(PRE)VEČ POŠILJK
Pošta Slovenije se je odzvala, pojasnjuje, zakaj so paketi na mokrem
Dostava večine pošiljk trenutno še poteka znotraj predvidenih rokov, to je v treh dneh od oddaje pošiljke v prenos. Tako trdijo na Pošti Slovenija.
Odpri galerijo
Da se pojavlja veliko težav z dostavami Pošte Slovenije, poročajo naši bralci z vseh koncev Slovenije. Poleg tega smo poročali o paketih v Logističnem centru Vič, kjer jih ima Pošta Slovenije pred dobavo naslovniku kar na snegu, dežju.
Na Pošti Slovenije so nam takole odgovorili na naša vprašanja:
Kako dolgo se te dni čaka na paket, ki ga nekdo pošlje po Pošti Slovenija? V povprečju?
Zaradi rasti spletne trgovine, ki jo je epidemija COVIDA-19 v letošnjem letu le še pospešila, Pošta Slovenije v letošnjem letu beleži več kot 40-odstotno rast paketnih pošiljk, v zadnjih dneh pa beleži podvojen obseg paketnih pošiljk. Pismonoše in dostavljavci dostavljajo pakete 825.000 gospodinjstvom v RS. Dostava večine pošiljk trenutno še poteka znotraj predvidenih rokov za prenos, to je v treh dneh od oddaje pošiljke v prenos (v te dneve pa ne štejejo sobote, nedelje in prazniki), se pa glede na trenutno epidemiološko situacijo razmere v prometu s pošiljkami tako doma kot v tujini stalno spreminjajo.
Se bo ta doba do 24.12. še podaljšala, predvidoma na koliko?
Zaradi enormne rasti števila paketov v zadnjih dneh, ki so posledica ukrepov ob epidemiji COVIDA-19 (zaprtje trgovinskih in drugih dejavnosti v Republiki Sloveniji) in omejenih razpoložljivih kapacitet bo lahko v naslednji dneh prihajalo do motenj prevzema in dostave paketov. S podobno situacijo se srečujejo tudi drugi dostavljavci, ne samo Pošta Slovenije – tako v Sloveniji kot tudi v tujini. Morebitno odprtje trgovskih centrov bi lahko vplivalo na zmanjšanje števila spletnih nakupov, vendar se celotna panoga s trenutno izkušnjo srečuje prvič, zato zanesljivih napovedi nimamo. Pošta Slovenije bo tako kot doslej storila vse, da bo teh čim manj. Navedeno pomeni, da bo lahko prihajalo tudi do časovnega odloga sprejema paketov glede na običajno prakso. Splošno pomanjkanje skladiščnih in transportnih kapacitet je v teh dneh prisotno na celotnem trgu.
Kako shranjujete pakete v Logističnem centru Vič? So na suhem? Bralec nas je opozoril, da so paketi za dostavo namočeni ali vlažni, da ni prave skrbi ob snegu ali dežju? Kako odgovarjate na to?
Promet s paketnimi pošiljkami je zaradi omejitev trgovinske dejavnosti in izrazite selitve na spletne platforme ob epidemiji COVIDA-19 v zadnjih dneh presegel vsa pričakovanja. Posledično so bile v danem trenutku zapolnjene vse skladiščne kot tudi procesne kapacitete. Kljub dodatnim najetim površinam je prišlo do situacije, ko so bile pošiljke določen čas pred sprejemom oz. nadaljnjo distribucijo shranjene na zavarovanem območju dvorišča pred poštnim logističnim centrom. Pošiljke smo zavarovali s ceradami in PVC folijo. Kljub enormnih količinam prispetih pošiljk in izrazito slabim vremenskim razmeram, smo se od trenutka prevzema pošiljk z vozil do umika pod cerado, trudili zaščititi in preprečevati škodo pri vseh pošiljkah. V primeru, ko poštna logistična centra ne uspeta predelati vseh pošiljk preko noči, se transport na pošte izvaja tudi v popoldanskem času, prednostno pa so v dostavi paketi, ki niso bili dostavljeni prejšnji dan. Tako so bili tudi paketi, ki so bili shranjeni na prostem, naslednji dan dostavljeni naslovnikom. Do takšne situacije v prihodnje ne bo več prihajalo, saj Pošta Slovenije ob obeh poštnih logističnih centrih v tem in naslednjem tednu postavlja šotore, za kar je izpeljala javno naročilo ter tudi najela še dodatne skladiščne prostore. Ob tem je že pred časom, glede na podvojen obseg paketnih pošiljk, uvedla dodatne kapacitete in ukrepe za čim bolj tekoče odvijanje poštnega prometa v vseh fazah prenosa pošiljk, tako v dostavi kot na poštah oz. v obeh poštnih logističnih centrih v Ljubljani in Mariboru. Zaposlila je dodatne delavce na področju dostave, na nekaterih poštah povečala število študentov za pomoč pri delu ter najela pogodbene izvajalce za dostavo paketov. Tudi v obeh poštnih logističnih centrih v Ljubljani in Mariboru je povečala ekipe in uvedla dodatne izmene, prav tako pri delu pomagajo študenti ter zaposleni iz strokovnih služb.
Na Pošti Slovenije so nam takole odgovorili na naša vprašanja:
Kako dolgo se te dni čaka na paket, ki ga nekdo pošlje po Pošti Slovenija? V povprečju?
Zaradi rasti spletne trgovine, ki jo je epidemija COVIDA-19 v letošnjem letu le še pospešila, Pošta Slovenije v letošnjem letu beleži več kot 40-odstotno rast paketnih pošiljk, v zadnjih dneh pa beleži podvojen obseg paketnih pošiljk. Pismonoše in dostavljavci dostavljajo pakete 825.000 gospodinjstvom v RS. Dostava večine pošiljk trenutno še poteka znotraj predvidenih rokov za prenos, to je v treh dneh od oddaje pošiljke v prenos (v te dneve pa ne štejejo sobote, nedelje in prazniki), se pa glede na trenutno epidemiološko situacijo razmere v prometu s pošiljkami tako doma kot v tujini stalno spreminjajo.
Se bo ta doba do 24.12. še podaljšala, predvidoma na koliko?
Zaradi enormne rasti števila paketov v zadnjih dneh, ki so posledica ukrepov ob epidemiji COVIDA-19 (zaprtje trgovinskih in drugih dejavnosti v Republiki Sloveniji) in omejenih razpoložljivih kapacitet bo lahko v naslednji dneh prihajalo do motenj prevzema in dostave paketov. S podobno situacijo se srečujejo tudi drugi dostavljavci, ne samo Pošta Slovenije – tako v Sloveniji kot tudi v tujini. Morebitno odprtje trgovskih centrov bi lahko vplivalo na zmanjšanje števila spletnih nakupov, vendar se celotna panoga s trenutno izkušnjo srečuje prvič, zato zanesljivih napovedi nimamo. Pošta Slovenije bo tako kot doslej storila vse, da bo teh čim manj. Navedeno pomeni, da bo lahko prihajalo tudi do časovnega odloga sprejema paketov glede na običajno prakso. Splošno pomanjkanje skladiščnih in transportnih kapacitet je v teh dneh prisotno na celotnem trgu.
Kako shranjujete pakete v Logističnem centru Vič? So na suhem? Bralec nas je opozoril, da so paketi za dostavo namočeni ali vlažni, da ni prave skrbi ob snegu ali dežju? Kako odgovarjate na to?
Promet s paketnimi pošiljkami je zaradi omejitev trgovinske dejavnosti in izrazite selitve na spletne platforme ob epidemiji COVIDA-19 v zadnjih dneh presegel vsa pričakovanja. Posledično so bile v danem trenutku zapolnjene vse skladiščne kot tudi procesne kapacitete. Kljub dodatnim najetim površinam je prišlo do situacije, ko so bile pošiljke določen čas pred sprejemom oz. nadaljnjo distribucijo shranjene na zavarovanem območju dvorišča pred poštnim logističnim centrom. Pošiljke smo zavarovali s ceradami in PVC folijo. Kljub enormnih količinam prispetih pošiljk in izrazito slabim vremenskim razmeram, smo se od trenutka prevzema pošiljk z vozil do umika pod cerado, trudili zaščititi in preprečevati škodo pri vseh pošiljkah. V primeru, ko poštna logistična centra ne uspeta predelati vseh pošiljk preko noči, se transport na pošte izvaja tudi v popoldanskem času, prednostno pa so v dostavi paketi, ki niso bili dostavljeni prejšnji dan. Tako so bili tudi paketi, ki so bili shranjeni na prostem, naslednji dan dostavljeni naslovnikom. Do takšne situacije v prihodnje ne bo več prihajalo, saj Pošta Slovenije ob obeh poštnih logističnih centrih v tem in naslednjem tednu postavlja šotore, za kar je izpeljala javno naročilo ter tudi najela še dodatne skladiščne prostore. Ob tem je že pred časom, glede na podvojen obseg paketnih pošiljk, uvedla dodatne kapacitete in ukrepe za čim bolj tekoče odvijanje poštnega prometa v vseh fazah prenosa pošiljk, tako v dostavi kot na poštah oz. v obeh poštnih logističnih centrih v Ljubljani in Mariboru. Zaposlila je dodatne delavce na področju dostave, na nekaterih poštah povečala število študentov za pomoč pri delu ter najela pogodbene izvajalce za dostavo paketov. Tudi v obeh poštnih logističnih centrih v Ljubljani in Mariboru je povečala ekipe in uvedla dodatne izmene, prav tako pri delu pomagajo študenti ter zaposleni iz strokovnih služb.