Podjetnik se jezi: ljubljanska občina se ne odziva, redarji pišejo kazni
Že več mesecev se trudijo, da bi dobili dovolilnice, a zaman.
Odpri galerijo
Souporaba vozil je v Ljubljani postala ena izmed najbolj priljubljenih oblik transporta. Ob zasedenih parkirnih mestih in velikih lastniških stroških, je souporaba vozil odlična transportna alternativa za mlado in staro. Kot pojasnjujejo na ljubljanski mestni občini, si prizadevajo za čim boljše pogoje za spodbujanje trajnostne mobilnosti in stremijo k čim večji uporabi sistema souporabe vozil. A medtem ko se zdi, da sistem souporabe vozil v podjetju Avant v Ljubljani deluje brez težav, imajo velike težave pri preboju na trg njihovi potencialni konkurenti.
V Ljubljani, pa tudi drugje po Sloveniji, ima primat na tem področju podjetje Avant s sistemom Avant2Go. V svoji floti ima že več kot 300 električnih vozil. A Avantova vozila niso edina, ki so v Ljubljani namenjena za souporabo. Na ljubljanskih ulicah je mogoče opaziti rumene dvoprostorce sistema Share'n Go v lasti podjetja Plan-net, ki pa se že več mesecev brez uspeha trudi dobiti dovoljenje za souporabo parkirnih prostorov.
Marko Femc, direktor Plan-neta, potrjuje, da jim ljubljanska občina dovolilnic še ni izdala, in dodaja, da razloga za to ni. Po njegovih besedah se na ljubljanski občini ne odzivajo na njihove predloge in pozive k srečanju, zato je dogovor z ljubljansko občino trenutno na mrtvi točki. Več posluha za njihove ideje naj bi imeli v drugih občinah.
Ker rumeni dvoprostorci nimajo urejenih dovolilnic za delovanje in jih zato njihovi uporabniki ne morejo pustiti na mestih za souporabo vozil, jim mestni redarji redno pišejo kazni za napačno parkiranje.
Medtem ko Femc pravi, da na mestni občini nimajo pravih razlogov za nepodelitev dovolilnic, na MOL pojasnjujejo, da so trenutno žal zasedena vsa parkirna mesta. »Trenutno so žal vsa parkirna mesta, ki so namenjena vozilom tovrstnega sistema, že oddana v uporabo in dovoljenja za uporabo parkirnih mest podjetju, o katerem sprašujete, ne moremo izdati, saj ne bi mogli zagotavljati visokega standarda storitve, ker bi prihajalo do prezasedenosti parkirnih mest in bi tako samo škodovali delovanju sistema souporabe vozil. Trenutno še nimamo v načrtu širitve tovrstnih parkirnih mest na javnih površinah,« pojasnjujejo na MOL in Femcu svetujejo, naj se dogovori s podjetji in z drugimi lastniki zasebnih površin.
Na zasebnih površinah imajo urejena parkirišča tudi v podjetju Avant2go. Kot pojasnjuje Matej Grošel, imajo več lokacij zunaj zelenih con. »Na ta način so pripomogli k temu, da imajo 24/7 na voljo potrebno infrastrukturo, t. i. postajo nove mobilnosti, neposredno pred domačim pragom. Tudi sicer opažamo, da se čedalje več podjetij odloča za rešitev Avant2Go, saj imajo na ta način zagotovljeno preprosto in stroškovno učinkovito mobilnost tudi za večje število zaposlenih, saj souporaba Avant2Go poteka prek uporabniku prijazne (intuitivne) aplikacije, stroški pa nastanejo le takrat, ko se vozila uporabljajo.«
Ker rumeni dvoprostorci nimajo urejenih dovolilnic za delovanje in jih zato njihovi uporabniki ne morejo pustiti na mestih za souporabo vozil, jim mestni redarji redno pišejo kazni za napačno parkiranje. »Ob uporabi parkirnih mest, ki so namenjena izključno električnim vozilom za souporabo avtomobila, morajo imeti ta v času parkiranja nameščeno posebno dovolilnico, ki jim dovoljuje parkiranje na posebej označenih parkirnih mestih. Navedeni prostori so tudi posebej označeni s cestnoprometno signalizacijo,« še pojasnjujejo na MOL in dodajajo, da točnih podatkov o tem, koliko kazni so napisali rumenim dvoprostorcem, nimajo.
Zelene cone, ki so namenjene polnjenju električnih vozil in parkiranju vozil v sistemu souporabe, pa občasno zasedejo tudi vozniki osebnih vozil, ki v ta sistem niso vključeni. To se je predvsem pogosto dogajalo v decembrskem času, ko je Ljubljana pokala po šivih. Koliko takih primerov so zabeležili na mestnem redarstvu v Ljubljani, ne vedo povedati, saj pravijo, da ne vodijo posebne statistike o tovrstnih kršitvah za konkretna parkirna mesta. »Te kršitve spadajo v kontekst kršenja določil 21. točke 4. odstavka 65. člena ZPrCP. V mesecu decembru smo skupno obravnavali 949 kršitev, povezanih z neupoštevanjem prometne signalizacije.«
V Ljubljani, pa tudi drugje po Sloveniji, ima primat na tem področju podjetje Avant s sistemom Avant2Go. V svoji floti ima že več kot 300 električnih vozil. A Avantova vozila niso edina, ki so v Ljubljani namenjena za souporabo. Na ljubljanskih ulicah je mogoče opaziti rumene dvoprostorce sistema Share'n Go v lasti podjetja Plan-net, ki pa se že več mesecev brez uspeha trudi dobiti dovoljenje za souporabo parkirnih prostorov.
Marko Femc, direktor Plan-neta, potrjuje, da jim ljubljanska občina dovolilnic še ni izdala, in dodaja, da razloga za to ni. Po njegovih besedah se na ljubljanski občini ne odzivajo na njihove predloge in pozive k srečanju, zato je dogovor z ljubljansko občino trenutno na mrtvi točki. Več posluha za njihove ideje naj bi imeli v drugih občinah.
Ker rumeni dvoprostorci nimajo urejenih dovolilnic za delovanje in jih zato njihovi uporabniki ne morejo pustiti na mestih za souporabo vozil, jim mestni redarji redno pišejo kazni za napačno parkiranje.
Ni prostora za dvoprostorce
Medtem ko Femc pravi, da na mestni občini nimajo pravih razlogov za nepodelitev dovolilnic, na MOL pojasnjujejo, da so trenutno žal zasedena vsa parkirna mesta. »Trenutno so žal vsa parkirna mesta, ki so namenjena vozilom tovrstnega sistema, že oddana v uporabo in dovoljenja za uporabo parkirnih mest podjetju, o katerem sprašujete, ne moremo izdati, saj ne bi mogli zagotavljati visokega standarda storitve, ker bi prihajalo do prezasedenosti parkirnih mest in bi tako samo škodovali delovanju sistema souporabe vozil. Trenutno še nimamo v načrtu širitve tovrstnih parkirnih mest na javnih površinah,« pojasnjujejo na MOL in Femcu svetujejo, naj se dogovori s podjetji in z drugimi lastniki zasebnih površin.
Na zasebnih površinah imajo urejena parkirišča tudi v podjetju Avant2go. Kot pojasnjuje Matej Grošel, imajo več lokacij zunaj zelenih con. »Na ta način so pripomogli k temu, da imajo 24/7 na voljo potrebno infrastrukturo, t. i. postajo nove mobilnosti, neposredno pred domačim pragom. Tudi sicer opažamo, da se čedalje več podjetij odloča za rešitev Avant2Go, saj imajo na ta način zagotovljeno preprosto in stroškovno učinkovito mobilnost tudi za večje število zaposlenih, saj souporaba Avant2Go poteka prek uporabniku prijazne (intuitivne) aplikacije, stroški pa nastanejo le takrat, ko se vozila uporabljajo.«
Kazni jim pišejo eno za drugo
Ker rumeni dvoprostorci nimajo urejenih dovolilnic za delovanje in jih zato njihovi uporabniki ne morejo pustiti na mestih za souporabo vozil, jim mestni redarji redno pišejo kazni za napačno parkiranje. »Ob uporabi parkirnih mest, ki so namenjena izključno električnim vozilom za souporabo avtomobila, morajo imeti ta v času parkiranja nameščeno posebno dovolilnico, ki jim dovoljuje parkiranje na posebej označenih parkirnih mestih. Navedeni prostori so tudi posebej označeni s cestnoprometno signalizacijo,« še pojasnjujejo na MOL in dodajajo, da točnih podatkov o tem, koliko kazni so napisali rumenim dvoprostorcem, nimajo.
Zelene cone, ki so namenjene polnjenju električnih vozil in parkiranju vozil v sistemu souporabe, pa občasno zasedejo tudi vozniki osebnih vozil, ki v ta sistem niso vključeni. To se je predvsem pogosto dogajalo v decembrskem času, ko je Ljubljana pokala po šivih. Koliko takih primerov so zabeležili na mestnem redarstvu v Ljubljani, ne vedo povedati, saj pravijo, da ne vodijo posebne statistike o tovrstnih kršitvah za konkretna parkirna mesta. »Te kršitve spadajo v kontekst kršenja določil 21. točke 4. odstavka 65. člena ZPrCP. V mesecu decembru smo skupno obravnavali 949 kršitev, povezanih z neupoštevanjem prometne signalizacije.«
Predstavitvene informacije
Komentarji:
15:15
Sedem zakonov obilja