PO TRAGEDIJI

Preiskava nesreče na tirih: Prometnik ni izdal opozorila

Potrdili so, da naj bi prometnik, ki je storil usodno napako, tik pred nesrečo prek službenih informacijskih kanalov opravljal pogovor, ki je bil zasebne narave.
Fotografija: Nesreča se je zgodila na železniški progi med Postojno in Prestrankom pri starem prehodu Rakitnik. FOTO: Dejan Javornik
Odpri galerijo
Nesreča se je zgodila na železniški progi med Postojno in Prestrankom pri starem prehodu Rakitnik. FOTO: Dejan Javornik

Tragični nesreči na tirih pri Postojni, ki se je zgodila 21. decembra lani, je botrovala človeška napaka. Na novinarski konferenci Slovenskih železnic, na kateri so predstavili zaključke notranje preiskave, so povedali, da je bil vzrok v celoti človeški dejavnik, saj so vse naprave delovale brezhibno.

Direktor družbe SŽ Infrastruktura Matjaž Krajnc je povedal, da je šlo za neoddajo najave vlaka in neizdajo obvestila s strani prometnika o vožnji vlaka.

image_alt
Pretresljive izpovedi železniških delavcev: Čuvaj je šel na kavo, dela pa so potekala

»Vse naprave so delovale brezhibno. Temeljni vzrok za nastanek izrednega dogodka je neoddaja najave o vožnji vlaka s strani progovnega prometnika in neoddaja najave vlaka o odhodu s strani vlaka iz postaje, zaradi česar skupina delavcev ni bila obveščena o vožnji vlaka. Ob tem so bili še moteči faktorji, zaradi katerih ni oddal obvestila. Blagovni prometnik je neposredno pred dogodkom opravljal pogovor po službenih napravah v privatne namene.«

Krajnc je povedal, da so bili tudi posredni vzroki in da bi lahko nekateri s svojim ravnanjem omilili nesrečo, ne bi pa je mogli preprečiti. »Čuvaj je imel pri sebi izvleček voznega reda in bi se moral zanašati nanj, čeprav ni dobil obvestila o odhodu vlaka. Vlak je imel zamudo, moral bi biti že pred časom na lokaciji. Torej napaka je bila tudi v čuvaju, ker se ni zanašal na vozni red.«

Že prejšnji teden je bilo na podlagi ugotovitev ministrstva za infrastrukturo znano, da več udeleženih oseb neposredno pred nesrečo ni izvedlo predpisanih varnostnih protokolov.

Še vedno poteka tudi predkazenski postopek policije, ki se nanaša na preiskavo suma storitve kaznivega dejanja ogrožanja posebnih vrst javnega prometa.

Govorice o delu prometnika

Na vprašanja, ali drži, da so se v začetku meseca nekateri pritožili nad delom prometnika, ki naj bi zagrešil usodno napako, so povedali, da je bil »prometnik, ki je naredil napako, dober delavec, je pa res, da je bil leta 2017 vpleten v neki drugi incident.« Govorice, da naj bi se nekateri pritoževali nad njegovim delom, so na Slovenskih železnicah zanikali. Povedali so, da niso seznanjeni s pritožbami, prej obratno.

So pa potrdili, da naj bi prometnik, ki je storil usodno napako, tik pred nesrečo prek službenih informacijskih kanalov opravljal pogovor, ki je bil zasebne narave. 

Direktor Slovenskih železnic Dušan Mes je dejal, da preiskava poteka v več nivojih. »Eno vodimo interno na SŽ, druga se odvija v sklopu državnega preiskovalca, mislimo, da bo končana nekje marca, čeprav je rok eno leto, potekajo tudi preiskave, ki jih izvajajo kriminalisti. Naša preiskava je končana hitro, da se preprečijo morebitne ponovitve napak, da se stvari čim prej izboljšajo, če je težava v protokolih.«

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije