Pozor, nove prevare: banke zaznavajo povečano število lažnih sporočil
Iz Združenja bank Slovenije sporočajo, da banke zaznavajo povečano število lažnih sporočil prek elektronske pošte, ki jih prejemajo njihove stranke. »Ne odpirajte povezav in ne vnašajte svojih podatkov,« pozivajo.
V sporočilih se pošiljatelj izdaja kot pošiljatelj banke ali druge zunanje institucije in prejemnike sporočil vodi na lažno spletno stran (npr. skrivajo se za pretvezo, da je kreditna kartica blokirana ali gre za izboljšanje varnostnih ukrepov) ter od prejemnikov zahteva obvezno potrditev ali aktivacijo z vnosom osebnih in kartičnih podatkov. Tako pridobljene podatke nato zlorabijo za izvajanje nepooblaščenih plačil predvsem na tujih spletnih straneh, in sicer v breme vašega bančnega računa ali plačilne kartice.
Banke tega od vas nikdar ne bodo zahtevale
Javnost oziroma stranke bank in hranilnic ponovno opozarjajo, da prejemniki morebitnih tovrstnih sporočil ne klikajo na povezavo v sporočilu, ki jo prejmejo na elektronsko pošto ali na mobilni telefon. »Tako sporočilo, ki je uvod v prevaro, je treba takoj zbrisati. Če dvomite v prejeto pošto, ali ste v lažno spletno banko morebiti že vnesli svoje identifikacijske podatke, nemudoma kontaktirajte kontaktni center banke ali svojega osebnega bančnika ter kartico blokirajte.«
V združenju želijo ob tem še enkrat opozoriti, da banke ali hranilnice od vas nikoli ne bodo zahtevale, da vnašate svoje osebne podatke ali podatke o karticah v spletne povezave, poslane prek elektronskih ali SMS-sporočil. To je lahko prvi znak, da gre za prevaro.