PODPORA V DRŽAVNEM ZBORU
Obljubljajo, da bo cena vinjete ostala enaka
Vinjeta bo veljala eno leto od nakupa.
Odpri galerijo
Državni zbor (DZ) je s 74 glasovi za in z nobenim proti sprejel novelo zakona o cestninjenju, ki prinaša pravno podlago za uvedbo elektronskih vinjet za osebna vozila, načrtovano z decembrom 2021. Pred sprejemom je bilo največ pomislekov zaradi bojazni, da bi v prihodnje morali cestnino plačevati po prevoženih kilometrih, in zlorab.
Novi sistem cestninjenja osebnih vozil bo deloval tako, da bodo kamere snemale registrske tablice, Darsovi nadzorni mehanizmi pa bodo bdeli nad tem, kdo je vinjeto plačal in kdo ne. Če jo je, se bodo podatki takoj izbrisali, če ne, bodo izbrisani ob koncu postopka.
Preberite tudi:
Nakup e-vinjete bo mogoč prek aplikacije, spleta ali na bencinskih servisih. Vinjeta bo veljala eno leto od nakupa in ne tako kot zdaj, ko velja do 31. januarja v letu, ki sledi tistemu, za katero velja. V uporabi bodo ostale sedanje kategorije vinjet, torej letna, polletna in tedenska za tri različne kategorije vozil nosilnosti do 3,5 tone.
Cena bo po zagotovilih ministrstva za infrastrukturo ostala enaka. Zdaj je za letno vinjeto za osebni avtomobil treba odšteti 110 evrov, za mesečno 30, za tedensko pa 15 evrov. Ob umiku vozila iz prometa bo mogoče povračilo dela denarja.
»Ljudje tudi ne bodo imeli vsakoletne folklore odstranjevanja nalepk z vetrobranskih stekel,« je rešitev pospremil minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec. Ministrstvo si v sodelovanju z Darsom prizadeva, da bi se vzpostavil sodoben sistem e-vinjete, ki bi bil za uporabnike čim bolj prijazen, obenem pa bi na učinkovit in sodoben način zagotavljal cestninjenje osebnih vozil, pa je v DZ v torek izpostavil državni sekretar na ministrstvu Blaž Košorok.
V LMŠ noveli niso nasprotovali, je pa niso podprli zato, ker po njihovem v njej manjkajo varnostni mehanizmi, ki bi preprečevali zlorabe. Prepričani so, da bo več kraj registrskih tablic in njihovih menjav med avtomobili. Proti pa so bili v Levici, saj se jim zdita problematična možnost prehoda na plačilo po prevoženih kilometrih in vidik zasebnosti, saj naj bi sistem omogočil novo množično zbiranje podatkov o prebivalcih.
Novi sistem cestninjenja osebnih vozil bo deloval tako, da bodo kamere snemale registrske tablice, Darsovi nadzorni mehanizmi pa bodo bdeli nad tem, kdo je vinjeto plačal in kdo ne. Če jo je, se bodo podatki takoj izbrisali, če ne, bodo izbrisani ob koncu postopka.
Preberite tudi:
Vinjeta še zadnjič? Takšne bodo v letu 2021
Nakup e-vinjete bo mogoč prek aplikacije, spleta ali na bencinskih servisih. Vinjeta bo veljala eno leto od nakupa in ne tako kot zdaj, ko velja do 31. januarja v letu, ki sledi tistemu, za katero velja. V uporabi bodo ostale sedanje kategorije vinjet, torej letna, polletna in tedenska za tri različne kategorije vozil nosilnosti do 3,5 tone.
Cena bo po zagotovilih ministrstva za infrastrukturo ostala enaka. Zdaj je za letno vinjeto za osebni avtomobil treba odšteti 110 evrov, za mesečno 30, za tedensko pa 15 evrov. Ob umiku vozila iz prometa bo mogoče povračilo dela denarja.
Konec drgnjnenja
Novi sistem e-vinjet, za katerega je Dars že objavil razpis in s katerim išče ponudnika za vzpostavitev in delovanje sistema, bo nadomestil sedanji sistem, ki je v veljavi od leta 2008. Tovorna vozila in avtobusi z največjo dovoljeno maso nad 3,5 tone imajo medtem od aprila 2018 svoj sistem elektronskega cestninjenja DarsGo.»Ljudje tudi ne bodo imeli vsakoletne folklore odstranjevanja nalepk z vetrobranskih stekel,« je rešitev pospremil minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec. Ministrstvo si v sodelovanju z Darsom prizadeva, da bi se vzpostavil sodoben sistem e-vinjete, ki bi bil za uporabnike čim bolj prijazen, obenem pa bi na učinkovit in sodoben način zagotavljal cestninjenje osebnih vozil, pa je v DZ v torek izpostavil državni sekretar na ministrstvu Blaž Košorok.
Proti le v Levici
Večina poslanskih skupin je rešitve za uvedbo e-vinjet za osebna vozila podprla. Ob tem so se pojavili pozivi, naj ministrstvo ne odstopa od načrtov, da bo cena vinjete ostala enaka in da bo plačevanje cestnine ostalo enako, torej da bo ostalo vezano na časovno obdobje in da ne bo v prihodnosti prešlo na plačevanje po prevoženih kilometrih, za kar obstajajo prizadevanja Evropske komisije.V LMŠ noveli niso nasprotovali, je pa niso podprli zato, ker po njihovem v njej manjkajo varnostni mehanizmi, ki bi preprečevali zlorabe. Prepričani so, da bo več kraj registrskih tablic in njihovih menjav med avtomobili. Proti pa so bili v Levici, saj se jim zdita problematična možnost prehoda na plačilo po prevoženih kilometrih in vidik zasebnosti, saj naj bi sistem omogočil novo množično zbiranje podatkov o prebivalcih.