Prvi slovenski reševalni helikopter bo še naprej »letel«. Poglejte, kje (FOTO)
Burduš je legenda med helikopterji in prvi, ki je pred pol stoletja začel zgodbo slovenskega helikopterskega reševanja v gorah. Od leta 2017 je del zbirke Muzeja slovenske policije in del stalne razstave v Slovenskem planinskem muzeju v Mojstrani, kar sta s podpisom nove pogodbe o izposoji še za nadaljnjih pet let potrdila v. d. generalnega direktorja policije mag. Boštjan Lindav in direktor Slovenskega planinskega muzeja Aljaž Pogačnik.
Helikopter z registrskimi oznakami YU-HAK je leta 1967 prejela slovenska letalska enota milice. Burduš, kot so ga poimenovali piloti in reševalci, je bil kupljen za podporo pri rednih policijskih nalogah na ravninskem terenu. Kmalu pa se je pojavila potreba po njegovi širši uporabi na humanitarnem področju, kamor spada tudi gorsko reševanje. V sodelovanju s takratnim Republiškim sekretariatom za notranje zadeve Slovenije (RSNZS) so se začeli prvi dogovori o sodelovanju, ki so sčasoma prerasli v načrtno izobraževanje gorskih reševalcev na področju helikopterskega reševanja.
Uvedba helikopterske pomoči v delo gorskih reševalcev je pomenila velik napredek v kakovosti in hitrosti iskanja, reševanja ter nudenja pomoči ponesrečenim v gorah.
Svojo pot je helikopter AB 47/J-2A, imenovan tudi burduš, začel leta 1967, ko je prišel v takratno letalsko enoto milice z namenom podpore pri rednih policijskih nalogah na ravninskem terenu, vendar se je že kmalu izkazalo, da je lahko uporaben tudi pri gorskem reševanju.
Svojo prvo gorsko reševalno intervencijo je opravil 24. marca 1968, ko je pod Mojstrovko snežni plaz zasul turne smučarje. Helikopter je nato še 15 let pomagal gorskim reševalcem, na zadnjo akcijo pa so ga poslali leta 1984.