnega sankanja pa bodo ob petkih in sobotah. Prav tako bomo tudi letos urejali tekaške proge, njihova uporaba pa bo brezplačna. Odprli bomo otroški zimski park v neposredni bližini otroške vlečnice Jurček. Tudi vstop v tega bo brezplačen,« pravi Leon Keder.