»POČUTILA SEM SE KOT ZADNJI DREK«
Pretresljiva izpoved mamice: Vsa socialna podpora gre za šolo od doma
Mamici iz Ljubljane, ki se preživlja s socialno podporo, zaradi dolga izklopili internet. Na hitro je morala zbrati 300 evrov, da se njen otrok lahko še naprej šola na daljavo.
Odpri galerijo
Z zaprtjem šol zaradi ukrepov za zajezitev širjenja novega koronavirusa so se predvsem tisti starši šolajočih se otrok, ki se že tako ali tako težko prebijajo iz meseca v mesec, znašli v zelo težkem položaju. Obvezno osnovnošolsko izobraževanje se je namreč preselilo na splet oziroma poteka na daljavo, kar pomeni, da je treba doma imeti povezavo do svetovnega spleta.
»Plačati morate še 106 evrov,« so ji rekli. Pri prijatelju si je izposodila denar in plačala še to vsoto. A priklopa ni bilo. Zato je spet klicala na številko za pomoč naročnikom, pri čemer, kot dodaja, je opravila več klicev. Oseba na drugi strani ji je v enem od pogovorov rekla, da očitno ni dobro prebrala drobnega tiska v elektronskem sporočilu. In sicer da mora pred vnovičnim vklopom plačati ves dolg. Kar pomeni, da je morala plačati še 90 evrov in 20 evrov za stroške priklopa. Sama, dodaja, dobro ve, da je bila operaterju dolžna, a je glede na zdravstveno krizo in predvsem dejstvo, da otrok ne more opravljati šole, če nima interneta, pričakovala večjo prilagodljivost družbe.
»Skoraj sem jokala v telefon. Počutila sem se kot zadnji drek na cesti,« nam je razložila Ljubljančanka, ki jo otrokovo šolanje na daljavo zelo drago stane. Njen otrok obiskuje drugi razred osnovne šole, na dan pa morajo natisniti tudi osem strani. Tako ima poleg interneta veliko stroškov z nakupom kartuš za tiskalnike. »Na teden gre za kartuše 25 evrov,« nam razloži sogovornica.
Za komentar smo se obrnili na podjetje T-2. Pojasnili so, da gre za dolžnika s slabo plačilno zgodovino in večmesečnim večjim odprtim zapadlim dolgom, vendar da so stranki omogočili odlog in jo opozorili, da bodo, če dolga v roku ne bo poravnala, primorani priključek začasno izključiti iz omrežja. Ker dolg do 21. aprila, kot je bilo navedeno v dogovoru, ni bil poplačan, so storitev izklopili.
»Če bi se naročnik odzval, četudi zadnji dan dogovora, torej 21. aprila, bi mu zagotovo šli ponovno naproti in poskušali skleniti nov dogovor, vendar odziva z njegove strani žal ni bilo,« dodajajo in poudarjajo, da se zavedajo občutljivosti trenutka. Zato so tudi sprejeli odločitev o uvedbi dvonivojskih izklopov tudi pri dolžnikih s slabo plačilno zgodovino.
»To pomeni, da lahko stranke kljub izklopu nekaterih storitev še vedno v omejenem obsegu dostopajo do interneta in sprejemajo dohodne klice,« so še pojasnili.
To pa je seveda treba tudi plačati, kar je ob 400 evrih socialne pomoči na mesec, kot jo prejema bralka Urša iz Ljubljane, včasih zelo težko. Zato so se ji začeli nabirati dolgovi do telekomunikacijskega podjetja T-2. V začetku aprila, kot nam je razložila, je dobila opomin pred izklopom, a ker denarja za plačilo zapadlih obveznosti ni imela, je T-2 prosila za odlog. To si ji tudi omogočili. Nato je 20. aprila plačala 100 evrov ter potrdilo o plačilu poslala operaterju. A čez tri dni so ji internet izklopili. Spet je poklicala na T-2 in tam so ji dejali, kot se spominja, da mora glede na možnost odloženega plačila zdaj plačati vse za nazaj.
Skoraj sem jokala v telefon. Počutila sem se kot zadnji drek na cesti.
»Plačati morate še 106 evrov,« so ji rekli. Pri prijatelju si je izposodila denar in plačala še to vsoto. A priklopa ni bilo. Zato je spet klicala na številko za pomoč naročnikom, pri čemer, kot dodaja, je opravila več klicev. Oseba na drugi strani ji je v enem od pogovorov rekla, da očitno ni dobro prebrala drobnega tiska v elektronskem sporočilu. In sicer da mora pred vnovičnim vklopom plačati ves dolg. Kar pomeni, da je morala plačati še 90 evrov in 20 evrov za stroške priklopa. Sama, dodaja, dobro ve, da je bila operaterju dolžna, a je glede na zdravstveno krizo in predvsem dejstvo, da otrok ne more opravljati šole, če nima interneta, pričakovala večjo prilagodljivost družbe.
»Skoraj sem jokala v telefon. Počutila sem se kot zadnji drek na cesti,« nam je razložila Ljubljančanka, ki jo otrokovo šolanje na daljavo zelo drago stane. Njen otrok obiskuje drugi razred osnovne šole, na dan pa morajo natisniti tudi osem strani. Tako ima poleg interneta veliko stroškov z nakupom kartuš za tiskalnike. »Na teden gre za kartuše 25 evrov,« nam razloži sogovornica.
V času epidemije dvonivojski izklopi
Za komentar smo se obrnili na podjetje T-2. Pojasnili so, da gre za dolžnika s slabo plačilno zgodovino in večmesečnim večjim odprtim zapadlim dolgom, vendar da so stranki omogočili odlog in jo opozorili, da bodo, če dolga v roku ne bo poravnala, primorani priključek začasno izključiti iz omrežja. Ker dolg do 21. aprila, kot je bilo navedeno v dogovoru, ni bil poplačan, so storitev izklopili.
V T-2 so v času epidemije sprejeli odločitev o uvedbi dvonivojskih izklopov tudi za dolžnike s slabo plačilno zgodovino.
»Če bi se naročnik odzval, četudi zadnji dan dogovora, torej 21. aprila, bi mu zagotovo šli ponovno naproti in poskušali skleniti nov dogovor, vendar odziva z njegove strani žal ni bilo,« dodajajo in poudarjajo, da se zavedajo občutljivosti trenutka. Zato so tudi sprejeli odločitev o uvedbi dvonivojskih izklopov tudi pri dolžnikih s slabo plačilno zgodovino.
»To pomeni, da lahko stranke kljub izklopu nekaterih storitev še vedno v omejenem obsegu dostopajo do interneta in sprejemajo dohodne klice,« so še pojasnili.