8. MAREC

Potniki jih hvalijo, a jih je le 14

Veste, kdaj smo imeli prvo voznico avtobusa pri nas?
Fotografija: FOTO: Blaž Samec
Odpri galerijo
FOTO: Blaž Samec

LJUBLJANA – Delež žensk v poklicih, ki so nekoč veljali za izrazito moške, se povečuje, a je še vedno majhen. Eden takšnih je gotovo voznik avtobusa. Medtem ko bodo ženske v Savdski Arabiji šele letos dobile pravico voziti, pa je za ženske v Sloveniji ta pravica samoumevna. Kljub temu so še vedno uveljavljeni stereotipi, da so moški boljši vozniki od žensk.

V Ljubljanskem potniškem prometu (LPP) imajo trenutno zaposlenih 14 voznic od skupaj 582 voznikov mestnega in medkrajevnega potniškega prometa. Vse voznice vozijo na linijah mestnega prometa.

Pozitivna mnenja

Voznice avtobusov se v praksi ne srečujejo z nespoštovanjem, pravijo na LPP. Prav nasprotno, od potnikov dobivajo pozitivna mnenja, ki se v večini primerov nanašajo na umirjeno vožnjo in večjo pozornost do potnikov. Prva voznica je bila v podjetju zaposlena od 6. septembra 1965, in sicer kot voznica trolejbusa, in ni več v LPP.

Razlika med plačilom moških in žensk je v Sloveniji med manjšimi v EU. Na LPP zagotavljajo, da je delo voznika in voznice ovrednoteno enako, kar pomeni, da se plače glede na spol ne razlikujejo. V podjetju imajo vozniki in voznice vsakoletna izobraževanja, ki pa se glede na spol ne razlikujejo.

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije