PAZITE SE JIH!
Ogroženih je čedalje več vozil
Zmikavti so se spravili nad lastnike vozil z brezkontaktnimi ključi.
Odpri galerijo
LJUBLJANA – V evropskem prostoru so trenutno v ospredju tatvine vozil, pri katerih lastniki za odklepanje in zagon uporabljajo brezkontaktne ključe oziroma keyless sisteme. V tujini so se tatvine teh vozil pojavile pred dvema do tremi leti, konec lanskega leta pa smo jih zaznali tudi v Sloveniji. Sistem brezkontaktnih ključev je med znamkami in modeli vozil vedno bolj razširjen, zato je ogroženih vedno več vozil.
Sistem brezkontaktnih ključev deluje tako, da ima lastnik vozila lahko ključ v žepu. Ko vozilo zazna, da se je lastnik vozilu dovolj približal, se to pri odpiranju vrat samodejno odklene. Ko voznik odpre vrata in se v vozilo usede, lahko zažene motor le s pritiskom na gumb. Ključ in vozilo si medsebojno izmenjujeta podatke, kar storilci izkoriščajo za krajo. Pri tem morata biti zlikovca najmanj dva. Prvi s posebnim elektronskim pripomočkom najprej poišče oziroma zazna prisotnost brezkontaktnega ključa, npr. v plašču na obešalniku v lokalu, v plašču lastnika v trgovini, na omarici v predsobi hiše ali stanovanja itd. Z aktiviranjem te elektronske naprave nato podaljša signal ključa do drugega dela naprave, ki jo ima drugi storilec, ki je v neposredni bližini vozila. Vozilo si s pomočjo obeh delov elektronske naprave izmenja podatke s ključem, ki je sicer od vozila preveč oddaljen. Drugi vozilo najprej odklene, se vanj usede in zažene motor. V tem trenutku lahko prvi zapusti bližino brezkontaktnega ključa, drugi pa se odpelje. Paziti mora, da mu vozilo ne ugasne, saj ga ne bi mogel več zagnati.
Novembra lani so policisti v Ljubljani zgrabili tri Poljake, ki so na opisan način v Ljubljani ukradli BMW 530 in mercedes benz S350. Obe vozili so našli ter vrnili lastnikoma. Zoper Poljake pa je preiskovalni sodnik odredil pripor. Opravili so 3 hišne preiskave ter zasegli posamezne dele ukradenih vozil, avtomehanično orodje, komunikacijska sredstva ter tudi napravo, ki se uporablja za opisani način izvrševanja tatvin vozil.
Sistem brezkontaktnih ključev deluje tako, da ima lastnik vozila lahko ključ v žepu. Ko vozilo zazna, da se je lastnik vozilu dovolj približal, se to pri odpiranju vrat samodejno odklene. Ko voznik odpre vrata in se v vozilo usede, lahko zažene motor le s pritiskom na gumb. Ključ in vozilo si medsebojno izmenjujeta podatke, kar storilci izkoriščajo za krajo. Pri tem morata biti zlikovca najmanj dva. Prvi s posebnim elektronskim pripomočkom najprej poišče oziroma zazna prisotnost brezkontaktnega ključa, npr. v plašču na obešalniku v lokalu, v plašču lastnika v trgovini, na omarici v predsobi hiše ali stanovanja itd. Z aktiviranjem te elektronske naprave nato podaljša signal ključa do drugega dela naprave, ki jo ima drugi storilec, ki je v neposredni bližini vozila. Vozilo si s pomočjo obeh delov elektronske naprave izmenja podatke s ključem, ki je sicer od vozila preveč oddaljen. Drugi vozilo najprej odklene, se vanj usede in zažene motor. V tem trenutku lahko prvi zapusti bližino brezkontaktnega ključa, drugi pa se odpelje. Paziti mora, da mu vozilo ne ugasne, saj ga ne bi mogel več zagnati.
Novembra lani so policisti v Ljubljani zgrabili tri Poljake, ki so na opisan način v Ljubljani ukradli BMW 530 in mercedes benz S350. Obe vozili so našli ter vrnili lastnikoma. Zoper Poljake pa je preiskovalni sodnik odredil pripor. Opravili so 3 hišne preiskave ter zasegli posamezne dele ukradenih vozil, avtomehanično orodje, komunikacijska sredstva ter tudi napravo, ki se uporablja za opisani način izvrševanja tatvin vozil.