TOP TRI PRAVICE

Preberite to, preden se odpravite po decembrskih nakupih

ZPS svetuje, v katerih primerih lahko vrnete praznično darilo in kaj storiti, če ste prejeli poškodovan izdelek.
Fotografija: Spletni nakupi z dostavo na dom so v času korone močno narasli. FOTO: Andreas Gebert, Reuters
Odpri galerijo
Spletni nakupi z dostavo na dom so v času korone močno narasli. FOTO: Andreas Gebert, Reuters

December je mesec obdarovanj. Na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) so pripravili nekaj nasvetov, kaj storiti v primeru, da darilo obdarovancu ni prav, mu ni všeč ali pa ste pri nakupu preko spleta dobili poškodovan izdelek. 


Darilo obdarovancu ni prav ali mu ni všeč. Ga lahko zamenjate, vrnete v trgovino?


Le od prodajalčeve poslovne prakse je odvisno, ali bo dovolil zamenjavo izdelka z drugim, izstavil dobropis, ali pa celo vrnil kupnino v roku, ki je običajno naveden že na računu, zato na ZPS potrošnikom svetujejo, da pred nakupom preverite, kakšne možnosti trgovec ponuja, če kupljeni izdelki ne ustrezajo, a z njimi ni nič narobe.

Številni potrošniki še vedno menijo, da lahko brezhiben izdelek vrnejo v trgovino v osmih dneh od nakupa, kar pa ne drži. Prodajalec ni dolžan zamenjati brezhibnega izdelka, izstaviti dobropisa ali vrniti kupnine, razen če je to izrecno obljubljal, poudarjajo na ZPS.

Drugače je z vračili izdelki, ki so kupljeni preklo spleta. Te lahko potrošnik vrne v zakonsko določenem roku 14 dni od prejema izdelka, pri tem pa vam ni treba navesti razlog vračila. Trgovec vam mora v 14 dneh, odkar ste ga obvestili o odstopu od pogodbe, vrniti celoten znesek, ki ste ga vplačali.


Ob nakupu po spletu sem prejel poškodovan izdelek. Kako naj dokažemo prodajalcu, da je takšen izdelek že prišel do nas?


Na ZPS svetujejo, da potrošniki pred prevzemom izdelka natančno preverijo, ali je prejeti izdelek brezhiben, tudi če je sam paket nepoškodovan. Poškodovanih pošiljk pa nikakor ne sprejmite, ampak jih nemudoma zavrnite. Prej poškodbe še fotografirajte in o razlogih zavrnitve pošiljke skupaj s slikovnim gradivom pisno obvestite prodajalca.


Izdelek nima obljubljenih lastnosti


Ko kupujete nov izdelek, seveda upravičeno pričakujete, da bo takšen, kot je bilo dogovorjeno. Prodajalec vam je takšen izdelek tudi dolžan izročiti. Ste npr. kupili vodoodporne čevlje, ki pa so se povsem premočili že ob prvem dežju? Ali torbico, pri kateri zadrga ne deluje? V teh primerih lahko uveljavljate stvarno napako. Po vaši izbiri lahko zahtevate zamenjavo za nov izdelek, popravilo, vračilo kupnine ali vračilo dela kupnine v sorazmerju z napako. S prodajalcem komunicirajte pisno in ne pozabite na rok, v katerem morate prodajalca obvestiti o odkriti napaki – ta rok je dva meseca odkar ste napako odkrili in največ dve leti od nakupa, pravijo na ZPS.

Če ste kupili tehnični izdelek, za katerega velja tudi obvezna garancija, pa se v primeru napak na izdelku lahko sami odločite, ali želite uveljavljati stvarno napako ali pravice iz garancije. V okviru garancije ste najprej upravičeni do popravila izdelka. Šele če ta v roku 45 dni ni popravljen, pa lahko zahtevate zamenjavo za nov brezhiben izdelek oziroma vračilo kupnine.
 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije