50 LET

Ob teh prizorih boste ostali brez besed: tako so se pred 50 leti vozili po prvi slovenski avtocesti (FOTO)

Mnogi so se iz Ljubljane v Postojno peljali kar tako, ne da bi imeli tam kakšne opravke.
Fotografija: Gradbena dela na viaduktu Ravbarkomanda, jesen 1972. FOTO: Marjan Ciglič
Odpri galerijo
Gradbena dela na viaduktu Ravbarkomanda, jesen 1972. FOTO: Marjan Ciglič

Na današnji dan pred natanko 50 leti smo dobili prvo slovensko avtocesto. Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji (Dars) je ob tej priložnosti pripravila videoprispevek, v katerem lahko vidimo, kako so gradili avtocesto. Prav tako so domačine vprašali, kako se spominjajo tistega dne in kaj vse je danes drugače.

Gradnja 32-kilometrskega odseka, ki je del primorskega kraka avtocestnega križa, se je začela 22. maja 1970 in je trajala dve in pol leta. To je bila prva štiripasovna avtocesta v tedanji Jugoslaviji. Na relaciji, ki je bila takrat s približno 8000 vozili na dan prometno najbolj obremenjena v državi, je skrajšala potovalne čase za skoraj pol ure, saj voznikom ni bilo več treba po ozki ovinkasti cesti med Planino in Postojno.

Danes v Sloveniji več kot 600 kilometrov avtocest in hitrih cest

Leta 1993 je bil ustanovljen Dars, ki je prevzel v upravljanje obstoječe hitre ceste in postal pristojen za gradnjo novih. Neprekinjeno avtocesto od Šentilja do Kopra je bila dokončana leta 2005. Leta 2008 so na to priključili odsek med Mariborom in Pincami na meji z Madžarsko. Pred dvema letoma so začeli graditi severni del t. i. tretje razvojne osi, ki bo povezal severni in jugovzhodni del Slovenije.

Zdaj je v Sloveniji nekaj več kot 600 kilometrov avtocest oziroma hitrih cest.

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije