Obisk gostiln po novem: tudi na stranišču jih ne spustite preblizu

Ukrepi se rahljajo, a življenje ne bo več tako, kot je bilo še pred nekaj meseci.
Fotografija: Gostincem svetujejo, da dajo med mize pregrade. FOTO: Marko Feist
Odpri galerijo
Gostincem svetujejo, da dajo med mize pregrade. FOTO: Marko Feist

Ob nadaljevanju sproščanja ukrepov za zajezitev novega koronavirusa, ko bodo v ponedeljek, 18. maja, lahko vrata odprle vse trgovine, gostinci bodo lahko stregli tudi v notranjih prostorih, odpirajo se nastanitvene kapacitete do 30 sob, turistične agencije, turistična vodenja, turistični prevozi, vodni športi, je Nacionalni inštitut za javno zdravje (NIJZ) pripravil priporočila za te dejavnosti.
 
Preberite tudi:
Telovadnice odpirajo vrata, vsi potrošniki izenačeni

Vsa priporočila si lahko preberete na koncu članka, tukaj pa je povzetek:
  • za gostince:

– iz ponudbe naj izločijo samopostrežni način ponudbe (solatni bari, košarice za kruh in plošče za več gostov);
– gostom naj onemogočijo, da bi si postregli s kozarci ali začimbami;
– onemogočijo naj dostop do otroških igral in revij;
– jedilni pribor naj bo postrežen na način, ki onemogoča nezaščiten stik (uporabijo lahko vrečke s priborom ali pa pribor zavijejo v papirnato servieto);
– razmislijo naj o namestitvi fizičnih pregrad med mizami;
– uredijo naj čakanje (z rezervacijami ali pa prostor primerno označijo s talnimi označbami);
– pozorni naj bodo na čiščenje pribora in posode (uporabljajo naj rokavice in vročo vodo ali pomivalni stoj, tekstil, ki ga uporabljajo, naj bo primeren za pranje na 60 stopinjah Celzija);
– uporabo namiznih prtov in blazin odsvetujejo;
– v sanitarijah morajo zagotoviti tekočo vodo, milo in papirnate brisače za enkratno uporabo, sušilniki za roke pa morajo biti izklopljeni: sanitarije bodo morali redno zračiti in čistiti;
– uvedejo naj brezstično naročanje hrane in pijače ter plačevanje.
  • za goste:

– ob prihodu naj si razkužijo roke in spoštujejo navodila gostinca;
– v notranjosti bodo morali uporabljati masko ali drugo zaščito, ki prekrije nos in usta, sneli jo bodo lahko šele za mizo;
– ob uporabi sanitarij bodo morali nositi masko, priporočajo primerno razdaljo do drugih tudi v sanitarijah.
  • za turistične in gostinske dejavnosti:

– tudi delovna oblačila naj bodo primerna za pranje na 60 stopinjah;
– delo na recepciji naj prilagodijo in ustrezno uredijo prostor za čakanje: gostom naj bo na voljo razkužilo, ponudijo pa naj tudi maske;
– zaposleni naj si po rokovanju z dokumenti roke razkužijo, za goste naj pripravijo ločena pisala in jih razkužijo po vsaki uporabi; 
– promocijske materiale naj ponudijo, ko gost po njih vpraša, in jih ne razstavljajo tako, da bi jih lahko izbirali gostje;
– v sobah z več posteljami bodo lahko nameščeni le gostje iz istega gospodinjstva, ki bodo morali to izkazati ob prijavi;
– tekstilne dekorativne elemente bodo morali odstraniti;
– prilagoditi bodo morali čiščenje in razkuževanje sob, te pa bodo morale biti tudi dobro prezračene: zaposlenim svetujejo, naj pri čiščenju sob uporabljajo zaščitne obleke ali predpasnike za enkratno menjavo, tako bi preprečili prenos okužbe prek oblačil osebja.

Pri NIJZ so sicer opozorili na osnovna priporočila za preprečevanje širjenja okužbe. Ključno je, da si zaposleni in stranke razkužujejo roke, upoštevajo zadostno medosebno razdaljo in higieno kašlja ter pogosto zračijo prostore. Priporočajo še, da naj dela samo zdravo osebje, brez simptomov akutne okužbe dihal.

Zaposleni in gostje morajo biti z ukrepi seznanjeni. Priporočila naj bodo nameščena na vidnih mestih, predvsem na vhodih v objekte. Izvajalec storitve naj tudi zagotavlja razkužilo. Stiki med osebjem in gosti naj bodo čim manjši.

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije