Odpuščanja v Gorenju: največ jih bo brez službe ostalo v proizvodnji
Skupina je v prvem četrtletju poslovala z izgubo, ki so jo ustvarili večinoma marca, aprila ter maja, pa ta se bo še poglobila.
Odpri galerijo
Skupina Hisense Europe zaradi pandemije koronavirusa v prvem četrtletju beleži izgubo, ki se bo v drugem četrtletju še poglobila, zato so se odločili zmanjšati število zaposlenih v celotni skupini, tudi v Sloveniji, kjer bodo število zaposlenih tako v proizvodnem kot upravnem delu zmanjšali za približno 1.000.
Kot so danes sporočili iz Gorenja, je skupina Hisense Europe po prvih dveh obetavnih mesecih, ki sta bila boljša od primerljivih lanskih, zaradi epidemije koronavirusa že marca zaznala močan upad naročil gospodinjskih aparatov. Trend se nadaljuje tudi v aprilu, ko so naročila upadla kar za dve tretjini.
Skupina je tako v prvem četrtletju poslovala z izgubo, ki so jo ustvarili večinoma marca, aprila ter maja, in še ta se bo poglobila. »Za april in maj pričakujemo dodatno izgubo ter zaradi posledic pandemije koronavirusa in povsem spremenjenih okoliščin na trgih za več deset milijonov evrov slabši poslovni izid od prvotnih ocen za to obdobje, ki so predvidevale 1,1 milijona evrov dobička,« so zapisali.
V Gorenju se je tako zmanjšala tudi potreba po delavcih v proizvodnji in s proizvodnjo povezanih organizacijskih enotah. Čeprav se je družba Gorenje delno vključila v državne interventne ukrepe za zajezitev epidemije covida-19 in omilitev njenih posledic za državljane in gospodarstvo, to ne bo dovolj za premostitev velikega izpada prihodkov, ki močno vplivajo na negativni poslovni izid, pravijo v družbi. Stroški dela glede na bistveno zmanjšan obseg poslovanja namreč še vedno negativno vplivajo na poslovni izid.
Zaradi upada naročil se je zmanjšal tudi obseg storitev družbe Hisense Gorenje Europe, kamor sodi izvajanje prodajnih, marketinških, finančnih, računovodskih, kadrovskih in pravnih storitev za Gorenje, posredno pa tudi za skupino Hisense Gorenje v Evropi, družba pa do uveljavljanja pomoči države po interventnem zakonu ni upravičena, saj je začela poslovati šele letos.
Stroški dela za družbo kljub nezmožnosti poslovanja ostajajo nespremenjeni, zato bodo tudi v tej družbi zmanjšali število zaposlenih za približno 300, pri čemer bo zmanjšanje števila delavcev proporcionalno v vseh organizacijskih enotah. Zmanjševanje števila zaposlenih bo prav tako potekalo po vseh prodajno poslovnih enotah Hisensa v Evropi.
Kot poudarjajo v Hisensu, si bodo ob zmanjševanju števila zaposlenih »vse družbe skupine Hisense Europe prizadevale čim bolj zmanjšati število odpovedi z uporabo mehkih metod zmanjševanja števila zaposlenih, kar vključuje tudi dezinvestiranje družb netemeljnih dejavnosti, prenos dejavnosti na zunanjega izvajalca (outsourcing), sporazumne odhode, upokojevanje itd.«.
Gorenje je od poletja 2018 v rokah kitajskega Hisensa, ki je Gorenje – to ima proizvodne enote v Sloveniji, v češki Mori in v srbskem Valjevu, razvojno-kompetenčne centre, hčerinska podjetja in prodajne enote po Evropi – integriral v skupino Hisense Europe. Ta združuje vse prodajne enote Hisense, Hisensovo tovarno televizorjev na Češkem in celotno Gorenje. Po zadnjih podatkih zaposluje 9.309 ljudi. V Sloveniji je zaposlenih 5.580 ljudi, na češkem 650, v Srbiji 1.643, v drugih državah skupaj pa 1.436.
Leto 2019 je skupina Gorenje po ocenah, ki jih je vodstvo podalo v začetku decembra – uradnih podatkov o poslovanju v 2019 še ni –, končala s približno 40 milijoni evrov izgube, za letos pa so ob koncu lanskega leta načrtovali 30 milijonov evrov dobička. Vodstvo Gorenje z Lanom Linom na čelu je sicer lani poudarjalo nujnost izboljšanja učinkovitosti, ki da je v primerjavi s tekmeci slaba.
Letos so v Gorenju začeli postopek reorganizacije proizvodnje, do sredine aprila naj bi v okviru tega z različnimi aktivnostmi število indirektnih proizvodnih delovnih mest zmanjšali za 176. Toda vmes se je zgodila epidemija koronavirusa, zaradi katere je moralo Gorenje tako kot številna druga podjetja zaustaviti proizvodnjo. Tovarne po vsej Evropi so zaprli 23. marca, delo pa je znova steklo v začetku prejšnjega tedna, a je v Gorenju na čakanju vseeno ostalo 430 ljudi.
Kot so danes sporočili iz Gorenja, je skupina Hisense Europe po prvih dveh obetavnih mesecih, ki sta bila boljša od primerljivih lanskih, zaradi epidemije koronavirusa že marca zaznala močan upad naročil gospodinjskih aparatov. Trend se nadaljuje tudi v aprilu, ko so naročila upadla kar za dve tretjini.
Skupina je tako v prvem četrtletju poslovala z izgubo, ki so jo ustvarili večinoma marca, aprila ter maja, in še ta se bo poglobila. »Za april in maj pričakujemo dodatno izgubo ter zaradi posledic pandemije koronavirusa in povsem spremenjenih okoliščin na trgih za več deset milijonov evrov slabši poslovni izid od prvotnih ocen za to obdobje, ki so predvidevale 1,1 milijona evrov dobička,« so zapisali.
Naročila manjša tudi za dve tretjini
Naročila v vseh tovarnah Hisense Gorenje v Velenju, v Srbiji in na Češkem so že do konca marca upadla za tretjino, naročila za april pa skoraj za dve tretjini. Tudi v maju in juniju se upad naročil giblje okrog 25 odstotkov, kar predstavlja četrtino manj naročil kot v istem obdobju lani.V Gorenju se je tako zmanjšala tudi potreba po delavcih v proizvodnji in s proizvodnjo povezanih organizacijskih enotah. Čeprav se je družba Gorenje delno vključila v državne interventne ukrepe za zajezitev epidemije covida-19 in omilitev njenih posledic za državljane in gospodarstvo, to ne bo dovolj za premostitev velikega izpada prihodkov, ki močno vplivajo na negativni poslovni izid, pravijo v družbi. Stroški dela glede na bistveno zmanjšan obseg poslovanja namreč še vedno negativno vplivajo na poslovni izid.
Največ odpovedi v proizvodnji
V Gorenju bodo zato morali začeti postopek odpovedi pogodb o zaposlitvi približno 700 delavcem, predvsem v proizvodnji. Zmanjšanje je sorazmerno tako na delovnih mestih, ki so neposredno tehnološko vključena v proizvodni proces (t.i . direktni delavci), kot tudi na delovnih mestih, ki zagotavljajo podporo proizvodnemu procesu (t. i. indirektni proizvodni delavci), pojasnjujejo v družbi.Zaradi upada naročil se je zmanjšal tudi obseg storitev družbe Hisense Gorenje Europe, kamor sodi izvajanje prodajnih, marketinških, finančnih, računovodskih, kadrovskih in pravnih storitev za Gorenje, posredno pa tudi za skupino Hisense Gorenje v Evropi, družba pa do uveljavljanja pomoči države po interventnem zakonu ni upravičena, saj je začela poslovati šele letos.
Stroški dela za družbo kljub nezmožnosti poslovanja ostajajo nespremenjeni, zato bodo tudi v tej družbi zmanjšali število zaposlenih za približno 300, pri čemer bo zmanjšanje števila delavcev proporcionalno v vseh organizacijskih enotah. Zmanjševanje števila zaposlenih bo prav tako potekalo po vseh prodajno poslovnih enotah Hisensa v Evropi.
Kot poudarjajo v Hisensu, si bodo ob zmanjševanju števila zaposlenih »vse družbe skupine Hisense Europe prizadevale čim bolj zmanjšati število odpovedi z uporabo mehkih metod zmanjševanja števila zaposlenih, kar vključuje tudi dezinvestiranje družb netemeljnih dejavnosti, prenos dejavnosti na zunanjega izvajalca (outsourcing), sporazumne odhode, upokojevanje itd.«.
Pospeševanje spletne prodaje
Dodali so, da se bodo v zahtevnih prihodnjih mesecih osredotočili na prizadevanja za povečanje prodaje, pospešek spletne prodaje in e-poslovanja ter druge operativne spremembe, ki so nujne za dolgoročno preživetje družbe in zagotavljanje delovnih mest v pričakovani globalni recesiji kot posledici globalne pandemije koronavirusa.Gorenje je od poletja 2018 v rokah kitajskega Hisensa, ki je Gorenje – to ima proizvodne enote v Sloveniji, v češki Mori in v srbskem Valjevu, razvojno-kompetenčne centre, hčerinska podjetja in prodajne enote po Evropi – integriral v skupino Hisense Europe. Ta združuje vse prodajne enote Hisense, Hisensovo tovarno televizorjev na Češkem in celotno Gorenje. Po zadnjih podatkih zaposluje 9.309 ljudi. V Sloveniji je zaposlenih 5.580 ljudi, na češkem 650, v Srbiji 1.643, v drugih državah skupaj pa 1.436.
Leto 2019 je skupina Gorenje po ocenah, ki jih je vodstvo podalo v začetku decembra – uradnih podatkov o poslovanju v 2019 še ni –, končala s približno 40 milijoni evrov izgube, za letos pa so ob koncu lanskega leta načrtovali 30 milijonov evrov dobička. Vodstvo Gorenje z Lanom Linom na čelu je sicer lani poudarjalo nujnost izboljšanja učinkovitosti, ki da je v primerjavi s tekmeci slaba.
Letos so v Gorenju začeli postopek reorganizacije proizvodnje, do sredine aprila naj bi v okviru tega z različnimi aktivnostmi število indirektnih proizvodnih delovnih mest zmanjšali za 176. Toda vmes se je zgodila epidemija koronavirusa, zaradi katere je moralo Gorenje tako kot številna druga podjetja zaustaviti proizvodnjo. Tovarne po vsej Evropi so zaprli 23. marca, delo pa je znova steklo v začetku prejšnjega tedna, a je v Gorenju na čakanju vseeno ostalo 430 ljudi.